تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819499396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در دومین کارگاه جشنواره فیلم فجر مصائب و مشکلات تولید مشترک بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در دومین کارگاه جشنواره فیلم فجر
مصائب و مشکلات تولید مشترک بررسی شد
تهیه کننده نیوزلندی در کارگاهی تخصصی، مشکلات و مصائب تولید مشترک در سینمای دنیا را بررسی و تعاریف متفاوتی را از تولید مشترک ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: مصائب و مشکلات تولید مشترک بررسی شد



به گزارش خبرگزاری فارس، دومین کارگاه تخصصی بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با موضوع نمونه‌هایی از سازوکار تولید مشترک با سایر کشورها توسط پیت رایو از کشور نیوزلند عصر امروز -۶ اردیبهشت‌ماه- در پردیس ملت برگزار شد.
 پیت رایو مدرس کارگاه سازوکارهای تولید مشترک با سایر کشورها که از ساعت ۱۵ در سالن ۳ پردیس سینمایی ملت (محل اصلی برگزاری جشنواره) برگزار شد، در ابتدا به لازمه‌های تولید مشترک سینمایی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: برای ساخت اثری مشترک بین دو کشور باید گواهی مشروطی بین دولت‌های طرفین امضا شود. چراکه اگر قراردادی رسمی بین دولت‌ها منعقد نشود، ممکن است بودجه ای هم به ساخت اثر تعلق نگیرد.

وی به مشکل‌آفرینی اختلاف فرهنگی در تولید مشترک اشاره کرد و افزود: در تولید یک مشترک ممکن است اختلاف فرهنگی وجود داشته باشد که در کشوری دیگر مفهومی به گونه‌ای دیگر تلقی شود. برای مثال خود من در همکاری مشترک با چین توجه داشتم که چه چیزهایی از نظر فرهنگی و اخلاقی مناسب و چه نکاتی غیرمناسب است.

رایو با انتقاد از نتیجه فیلم سینمایی «تتوئیست» به عنوان محصول مشترک نیوزیلند و سنگاپور بیان کرد: دو تهیه‌کننده این اثر فکر می‌کردند قرار است فیلم متفاوتی را بسازند درحالیکه نتیجه آن این طور نبود.

وی همچنین ادامه داد: اگرچه من چندان در جزئیات این فیلم وارد نشدم، اما شاید تفاوت فرهنگی بین نیوزیلند و سنگاپور باعث شد تا آن‌ها در مرحله پبیش از تولید دیدی حرفه‌ای نداشته باشند. قاعدتا سنگاپوری‌ها می‌خواستند هم در زمینه متن و هم در بحث مالی سهم بیشتری در این فیلم داشته باشند. اما خواسته‌هایشان محقق نشد و حتی به جای دو فیلم توافق شده یک فیلم را با مشارکت نیوزیلند ساختند که آن هم کیفیت چندانی نداشت.

در ادامه این کارگاه که مصادیقی از تولید مشترک بین کشورهای مختلف در آن نام برده شد، تریلر فیلم «تتوئیست» نمایش داده شد. همچنین سکانس هایی از فیلم سینمایی «وینتنر لاک» نمایش داده شد. رایو درباره این فیلم توضیح داد: ۸ و نیم میلیون یورو هزینه ساخت مشترک این فیلم بین نیوزیلند و فرانسه بوده است. فرانسه با مشارکت ۶۰ درصدی و نیوزیلند با مشارکت ۴۰ درصدی در این فیلم سهم داشته‌اند.

وی یادآور شد: این فیلم که جوان‌ترین نامزد اسکار نیز در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است و خود اثر هم با اقتباس از کتابی به همین نام که در نیوزیلند انتشار یافته، ساخته شده است. به نظرم این اثر هم نمونه ناموفقی از تولید مشترک سینمایی بین دو کشور است.

این فیلمساز به نقدی مثبت و منفی در رسانه‌های خارجی اشاره کرد و ادامه داد: هالیوود ریپورتر فیلم «وینتنر لاک» را اثری احمقانه و شگفت‌انگیز دانسته و تحلیل دیگری آن را هیپنوتیزم کننده و شایسته برای توزیع بین‌المللی دانسته است.

وی فیلم سینمایی «کریسمس مبارک آقای لارنس» را که در ژاپن ساخته اما هزینه تولید آن توسط نیوزیلند تامین شده است، نمونه‌ای ناموفق دیگری در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: هیچ رسمیتی برای این تولید مشترک این اثر وجود نداشته است.

این تهیه کننده نیوزلندی اظهار کرد: ارباب حلقه ها در نیوزیلند که به نوعی تولید مشترک غیررسمی محسوب می شود. چون پیتر جکسون خود نیوزیلندی است ایده های اصلی را خود نیوزیلندی ها ارائه کردند.

رایو تاکید کرد: تعریف تولید مشترک می تواند بسیار گسترده باشد. حتی اگر شاهد تولید مشتکر غیررسمی هم باشیم می توان ایده هایی خوبی را برای تولید به اثر تزریق کرد.

رایو گفت: در این کارگاه قصد ندارم وارد جزئیات شوم. در مرحله پیش تولید دو فیلم سینمایی به صورت توید مشترک نیوزیلند با کشورهای روسیه و هند هستیم. ایده یکی از آن ها از نویسنده ای آمریکایی به دستم رسید و احساس کردم که می تواند تولید مشترکی از آن حاصل شود.

وی یادآور شد: ۲۲ میلیون دلار پیش بینی هزینه های ساخت آن شده است. در این چند سال گذشته تجربه های خوبی داشتیم. هرچند که بسیاری از آن ها تولید مشترک نبوده است.
این فیلمساز توضیح داد: حمایت دولتی و ساخت برخی از بخش ها در استودیوهای نیوزیلند مطرح شده است. نیوزیلند در مرحله پساتولید بسیار موفق عمل می کند. اما باز هم هزینه های بیشتری را نسبت به هند به دنبال دارد.

رایو ادامه داد: این فیلم حماسی است و صحنه های نبرد سنگینی دارد و بنابراین ترجیح می دهیم در هند تصویربرداری شود. البته لوکیشن هایی از آن هم مربوط به کشور انگلیس است اما در نهایت این پروژه هم عملی نشد زیرا تولید مشترک مناسبی صورت نگرفت. انتهای پیام

94/02/06 - 17:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن