تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819271762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسوی: تعاونی مرغداران سبز در البرز تشکیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


موسوی: تعاونی مرغداران سبز در البرز تشکیل می شود استان‌ها > البرز - دومین جلسه شورای تشکل های کشاورزی و روستایی 14 اردیبهشت در محل آموزش های این تعاونی با حضور مسئولان استانی و و روسای تشکل های صنفی مجید موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز، حسین صفایی رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مهندس فردین شمس مدیر تعاون روستایی استان البرزو جمعی از روسای تشکل های صنفی برگزار شد.

الهام جعفری خبرآنلاین- البرز: در این نشست ابتدا شمس مدیر تعاون روستایی استان با ارایه توضیحی راجع به تشکل های صنفی کشاورزی در استان گفت:ریاست این جلسه با سازمان جهاد کشاورزی است و مقرر شده هر ماه جلسه ای با حضور تمامی تشکل های بخش کشاورزی تشکیل شود تا بتوان مسایل و مشکلات این بخش ها را مطرح و حل کرد.
مدیر تعاون روستایی ایجاد کارگزاری بورس، راه اندازی کارگاه تولیدی خوراک دام نظرآباد، خرید کارخانه دوغ و لبنیات دامداران نظرآباد، ایجاد واحدهای اعتباری، واگذاری آزمایشگاه شیر، خرید ساختمان اداری اتحادیه دامداران، احداث ساختمان چهار طبقه شرکت دامداران شهرستان کرج، احداث باسکول 60 تنی دامداران ساوجبلاغ از جمله اقدامات این سازمان در طول مدت بوده است.
شمس در ادامه افزود: میزان اراضی تعاونی های تولیدی در البرز مجموعا 18 هزار و 140 هکتار است. این تعاونی ها دارای 1737 نفر عضو است. از مجموع 30 هزار بهره بردار بخشهای مختلف کشاورزی در استان حدود 3 هزار نفر عضو نظام های صنفی می باشند و میزان سرمایه و سهام تمامی تشکل های البرز حدود 7 میلیارد تومان است.
مجید موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی با توجه به مباحث مطرح شده گفت: مشکلات این حوزه باید به دست خود ما حل شود و تعاونی ها موظفند این مشکلات را دنبال کرده و مدیران نیز وظیفه دارند با هماهنگی تشکل ها و سازمان تعاونی روستایی مشکلات را پیگیری و به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ کنند.
او در رابطه با بحث زنجیره تولید گفت: صندوق توسعه ملی بیشتر اعتبارات را به بانک کشاورزی اعطا خواهد کرد و آمادگی کمک از صفر تا صد را داراست. تشکل ها باید این مسئله را دنبال کنند و ما هم از طریق بانک کشاورزی معرفی می کنیم و پیگیری باید از طریق تشکل ها انجام شود.
در خاتمه موسوی افزود: به دنبال ایجاد تعاونی مرغداران سبز در داخل استان هستیم، البته مرغدارانی در البرز هستند که بدون استفاده از آنتی بیوتیک مرغ تولید می کنند که ارزش غذایی بالایی دارد و تشکیل این تعاونی در دستور کار قرار دارد.
حسین صفایی رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به مشکلات و مسایل حوزه کشاورزی افزود: یکی از پیش فرض ها در بحث کشاورزی این است که اساسا کشاورزی کار جمعی است. حدود 4 میلیون کشاورز ایران به تناسب تخصص و حوزه شغلی باید ببینند بهترین روش کار جمعی چه چیزی است و در یک کار جمعی فعالیت خود را پیگیری کنند و دولت باید بستر کار جمعی را برای کشاورزان فراهم کند. دومین پیش فرض بحث بازار است؛ در کشاورزی بازار و تولید بحثی دو سویه است به عبارتی باید کشاورز در فروش نهایی محصول به خریدار نهایی باید سود ببرد.
صفایی یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی را وجود خلاء قانونی در حیطه کشاورزی قرادادی عنوان و یادآور شد: متاسفانه در ایران هنوز نتوانستیم کشاورزی قرادادی را جا بیندازیم. تنها در دو مورد صنعت چای و چغندر کشاورزی قراردادی در کشور دیده می شود یعنی کشاورز از قبل با صاحب کارخانه یا محصول قرارداد می بندد تا بعد از رسیدن محصول آن را به صاحب کارخانه تحویل دهد.

کلید واژه ها: استان البرز -




سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 15:14:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن