تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802884898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرایی شکست عربستان در تهاجم به یمن/عربستان می بایست وارد خاک یمن شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: چرایی شکست عربستان در تهاجم به یمن/عربستان می بایست وارد خاک یمن شود


عللی وجود دارد که چرا آنها توانسته اند به نتیجه برسند و اینکه چرا آنها موفق نخواهند بود. نخست اینکه انقلابیون که در یمن در حال مبارزه اند، بر آمده از دل مردم و بومیان این کشورند. هر کس که بخواهد با این مردم بجنگد، مجبور است وارد خاک این کشور شود. مقدمه: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: اگر برخی مسئولان ایران ملاحظاتی درباره عربستان دارند و حرفی نمی‌ زنند به‌ علت مقاطع گذشته است و این ملاحظات باید شکسته شود، چرا که سعودی ها با بمبارانی که انجام دادند، ملاحظات را شکستند.   سرلشگر جعفری افزود: آل سعود در معرض اضمحلال و سقوط است و تحلیلگران منطقه‌ ای و فرامنطقه‌ ای از این موضوع سخن گفته‌ اند که امیدواریم این مهم محقق شود.
در همین حال  از یمن خبر می رسد که در ادامه تجاوز آل سعود به خاک یمن، جنگنده های عربستان شهرهای مختلف از جمله شهر عدن را هدف بمباران خود قرار داده اند. *** به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اریک دریستر، تحلیلگر سیاسی و بنیانگذار پایگاه اینترنتی «امپریالیسم را متوقف کنید» در گفتگوی اختصاصی با برنامه «پیشخوان خبر» شبکه خبر درباره تحولات یمن، در پاسخ به این سوال که تجاوز هوایی عربستان به  یمن پس از گذشت بیش از یک ماه بی نتیجه مشخص ادامه دارد. سعودی ها در این جنگ چه هدفی دارند و به چه نتیجه ای رسیدند؟ گفت:
از دید من نخست باید بپرسم که آیا عربستان تجاوز خود به یمن را به حال تعلیق در آورده است یا نه. گزارش های رسیده از یمن حکایت از ادامه بمباران یمن دارد.
با این حال برای بررسی این مسئله که آیا این سلسله عملیات توانسته است موفقیت آمیز باشد یا خیر، می بایست ابتدا اهداف عملیات را بررسی کنیم.  عربستان به صورت علنی اهدافش را اعلام کرده و در عین حال دستور کار مخفی و شاید محرمانه هم دارد. از دید من به هر طریقی که این عملیات را بررسی کنیم، خواهیم دید که آنها شکست خورده اند. هدف آنها بازگرداندن منصور هادی بود و آنها در این زمینه هم شکست خوردند. بنابراین اگر از زاویه وسیع تری جنگی را که عربستان به راه انداخته است، بررسی کنیم، می بینیم که آنها حتی تمایلی به برگرداندن دولت هادی هم نداشتند؛ اما می خواستند فضای کافی را درست کنند تا برای فعالیت گروه تروریستی القاعده و جنگ نیابتی در شبه جزیره عرب اقدامات لازم را فراهم کنند.
گروه تروریستی که خود سعودی ها بنیانگذارش بودند و همه نیازهای مالی تسلیحاتی و تجاری را برای آنها فراهم کردند تا برعلیه گروه انقلابیون و علی عبدالله صالح، دیکتاتور سرنگون شده یمن، بجنگند. مشخص نیست این عملیات توانسته است در ایجاد این فضا موفق باشد یا نه. البته عربستان موفق به بمباران زیربناهای بخش های غیر نظامی، کشتار زنان و کودکان، ارتکاب جرائم جنگی بسیاری شده است!؟!؛ اما آنچه در خاک یمن واقعیت دارد ادامه کنترل جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح بر بخش های بسیاری از سرزمین یمن است که با توجه به این نکته باید بگویم که می توانیم بگوئیم که سعودی ها حتی نتوانسته اند بر کمترین اهدافشان دست پیدا کنند.
**بنیانگذار پایگاه اینترنتی «امپریالیسم را متوقف کنید»، در پاسخ به این سوال که متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای آل سعود در این تجاوز و به طور مشخص در  کشتار کودکان، زنان و افراد غیرنظامی یمن چه نقشی ایفا کردند؟»، گفت: متحدان منطقه ای و همچنین فرا منطقه ای ال سعود در این تجاوز به طور مشخص در کشتار کودکان زنان و افراد غیر نظامی یمن چه نقشی را ایفا می کند.
  از دید من هر یک از متحدان که در این ائتلاف شرکت کردند، منافع خاص شخصی خودشان را در این جنگ ها دنبال می کردند.
بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عضو شورای همکاری خلیج فارس فقط پیگیر کارهایی هستند که عربستان صورت می دهد.
    وی افزود: از دید من در میان این کشورها می بایست حرکت مصر را بیشتر از همه مورد تحلیل قرار داد. مصر برای همکاری در این ائتلاف انگیزه های بسیاری دارد و کمترین آن این است که دولت «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر، از عربستان کمک مالی بسیاری دریافت کرده است.
اریک دریستر تاکید کرد: شورای همکاری خلیج فارس از قطر، دولت مرسی و اخوان المسلمین حمایت می کرد و عربستان هم از دولت «السیسی»؛ بنابراین دولت مصر می بایست به عربستان کمک می کرد تا بتواند همچنان مبارزه خود را با اخوان مسلمین ادامه دهد. توافق هایی میان عربستان و القاعده برای فعالیت در لیبی و در داخل مرزهای آن وجود دارد و می دانیم که مصر با لیبی هم مرز است. بنابراین «السیسی» ترس بسیاری از این مسئله دارد که فعالیت القاعده در این منطقه، بی ثباتی و ناامنی و تروریسم را به داخل مرزهای مصر بکشاند و در پی آن ارتش این کشور درگیر دردسر تازه ای شود.
این تحلیلگر افزود: بنابراین گمان می کنم که «السیسی» تمایل داشته باشد عربستان در جنگ یمن همکاری کند تا از ورود ناامنی از لیبی به خاک مصر جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: همان طور که می دانید تروریست های داعش و گروه القاعده به رهبری «عبدالحکیم الحاج» در مرز لیبی فعالیت می کنند. البته باید ببینیم مصر چطور به عربستان در این ائتلاف کمک کرده است، چرا که جز کمک به فرار منصور هادی و حمایت سیاسی از وی، کار دیگری صورت نداده است. بیشتر شرکت کنندگان در این ائتلاف هیچ کمکی در این جنگ نکردند و فقط می  توانیم بگوئیم که بر روی کاغذ ائتلاف را تشکیل دادند.
*** اریک دریستر، تحلیلگر آمریکایی، در پاسخ به این سوال که شما تجاوز عربستان به یمن را در یکی از مطالبتان «توطئه پلید آمریکا» خوانده اید. مقصود شما چه بود؟، گفت: بله این جمله ای است که من استفاده کرده ام. منظور من از توطئه پلید این بوده که این تجاوز و حمله به یمن ناعادلانه بوده است و این توطئه و این دستور کار پلیدی بوده که آمریکا به صورت محرمانه آن را تعیین کرده و در میان متحدان این ائتلاف دستور کار قرار داده است؛ بنابراین از این جهت یک توطئه به حساب می آید.
از نظر من ایالات متحده نقش اصلی و محوری در تجاوز عربستان به یمن داشته است؛ آمریکا جنگنده ها و اطلاعات محرمانه، آنشانی دقیق اهداف مورد نظر را برای کمک به عربستان فراهم کرده است. فعالیت آمریکا و آژانس های اطلاعاتی آن در یمن به یک دهه قبل باز می گردد.  پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 نیروهای اطلاعاتی آمریکا در یمن فعالیت داشتند. آنها منصور هادی را به قدرت رساندند، او کسی بود که آمریکا برگزیده بود تا رئیس جمهور شود. بنابراین در این کشور ریشه دواندند و تمام اطلاعات راهبردی و ژئوپولیتیک را برای اجرای آن در اختیار دارند. نخست اینکه آمریکا خواهان حفظ کنترل و نفوذ خود بر تنگه باب المندب است؛ چرا که حفظ این نقطه کلیدی برای ورود تمامی صادرات دستی آفریقا و بسیاری از محموله های تجاری که قرار است از کانال سوئز رد شود، ضروری است و ایالات متحده خواهان حفظ آن است و این انگیزه پولیتیکی آمریکاست. توجه کنید آمریکا دقیقا همان سیاست را که در سومالی دارد، پیش گرفته است و در یمن نیز اجرایی می کند. آمریکاا می خواهد در یمن بحران ایجاد کند.
**** سوال بعدی از دریستر این بود: چرا آمریکا و متحدانش به ویژه رژیم آل سعود، در رسیدن به اهداف ترسیم شده شان در تجاوز به ملت یمن ناکام بودند؟   وی پاسخ داد: بله عللی وجود دارد که چرا آنها توانسته اند به نتیجه برسند و اینکه چرا آنها موفق نخواهند بود. نخست اینکه انقلابیون که در یمن در حال مبارزه اند، بر آمده از دل مردم و بومیان این کشورند. هر کس که بخواهد با این مردم بجنگد، مجبور است وارد خاک این کشور شود و در روی زمین و در وطن با آنها مبارزه کند؛ باید بگویم که آن چیزی که پیش بینی می شود این است که هیچ یک از شرکای عربستان، نه مصر و نه هیچ کشور دیگری، تمایل به ورود جنگ زمینی ندارد؛ بنابراین این مسائل سبب می شود تا آنها همچنان بمباران هوایی خودشان را ادامه بدهند تا شاید بتوانند به آن اهدافی که دنبالش هستند، دست پیدا کنند که البته می توانیم بگوییم که این شکست پیش بینی می شود؛ چرا که آنها نمی توانند در برابر ائتلاف انقلابیون و جنبش انصارلله در جنگ زمینی و در خود یمن مبارزه کنند.  
دانلود

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن