تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819594313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين دايره المعارف دفاع مقد س رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخستين دايره المعارف دفاع مقد س رونمايي شد
اجتماعي
نخستين دايره المعارف دفاع مقدس امروز با حضور جمعي از مسوولان بيناد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا اين دايره المعارف حاوي مقالات و اسناد و مدارك مربوط به هشت سال دفاع مقدس است و تاليف آن از سال ‪۷۲‬با همت فرماندهان و دانشجويان گروه نظامي آغاز شد.

سردار ميرفيصل باقرزاده رييس بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس در حاشيه رونمايي اين دايره المعارف در جمع خبرنگاران گفت:اين دايره المعارف عصاره اسناد و مداركي مربوط به هشت سال دفاع مقدس است و بر اساس تلاش براي ايجاد و توسعه بانك اطلاعاي همراه با برنامه ريزي و مستندسازي ، حمايتهاي همه جانبه و فراگير ، حصول اطمينان از انطباق برنامه و شناسايي و طبقه بندي اسناد تاليف شده است.

باقرزاده با بيان اينكه اين بنياد آماده تحويل اسناد مربوط به جنگ است ، اظهار داشت :افرادي كه در دوران جنگ مانند فرماندهان داراي اسناد و مدارك جنگي هستند مي‌توانند آنها را به بنياد براي نگهداري در موزه و استفاده كاربردي تحويل دهند.

رييس بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس به همكاري خوب نيروهاي مسلح ، دستگاهها ووزارتخانه‌ها در ارايه اسناد جنگي اشاره كرد و در عين حال گفت :در مجموعه رياست جمهوري اسناد دوران نخست وزيري وجود دارد ولي با پيگيريهاي بسيار هنوز اين اسناد در اختيار ما قرار نگرفته است.

باقرزاده تصريح كرد: ‪۲۸‬محور ومطلب اساسي در حوزه نخست وزيري وجود دارد و ما اين اسناد را در حوزه تاريخي ، دايره المعارف نويسي و غيره نياز داريم .

وي با بيان اينكه قرار است اين دايره المعارف به زبانهاي عربي و انگليسي نيز ترجمه شود، گفت :هدف ما از تاليف اين دايره المعارف اصلاح برخي از بينش‌ها و جلوگيري از تحريف‌ها است و اين يك ذخيره‌سازي غني فرهنگي است كه به حفظ موجوديت ملي كمك مي‌كند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن