تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802536791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش جمعیت مسلمانان برای مخالفان اسلام تهدید است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افزایش جمعیت مسلمانان برای مخالفان اسلام تهدید است


تازه‌ ترین پژوهش ها در آمریکا نشان از آن دارد که رشد جمعیت مسلمانان در جهان در مقایسه با دیگر ادیان بیش‌تر است. به گونه ای که تا ۳۵ سال دیگر ۱۰% کل ساکنان قاره اروپا را مسلمانان تشکیل خواهند داد. مقدمه: مرکز  مطالعات «پیو» در آمریکا  در گزارش اخیر خود پیش بینی کرده که  تعداد مسلمانان جهان  تا سال 2050 میلادی  به   2.8 میلیارد برسد یعنی   30 درصد  ساکنان کره زمین مسلمان خواهند بود.
درباره همین موضوع شبکه خبر، گفتگویی با پروفسور کوین برت، اسلام شناس آمریکایی داشته است. سوال: در سال 2010 تعداد مسلمانان جهان  یک میلیارد و 600 میلیون نفر بوده  و تعداد مسیحیان  2 میلیارد  و 170 میلیون نفر. اما حالا موسسه امریکایی پیو پیش بینی کرده تعداد مسلمانان تا چهار سال  دیگه با تعداد مسیحیان برابر  می شود. این پیش بینی بر اساس چه شواهد و قرائنی  صورت گرفته است؟ نتیاج این پژوهش بسیار جالب است و گفته بسیاری از جمعیت شناسان را مورد تایید قرار می دهد که عنوان می کنند، اسلام بیشترین رشد را در میان مذاهب اسلامی جهان دارد و مسیحیت تا حدودی افول کرده است که دلیل آن ازدست دادن هواداران این دین در جوامع غربی است.  وی افزود: در حالیکه طرفداران مذاهب درحال ریزش هستند، اسلام جایگاه خود را حفظ کرده است که این بستگی به ساختار درونی خانواده در جهان اسلام دارد. من از این خبر خوشحال هستم، البته این را بگویم من از یک خانواده آمریکایی هستم، باید بگویم مبانی خدا شناسی اسلام با مبنای وحدانیت در دین ما همخوانی دارد. البته خیلی ها از جمله اسرائیلی ها به دلیل موقعیت ژئوپولتیک آنها از این مسئله در هراسند.

در ادامه  این گفتگوی اینترنتی از پروفسور کوین برت، اسلام شناس آمریکایی سوال شد: تازه ترین مطالعات انجام شده در آمریکا نشان می دهد تا سال 2050  میلادی  10% کل ساکنان قاره اروپا را مسلمانان تشکیل خواهند داد.

علت رشد گرایش به اسلام در قاره اروپا چیست ؟ وی گفت: من به شخصه نگران این مسئله نیستم، چون همان طور که گفتم پیشینه خانوادگی اسلامی دارم. در حال حاضر اروپاییان نگران این هستند که اروپا از سنت خود دور شده است. من آنها را سرزنش نمیکنم. در کتابی درباره حادثه شارلی ابدو به این مسئله اشاره شده است که فرانسوی ها از دین و سنت بسیار دور شده اند.

باید بگویم که مشکل اصلی این است که مردم اعتقاد خودشان به مسیحیت را از دست دادند. باید بگویم این پژوهش موسسه پیو تا حدودی تخمینش درباره اسلام در اروپا کم بوده است.

از دید من در عصری که علم بر آن سلطه یافته اسلام برتری های بسیاری دارد. بنیان اصلی و اولیه اسلام بر حقیقت است، به همین علت است که اسلام از بسیاری جهات با دیدگاه مدرن عصر حاضر همخوانی و انطباق دارد.

وی افزود: مسیحیت در تاریخ خودش شواهد بسیاری داشته که با علم در جنگ بوده است در حالیکه اسلام این گونه نبوده است.

سوال:  پژوهش های جدید  نشان می دهد   اسلام تا 12 سال دیگه دومین دین آمریکا خواهد  بود.

سوال: تحلیل شما از رشد گرایش به اسلام در آمریکا چی  هست؟
در ایالات متحده و اروپای شمالی به طور کلی ما شاهد مهاجرت مسلمانان به این مناطق بودیم، و شاهد بودیم که آمریکای های آفریقایی تبار میراث اسلامی خودشان را بار دیگر کشف کردند؛ چنانکه بسیاری از گزارش های مکتوب نشان می دهد که یک سوم برده های آفریقایی مسلمان بودند که به آمریکا آورده شده بودند و امروز پس از بیش از یک قرن آمریکایی-آفریقایی ها به اسلام روی آوردند.

 به همین دلیل اسلام در میان آمریکایی-افریقایی ها در حال رشد است.

نه فقط آفریقایی آمریکایی ها بلکه قومیت های مختلف امریکایی، سفید پوستان، چینی ها و دیگرانی که حتی پیش از این با اسلام می جنگیدند، اسلام را دینی ساده و صریح می دانند که فرد را به خدا دعوت میکند.اسلام با عقل و منطق سازگاری بسیاری دارد.
یک نویسنده آمریکایی، دین را ارتباط مستقیم با خدا تعریف می کند، بدون نیاز به بروکراسی و وجود پاپ و کشیش هایی که ارتباط با خدا را قطع می کنند. بنابراین آمریکایی ها با رسیدن به این نقطه نیمی از راه را رفته اند.

سوال: اینکه  مطالعات نشان میدهد تعداد یهودیان جهان در سال های آینده افزایش نمی‌یابد به ویژه اینکه  60%   یهودیان جهان، بیش از 60 سال سن دارند.

تغییرات جمعیتی ادیان بزرگ جهان در آینده چه تاثیری بر تحولات مهم جهانی خواهد داشت؟

وی گفت: جمعیت یهودیان در سال های آینده هم افزایش نخواهد یافت. از دید من خیلی جالب است که نتایج این پژوهش درباره یهودیان جزئیات رو عنوان نمی کند. یهودیان بی اعتقاد یا خانواده کوچکی دارند یا اصن خانواده ای ندارند و یهودیان مذهبی همچنین خانواده های بزرگی دارند. انتظار میرود در مقابل کاهش جمعیت یهودیان بی اعتقاد، افرایش جمعیت خانواده های یهودیان مذهبی  را داریم.

این ماهیت چالش و درگیری موجود در سرزمین های اشغالی را دچار تغییر میکند، چرا که سرزمین های اشغالی بیشتر تحت سلطه یهودیان بی اعتقاد است که تحت حمایت قدرت های بزرگ جهان هستند.  این مسئله جالب جمعیتی میان یهودیان باعث می شود که دولت رژیم صهیونیستی کم کم، حامیان خود را از دست بدهد.

رشد جمعیت مسلمانان در جهان در مقایسه با دیگر ادیان بیشتر است. تعداد مسلمانان جهان تا سال 2050 میلادی به 2.8 میلیارد نفر برسد.  


یک شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن