تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801627046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور 17 هزار هيأت علمي در 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۱۸ق.ظ)
معاون آموزشي وزارت بهداشت عنوان کرد: حضور 17 هزار هيأت علمي در 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکي موج - معاون آموزشي وزارت بهداشت با بيان اين‌که هم اکنون بستر مناسبي براي آموزش پزشکي در کشور فراهم شده است به حضور بيش از 17 هزار عضو هيأت علمي در 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکي و تحصيل 180 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در آن‌ها اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، باقر لاريجاني، معاون آموزشي وزارت بهداشت، در دهمين جشنواره آموزشي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد آيت‌الله مطهري، اين ايام را فرصت مناسبي براي تجليل از مقام استاد و بررسي وضعيت آموزش پزشکي کشور دانست و تاکيد کرد: در اين حرفه بايد به دنبال الگوهايي همچون شهيد مطهري و دکتر قريب باشيم.
لاريجاني با اشاره به لزوم استفاده از اسناد بالادستي چون سند چشم‌انداز بيست‌ساله و سياست‌هاي کلي سلامت اظهار داشت: نزديک به 30 درصد از اين اسناد مربوط به حوزه آموزش است، بنابراين اگر بخواهيم اين اسناد را به درستي اجرا کنيم بايد به آموزش پزشکي توجه ويژه‌اي داشته باشيم.
همچنين توجه مسوولان به نقشه جامع علمي کشور و نقشه جامع حوزه سلامت در اين خصوص راهگشا است و بايد در راستاي تعيين چارچوب‌ها و استراتژي‌هاي مديريتي آن‌ها را مبنا قرارداد.
وي با اشاره به چالش‌هاي موجود در علوم پزشکي و پژوهش‌هاي انجام شده در اين خصوص؛ شبکه بهداشتي درماني کشور را بستر وسيع و مناسبي برشمرد که اگر به خوبي در خدمت آموزش پزشکي قرار گيرد، مي‌تواند نيازهاي اقصي نقاط کشور را فراهم کند.
لاريجاني خاطرنشان کرد: با استفاده از اين بستر بايد پهنه آموزش پزشکي در کشور را وسعت داده و رسالت دانشگاه‌هاي بزرگ را تعريف کنيم، بين وزن دانشگاه‌هاي مختلف بايد تفاوت ايجاد شود؛ برخي بايد مشکلات بومي را مرتفع سازند، برخي به مشکلات استاني فکر کنند و برخي نيز به چالش‌هاي کشوري بپردازند، البته دانشگاه‌هايي نيز بايد در صحنه‌هاي بين‌المللي ورود پيدا کنند.
معاون آموزشي وزارت بهداشت غفلت دانشگاه‌هاي بزرگ کشور در عرصه بين‌المللي را پرهزينه دانست و تاکيد کر: د بايد طوري عمل کنيم که دانشجويان در کشور خودمان به ادامه تحصيل بپردازند و احساس کنند با تمام دنيا در ارتباط هستند، براي اين منظور مي‌توان از همه عرصه‌هاي بين‌المللي استفاده کرد.
لاريجاني ضمن تبيين اهداف خود در آموزش علوم پزشکي، هرگونه جداسازي و ادغام را پرهزينه برشمرد و گفت: در گذشته با ايجاد بيمارستان‌هاي آموزشي متعدد و جذب تعداد زياد اعضاي هيأت علمي بستر وسيعي ايجاد شد که هم اکنون بايد از اين پتانسيل‌ها در راستاي اجراي عدالت آموزشي بهره گرفته و آن را ارتقا دهيم، اعتبارسنجي‌ها را افزايش داده و سقف بندي ارائه خدمات در آموزش پزشکي را معقول‌تر کنيم.
وي با بيان اين‌که کوريکولوم آموزش پزشکي مربوط به 36 سال قبل است، گفت: عليرغم اين‌که تغيير کوريکولوم آموزشي جزو اولويت اکثر مسوولان آموزش پزشکي کشور بوده؛ حدود سه دهه است که دست نخورده باقي‌مانده و تغيير در برخي قسمت‌ها به‌طور ناچيز اتفاق افتاده است.
معاون آموزشي وزارت بهداشت در ادامه با بيان اين نکته که دانش‌آموختگان با حضور در بالين و مناطق محروم و کمتر برخوردار، بايد با مسايلي همچون بيمه، مشکلات بيمار و شبکه بهداشتي از نزديک آشنا شوند، تاکيد کرد: آن‌ها بايد با مواجهه با اين وضعيت و قرار گرفتن در عرصه بدانند چه تعاملي با بيمار بايد داشته باشند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مواردي نظير لزوم تناسب تعداد دانش‌آموختگان با نياز جامعه، تربيت تعداد لازم نيروي پرستار براي رفع کمبود نيرو، توسعه آموزش مجازي و الکترونيکي، توسعه رشته‌هاي ميان رشته‌اي، استعداديابي دانشجويان برتر را مورد تاکيد قرارداد.
لاريجاني در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي جايگاه ممتازي در آموزش و پژوهش دارد و در سال‌هاي اخير رشد خوبي داشته است، با توجه به نگاه تحولي مديريت دانشگاه اميدوارم اين دانشگاه با وجود اساتيد و دانشجويان برجسته خود، نقش‌آفريني مناسبي در حوزه پزشکي به ويژه آموزش داشته باشد و با تلاش مضاعف و گسترش فعاليت‌هاي خود در راستاي ارتقا و اعتلاي آموزش، گفتمان علمي و توسعه کشور گام بردارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن