تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819581732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني دايره المعارف دفاع مقدس رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني دايره المعارف دفاع مقدس رونمايي شد


تهران – حيات

جلد اول از دايره المعارف دفاع مقدس صبح امروز در محل پژوهشكده علوم و معارف دفاع مقدس رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار حيات، سردار ميرفيصل باقرزاده رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در اين مراسم گفت: هدف از تكميل و انتشار اين دايره المعارف تلاش براي ايجاد و توسعه يك بانك اطلاعاتي با نرم افزار مستندسازي است.
وي افزود: مراحل مختلفي در تهيه و انتشار اين دايره المعارف موثر بوده است كه از آن جمله مي توان به شناسايي و طبقه بندي و اصلاح اسناد، كنترل نسخه هاي جديد اسناد ، برابر كردن آن ها با اسناد قديمي و انتخاب سند قوي تر اشاره كرد.
باقرزاده ادامه داد: اسناد كاربردهاي مختلفي دارند كه نگهداري آنها در موزه ها و يا استفاده در دايره المعارف ها از جمله آنها ست.
وي به وجود اسناد تاريخي در برخي اداره ها و منازل اشاره كرد و گفت: متاسفانه در زمينه ارايه اسناد به مراكز نگهداري اسناد، فرهنگ سازي مناسبي صورت نگرفته است كه اگر فرهنگ سازي خوبي صورت مي گرفت افراد خود را مكلف مي دانستند تا اسنادي را كه در اختيار دارند به مراكز مربوطه تحويل دهند.
باقرزاده به نحوه همكاري دستگاه هاي مختلف در اين زمينه اشاره كرد و گفت: نيروهاي مسلح همكاري خوبي را با پژوهشكده علوم و معارف دفاع مقدس داشتند و نمايندگان ارتش و سپاه نيز در اين عرصه حضور فعالي داشتند، ضمن اينكه وزارتخانه ها هم اخيرا بسيار خوب و فعال ظاهر شدند خصوصا در دولت نهم اين مساله جدي تر دنبال شده است. اما نكته قابل تامل اين است كه خود دولت و مجموعه رياست جمهوري در اين زمينه هنوز اسنادي را كه در اختيار دارند ،به ما تحويل نداده اند.

وي ادامه داد: حدود 28 محور از اسناد اساسي در حوزه نخست وزيري موجود است كه در ارتباط با جنگ هستند و تمامي آنها در حوزه هاي تاريخ نويسي، حوزه آرايش و چينش موزه ها و حوزه دايره المعارف نويسي كاربرد دارد كه مناسب است اين اسناد در اختيار پژوهشكده علوم و معارف دفاع مقدس قرار گيرد.

باقرزاده با اشاره به مذاكرات صورت گرفته در اين زمينه گفت : البته مذاكراتي را انجام داده ايم و قول هايي را هم گرفته ايم ولي هنوز كه نزديك به يك سال است، اين اسناد را به ما تحويل نداده اند. اين اسناد اسنادي بسيار مهم هستبد كه بايد در آرشيو ملي دفاع مقدس قرار گيرند.
وي تصريح كرد: دايره المعارف دفاع مقدس يك ذخيره سازي غني فرهنگي است كه به حفظ حافظه ملي كمك مي كند، ضمن اينكه خلاصه سازي و يا عصاره سازي اسناد و مدارك دفاع مقدس، مرجع سازي و منبع سازي پيرامون استاد و مدارك جنگ تحميلي، فصل الخطاب بودن در نظريه ها و بحث هاي پيرامون رويدادهاي دوران جنگ تحميلي، اصلاح برخي از بينش ها و جلوگيري از تحريف هاي احتمالي روش مند كردن بحث هاي تحقيقي و ايجاد نوعي تعامل با مخاطبان و فارسي زبانان ساير كشورها از كاركردهاي مهم اين دايره المعارف است.
باقرزاده در پايان گفت: اين دايره المعارف به روح ملكوتي امام راحل، شهيدان سرافزار 8 سال جنگ تحميلي، جانبازان و آزادگان سربلند دوران دفاع مقدس، خانواده هاي شهدا، و مفقودين و تمامي عاشقان و دلبستگان دوران طلايي و شكوهمند 8 سال دفاع مقدس تقديم مي شود.
پايان پيام
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 552]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن