تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819514093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضيحات مدير عامل بورس در خصوص محدويت هاي پتروشيمي مبين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۳۲ق.ظ)
توضيحات مدير عامل بورس در خصوص محدويت هاي پتروشيمي مبين موج - مديرعامل بورس با ارائه توصيحاتي درباره تصميم تازه در معاملات پتروشيمي مبين، هرگونه دخالت را رد کرد و گفت: ما هم موافق ايجاد محدوديت ها نيستيم بلکه به دليل مشکلات سامانه مجبور به چنين تصميماتي مي شويم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن قاليباف اصل، مديرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، درباره تصميم تازه بورس براي معاملات پتروشيمي مبين که امروز با توقف نماد و اعلام رفع محدوديت سفارش هاي 100 هزار سهمي و از سرگيري معاملات از ساعت 9:25 دقيقه همراه بود ، اظهار داشت: واقعيت اين است که ما هم به عنوان مديران بورس هيچ گاه خواهان ايجاد محدوديت ها نيستيم اما به دليل مشکلات فني ناشي از سامانه معاملاتي، مجبور به ايجاد محدوديت هاي در شرايطي خاص مانند پتروشيمي مبين مي شويم.
وي ادامه داد: ايجاد محدوديت 100 هزار سهمي اين شرکت به اين دليل بود که با وارد شدن حجم سفارش خريد بي سابقه 5 ميليارد توماني، فشار زيادي به سامانه معاملاتي وارد شد. سامانه ايي که به دليل محدوديت هاي چند سال اخير بايد به روز مي شد .
اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: به همين دليل در شرايطي مجبور به محدوديت هايي براي پتروشيمي مبين شديم که اين محدوديت ها کاملا" موقتي و براي شرايطي خاص بود. به همين دليل امروز بعد از متعادل شدن عرضه و تقاضاي سهام اين شرکت ، تصميم به رفع محدوديت گرفته شد.
قاليباف اصل در برابر اين نکته که با چنين تصميماتي فعالان بازار اعلام کرده اند که بورس در روال عادي معاملات سهام دخالت مي کند، به بورس پرس گفت: هيچ گاه خارج از مقررات و دستورالعمل ها عمل نکرده و دخالتي نکرده ايم بلکه مشکلات ناشي از محدوديت هاي سامانه معاملاتي و رويدادهاي خاص باعث مي شود که تصميماتي گرفته شود.
وي تاکيد کرد: بنابراين معترضين و منتقدان به تصميم بورس بايد از نزديک مشکلات موجود را لمس کرده و سپس انتقاد و اعتراض کنند.
وي در واکنش به ديگر سئوال مبني بر اينکه با توجه به تشکيل دوباره صف خريد حدود 270 ميليون سهمي براي پتروشيمي مبين ، آيا امکان برقراري محدوديت سفارش 100 هزار سهمي وجود دارد يا خير؟ توضيح داد: اميدواريم نيازي به تکرار اين رويه نباشد و شرايط عرضه و تقاضاي اين شرکت متعادل باشد.
قاليباف اصل در رابطه با ابطال بخشي از سهام پتروشيمي مبين هم گفت: طبق تصميمي که گرفته شده کليه معاملات سهامداراني که محدوديت اعلامي را قبل از حذف آن توسط بورس (قبل از ساعت 9:25) رعايت نکرده اند، ابطال خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن