تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798536117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌و‌گوی تفصیلی فارس با عوامل «رخ دیوانه»/ بخش پایانی وارد بازی و شیطنت‌های اعلام فروش نمی‌شویم/ نسل ما از نصیحت خسته شده/ ساعد مرا به یاد انضباط کاری آقای نصیریان انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت‌و‌گوی تفصیلی فارس با عوامل «رخ دیوانه»/ بخش پایانی
وارد بازی و شیطنت‌های اعلام فروش نمی‌شویم/ نسل ما از نصیحت خسته شده/ ساعد مرا به یاد انضباط کاری آقای نصیریان انداخت
ساعد سهیلی با اشاره به فیلمنامه کامل و بی‌عیب «رخ دیوانه» گفت: همین که فیلم «قضاوت» نمی‌کند برایم خیلی جذاب بود. شاید نسل ما از نصیحت خسته شده و همین امر می‌توانست جذابیت فیلم را برایم دوچندان کند.

خبرگزاری فارس: وارد بازی و شیطنت‌های اعلام فروش نمی‌شویم/ نسل ما از نصیحت خسته شده/ ساعد مرا به یاد انضباط کاری آقای نصیریان انداخت

● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------


خبرگزاری فارس-زهرا قزیلی: فیلم سینمایی «رخ دیوانه» یکی از فیلم‌های اجتماعی است که بارویکرد آسیب‌شناسانه ساخته و روانه اکران شده است . این فیلم توانست با مخاطب ارتباط درستی برقرار کرده و مخاطب از سالن سینما با رضایت خارج می‌شود. «رخ دیوانه» فیلمی است قصه‌گو که در این بخش از گفت‌وگو درباره نوع تبلیغات فیلم که برای اولین بار برروی اتوبوس‌ها نصب شد همچنین تهیه کننده فیلم تاکید داشت که باید مدیران مالی (خزانه دار) مراکز فرهنگی نیز از افراد فرهنگی استفاده شود. همچنین چگونگی نزدیک شدن ساعد سهیلی به نقش «مسعود» و تفاوت‌های بازی او دراین فیلم با دیگر کاراکترهایی که از این طبقه بازی کرده است . همچنین در بخش پایانی این گفت‌وگو با ابوالحسن داوودی درباره آئین شورای صنفی نمایش و تغییراتی که در بندهای آن انجام شد به گفت و گو نشستیم. قسمت دوم و پایانی گفت‌وگوی تفصیلی فارس با عوامل رخ دیوانه را از نظر می‌گذرانید. فیلم‌هایی که تیزر نداشتند تبلیغ بهتری کردند مشاهده می شود «رخ دیوانه» در هفته های دوم و سوم اکران توانسته مخاطب بیشتری جذب کند و فروش آن بهتر شده است. می‌دانم که در حوزه پخش هم نظراتی دارید درباره فروش فیلم و تبلیغات بفرمایید. منصوری: تیزر ویژه تلویزیونی برای تبلیغات به عنوان طرح حمایتی داشتیم. تیزرها و زیرنویس ها ی تلویزیونی که از چهار شبکه تلویزیون پخش شد، خیلی کمک به دیده شدن فیلم برای مخاطبین نکرد. در این میان یکی از فیلم هایی که تیزر نداشت، تبلیغ بهتری کرد و اعلام کردند که ما هیچ گونه تیزری نداریم. این مطلب را خدمت شما عرض می کنم که تیزر تا حالا به فروش ما کمک چندانی نکرد. همین شرایطی که اعلام می کنند ما هیچ گونه تیزر نداریم، می تواند کمک بیشتری از داشتن تیزر کند. جوان‌ها را قضاوت نکنیم  در تبلیغات خیابانی از جمله «قضاوت نکنیم» استفاده شده که بسیار هوشمندانه است .  این حرف فیلم است. یکی از دوستان عزیز کارگردان، بعد ازاین که فیلم را دیده بود می گفت،  بارها داخل تونل شبیه آن صحنه ای که طناز طباطبایی سرش را از ماشین بیرون می آورد و فریاد می کشد، را دیده بودم و همواره پیش خودم غر مى زدم  که این مجنون ها کى هستند! اما وقتی این فیلم را دیدم از پیش داورى مطلقى که داشتم دچار عذاب وجدان شدم  ، چون آن موقع نمی دانستم که پس زمینه  این حرکت چه می تواند باشد. ولی واقعا حرف فیلم این است که ما راجع به جوان ها قضاوت نکنیم. ما نمی دانیم این جوانی که الان خودش را به بی خیالی زده، در زندگی اش چه می گذرد. شاید واقعا نیاز دارد که خودش را به بی خیالی بزند. یا حسرت آن دختری را که فلان موبایل یا فلان ماشین را دارد نخوریم، شاید اصلا آن دختر است که حسرت روزگار ما را می خورد. حرف این فیلم این است که جوان ها را قضاوت نکنیم.

  به احترام مخاطب از حضور اسپانسر صرفه نظر کردیم/ از فروش راضی هستیم  چقدر به اکران نوروزی فیلم مطمئن بودید و برای آن برنامه ریزی کردید. منصوری: واقعیت این است که من فکر می کردم این فیلم به دلیل حضور آقای داودی در شورای صنفی در لیست اکران نوروز قرار نگیرد. چون به خلقیات ایشان آشنا بودم. آقای داودی در جلسه ای که قرار بود تصمیم گیری شود حاضر نشد تا دوستان راحت بتوانند تصمیم بگیرند. خودم خیلی تمایل داشتم تا در اکران نوروز قرار گیرد و با پخش هم در این رابطه صحبت کرده بودم ولی هنوز احتمال آن پنجاه – پنجاه بود. البته شانس ما این بود که این فیلم در جشنواره دیده شد و به عنوان فیلم برتر هیئت داوران و آرای مردمی انتخاب شد. این دو عامل، درصد حضور فیلم در اکران نوروزی را افزایش داد. بعد از تایید شورای صنفی، با بحث تبلیغات مواجه شدیم. بعضی از دوستان پیشنهاد اسپانسر دادند و ابراز تمایل کردند تا در تبلیغات مشارکت کنند تا 28 اسفند همه چیز خیلی خوب پیش می رفت و برای انجام بحث تبلیغات و اسپانسر جلسات متعددی را برگزار کردیم. در روز 28 اسفند یعنی در دقیقه نود، دوستان تقاضاهایی داشتند که من و آقای داودی احساس کردیم که این تبلیغات براى هر دو طرف خیلی جالب نیست. احساس ما این بود که هیچ بیننده ای دوست ندارد که تنها با دیدن یک تبلیغات چند ثانیه ای برای دیدن فیلم هزینه کند. و این شاید باعث پس زدن مخاطب شود. در نتیجه ترجیح دادیم که از این مبلغ مالی که بخش عمده ای از بیلبوردهای ما را تامین می کرد، چشم بپوشیم تنها به احترام مخاطب. با توجه به این که توان مالی ما برای انجام این کار مناسب نبود، تصمیم گرفتیم که مانند سایر فیلم ها تبلیغات کنیم. یکی از کارهای جدیدی هم که مشاور تبلیغاتی ما انجام داد و خوب بود ، بحث تبلیغات اتوبوسی بود که برای اولین بار رخ می داد. ما در حد توان بقیه تبلیغات فیلم را از هزینه شخصی انجام دادیم. ولی انتظارمان این بود که صدا و سیما آن نگاه ویژه ای که سال گذشته به فیلم های نوروزی (معراجی ها و چ) داشت که از تیزر گذشته بود و به بخش هایى از فیلم رسیده بود و اگر مجموع آن را جمع می زدیم از چند  برابر طول فیلم ها هم بیشتر می شد، یک گوشه چشمی نیز به اکران نوروزی امسال می کرد. به نظر من اگر این اتفاق صورت می گرفت یک اتفاق خوب در بهار 94 برای کل سینما رخ می داد. ولی به هر حال با توجه به این که رخ دیوانه یک فیلم اجتماعی است، توانسته با مخاطبین ارتباط برقرار کند و از فروش مان راضی هستم.خوش بختانه این ارتباط روز به روز بیشتر می شود. 15 روز اول تعدادی از سالن ها را در اختیار نداشتیم در چه شهرهایی فیلم اکران دارد و در حال افزایش است؟ منصوری: در کشور تعداد شهرهایی که سینما دارند زیاد نیست. حدود 68 شهرستان سینما دارند که خیلی از آن ها دارای تنها یک سالن هستند و برخی از دفاتر پخش هم با این سالن ها قراردادهای سالیانه دارند؛ به همین خاطر بسیاری از سالن های سینما در شهرستان ها در اختیار سایر فیلم ها قرار داشتند. روال هم بر این است که شما بیست و پنج سالن در تهران می توانید در اختیار داشته باشید. مجموع این سالن ها با پنج سالن حمایتی – که تهیه کننده ها به دلیل فروش کم از این سالن ها حمایت می کنند- جمعا می توانید سی سالن در اختیار بگیرید. اگر فیلمی اعلام می کند که ما 105 سالن در اختیار داریم هفتاد و پنج سالن آن در شهرستان ها قرار دارد. به همین دلیل ما در ابتدای اسفند موفق به دریافت تعداد سالن های زیادی را در شهرستان ها نشدیم. در واقع ما با سی و شش سالن در شهرستان ها قرارداد بستیم، اما متاسفانه خیلی از این سالن ها قرار داد قبلی داشتند، به همین خاطر آنها یا فیلم ما را دیر اکران کردند و یا اصلا اکران نکردند. حدود پانزده روز اول خیلی از این سالن ها د ر اختیار ما نبود. از طرفی بعضی از سالن ها در وزارت ارشاد ثبت شده بود که به عنوان سالن برای ما اکران کنند ولی به صورت سانسی اکران می کردند؛ مثلا ما سینما فرهنگ را به عنوان یک سالن در اختیار داریم ولی تنها در سه سانس برای ما اکران می کند. از میان این سه سانس نیز دو سانس آن در بدترین ساعات ممکن – ساعت 11 صبح و 3 عصر - قرار دارد و تنها سانس 19:45 ساعت پخش خوبی است. سینما شکوفه هم همین طور است. یک مشکل دیگری که در اکران ما وجود دارد این است که بعضی از سالن هایی که در اختیار ما قرار گرفته ظرفیت کمتری نسبت به سایر سالن های آن سینما دارد. خلاصه با توجه به ظرفیت سالن ها و تعداد سالن هایی که در کل کشور در اختیار ما قرار گرفته، از فروش فیلم راضی هستم. تصورم این است که ارتباط خوبی با مخاطبین برقرار کرده ایم. یکی از دلایلی که عنوان می کنم اکران خوبی داشته ایم این است، در سالن های حمایتی که در اختیار داریم توانسته ایم آمار فروش خیلی خوبی را کسب کنیم. این موضوع حتی موجب تعجب اعضای دفتر پخش هم شد. وارد بازی‌ها و شیطنت‌های اعلام فروش نمی‌شویم در ارایه آمار فروش حرف و حدیث هایی پیش آمد. در خصوص تعداد سالن ها و آمار فروشی که تا به امروز برای فیلم «رخ دیوانه» به دست آمده،  آماری که توسط «سینمای تیکت» اعلام شد، با اندکی تفاوت درست است. البته این آمارهایی که دوستان اعلام می کنند خیلی برای ما اهمیت ندارد، زیرا بعضی از دوستان پخش، گاهی تعداد سالن هایی که برای فیلم شان اعلام می کنند حتی از آمار «سینمای تیکت» هم بیشتر است. اینها خیلی اهمیت ندارد. این قضایا یک سری بازی ها و شیطنت هاست که ما به هیچ وجه وارد آنها نخواهیم شد. نکته دیگر این که موکداً در این بخش تاکید می کنم که باید مدیران مالی (خزانه‌دار) مراکز فرهنگی از جمله بنیاد سینمایی فارابی باید افراد ذیصلاح و فرهنگی باشند که بتوانند با جامعه فرهنگی ارتباط درستی برقرار کنند.

  جلسات متن خوانی کمک زیادی کرد/ سوالاتم را اولویت بندی کردم آقای سهیلی! شما در این فیلم نقش یک جوان را بازی می کنید که برای مخاطبین جذاب است. چگونه با این نقش ارتباط برقرار کردید؟ سهیلی: همان طور که آقای داودی گفتند ما جلسات مختلف متن خوانی داشتیم که این جلسات به شکل‌گیری ارتباطات بین بازیگران و همچنین ارتباط ما با کارگردان کمک کرد. یکی از خوبی های این کار این بود؛ خوش‌بختانه آقای داودی با توجه زیادی به حرف‌های ما گوش می‌داد. در خاطرم هست وقتی فیلمنامه را خواندم سوالاتم را نوشتم و از ایشان پرسیدم. برای پرسیدن سوالات اولویت‌بندی کرده بودم، یعنی در ابتدا سوالات مهم را پرسیدم و بعد دیدم که هنوز وقت وجود دارد و بقیه سوالات را نیز پرسیدم. در آخر که دیگر سوالی برایم باقی نمانده بود ، به ایشان گفتم: «خُب! دیگه چه خبر؟» (خنده). این ارتباط خیلی خوب برقرار شد. به نظرم وقتی ارتباط بین کارگردان و بازیگر درست باشد، فیلم موفق خواهد شد.  با توجه به این مهم که شما با پدر (سعید سهیلی) و کارگردانان دیگر کار کردید این ارتباط چگونه شکل می‌گیرد؟ سهیلی: من در همه کارهایم سعی کردم که این ارتباط را با کارگردان پیدا کنم. فکر می‌کنم متن خوانی‌ها به شکل‌گیری ارتباط من با آقای داوودی  کمک زیادی کرد. تمام بازیگران در «رخ دیوانه» سعی‌شان بر این بود که با تمرکز کارشان را انجام دهند و خوشبختانه این کار موفقیت آمیز بود. «عادل» و «مسعود» هر دو از یک طبقه اجتماعی هستند/ داوودی به من اعتماد کرد برخی از منتقدان معتقدند بازی شما در «رخ دیوانه» با نقش‌تان در فیلم «کلاشینکف» یکسان بود. نظر شما در این رابطه چیست؟ سهیلی: به همه نظرات دوستان احترام می‌گذارم. شاید نظرات دوستان درست باشد که هر دو این نقش‌ها از یک طبقه اجتماعی هستند، این شباهت ظاهری ماجراست ولی رفتار «مسعود» با «عادل» کلاشینکف یا «صابر» چند متر مکعب عشق خیلی متفاوت است. ما خودمان را بازیگر می‌دانیم باید به جزئیات رفتارها  دقت کنیم. به اندازه تمام آدم‌هایی که در جهان هستند می توان کاراکترهایی را خلق کرد، آقای داوودی در «رخ دیوانه» به من اعتماد کردند و این نقش را به من پیشنهاد دادند. به نظرم این نقش با سایر نقش‌های قبلی ام متفاوت بود و تلاش کردم که متفاوت آن را به اجرا درآورم. باید به کاراکتر فکر کرد و جزئیات را بیرون کشید به عقیده من مسعود «رخ دیوانه» در نوع بیان دیالوگ‌ها و خرده رفتارها با عادل کلاشینکف تفاوت داشت. نگران نبودید که با پذیرفتن این نقش (ایفای نقش در یک طبقه خاص اجتماعی) به کلیشه تبدیل شوید؟ بیشتر فیلم هایی که کار کردم از یک طبقه بودند ولی هیچ کدام شبیه به یکدیگر نیستند. خوشبختانه مردم به فیلم‌هایی که تا کنون بازی کردم، واکنش خوبی نشان دادند. همین رضایت مردم برای من خوشحال کننده است. من هیچ گاه به این موضوع فکر نکردم که حالا دیگر باید در نقش طبقه دیگری از جامعه (پولدار) را بازی کنم! آدم ها و کاراکترها در یک طبقه اجتماعی با یکدیگر یکسان نیستند و تفاوت دارند. به نظرم باید به کاراکتر فکر کرد و جزئیات آن را بیرون کشید تا نقش به خوبی پیاده شود. کار سخت بازیگران در پیش تولید است. بازیگر باید زمانی که سر صحنه فیلمبرداری حاضر می‌شود کارها و فکرهایش را کرده باشد تا هنگام بازی فقط نقشش را بازی کند و لذت ببرد. جلسات مختلف پیش تولیدی که ما داشتیم باعث هماهنگی مناسبی بین بازیگران و کارگردان شد که بسیار تاثیرگذار بود. موفقیت فیلم ناشی از صمیمیت گروه است کار با آقای داوودی چگونه بود؟ سهیلی: شش بازیگر ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار کردیم. این ارتباط در پیش تولید به وجود آمد. آقای داوودی به ایرادات ما با دقت توجه کردند و اگر نکته خاصی بود آن را متذکر می‌شدند. رفته رفته صمیمیت بین بچه‌های گروه به وجود آمد و همه بازیگران کارشان را به خوبی انجام دادند. موفقیت امروز فیلم ناشی از همین صمیمیت گروه «رخ دیوانه» است.  به نظر من بازیگر باید آنقدر آماده باشد که بتواند تمامی خواسته‌های کارگردان را اجرا کند. من هم تمام سعی‌‎ام را کردم تا خواسته‌های آقای داوودی را به خوبی اجرا کنم. فیلمنامه «رخ دیوانه» دغدغه‌ من هم بود/ نسل ما از نصیحت خسته شده شما چقدر به آسیب شناسی جامعه که فیلم به آن می‌پردازد توجه دارید و به نظر شما این فیلم چقدر می تواند در جامعه تاثیر گذار باشد؟ سهیلی: من خودم جزء همین نسل هستم، شاید به نحوی این فیلمنامه دغدغه من هم بود. همانطور که آقای داوودی و خانم منصوری گفتند همین که فیلم «قضاوت» نمی‌کند برایم خیلی جذاب بود. شاید نسل ما از نصیحت خسته شده و همین امر می‌توانست جذابیت فیلم را برایم دو چندان کند. ما هم سعی کردیم انرژی بیشتری برای فیلم بگذاریم چون قلباً فیلمنامه‌اش را دوست داشتیم. به نظر شما این آثار چه مقدار می تواند در رفتار جامعه تاثیر گذار باشد؟ یا حداقل یک تلنگری برای رفتار جامعه باشد؟ سهیلی: این به سلیقه مخاطب بازمی‌گردد که کدام شخصیت را انتخاب کند و خودش را به آن نزدیک ببیند. هر کدام از شخصیت‌های قصه «رخ دیوانه» خصوصیت‌ها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و هر کدام هم تصمیمات خاص خودشان را در فیلم گرفتند. در واقع دست مخاطب از یک جهت باز است که این فیلم نسخه‌ای به او ارایه نمی‌دهد و نکته قابل توجه فیلم، شاید همین نکته باشد. رخ دیوانه کامل و بی عیب بود خودتان چیزی به شخصیت و یا دیالوگ های مسعود اضافه کردید؟ سهیلی: ما معمولاً یک سری ایده‌ها را مطرح می‌کردیم که اگر  دوست داشتند آنها را انتخاب می‌کردند، خوشبختانه فیلم نامه «رخ دیوانه» کامل و کم عیب بود. داودی: به عنوان داور فیلم فجر آخرین کار ساعد، «یک متر مکعب عشق»را مشاهده کردم. همان جا به نظرم آمد ساعد فیزیک مناسبی برای نقش آفرینی در فیلم نامه خواهد داشت. اولین جایی که ساعد را دیدم با او درباره نقش صحبت کردم و گفتم اجرای این نقش یک شرط دارد، باید چاق شوی و مدتی بدنسازی بروی! (خنده) ساعد هم این کار را انجام داد. ساعد به لحاظ فیزیکی هم تغییر کرده بود ساعد سهیلی: فکر کنم نزدیک ده کیلو اضافه کردم. داودی: استیل بدنی ساعد به کلی تفاوت کرد و کاملاً به شخصیت فیلمنامه ما نزدیک شد. دوستانی که انتقاد می‌کنند نقش ساعد مانند نقش‌های قبلی‌اش است کاملا سخن نادرستی می‌گویند، زیرا ساعد حتی از لحاظ فیزیک بدنی هم تغییر کرده بود. من کاملاً به ساعد اعتماد داشتم، به همین خاطر او را برای این نقش انتخاب کردم. برای من بسیار مهم بود که ساعد از لحاظ فیزیک بدنی به کاراکتر نزدیک شود و ساعد از این جهت خیلی حرفه‌ای عمل کرد. من می‌توانم قضاوت کنم که جنس بازی ساعد کاملاً متفاوت بود و فیزیک بدنی و حضورش  بسیار متفاوت بود.

  تفاوت در بازی او در ایست‌ها و نوع دیالوگ‌گویی‌اش به وضوح دیده می شد. داودی: خوشبختانه هر دو بازیگر ساعد سهیلی و امیر جدیدی خوب ظاهر شدند زیرا بده بستان‌های این دو بسیار مهم بود. ارتباط این دو با هم خیلی مهم و متفاوت با بقیه کاراکترها بود. چهار کاراکتر دیگر با هم بیشتر بودند و یک جنس داشتند و این دو هم به هم نزدیک بودند، در نتیجه باید کاملا یک فیزیک متعادل باهم داشتند و یک بده بستان متعادل از جمله راه رفتن، دویدن، حرکت کردن و همه ارتباطی که داشتند باید هم‌جنس می‌شد که خوشبختانه این جنس همدیگر بودن این دو درآمد و واقعا جنس راه رفتن، دویدن و سایر خصوصیات این دو کاراکتر با  صابر ابر که در یک طبقه و گروه اجتماعی دیگر قرار دارد و نقش دیگری را دارد کاملا ً تفاوت دارد. سهیلی: من معمولاً به پیشنهادهایی که دارم زیاد فکر می‌کنم  ابتدا فکر کردم نقش پیروز را برای من در نظر گرفتند برای همین پرسیدم و گفتم مطمئن هستید که باید مسعود را بخوانم گفتند: «تو برای نقش مسعود انتخاب شدی، همان مسعود را بخوان.» از این انتخاب خیلی خوشحال شدم کاراکتر مسعود اوج و فرود  خوبی داشت/ پشتکار ساعد او را از سایه پدر رها کرد دوست داشتید پیروز را بازی می کردید؟ سهیلی: واقعا نه! نقش مسعود یکی از حساس ترین و مهم ترین نقش هایی است که تا به حال بازی کردم. داودی: البته به نظرم کاراکتر مسعود جای بازی بیشتری داشت و خیلی برای تماشاچی اوج و فرود بیشتری داشت. منصوری: هر فردی که وارد دنیای بازیگری می‌شود با  یک فیزیک و توانمندی اولیه وارد این دنیا می‌شود معمولاً فردی موفق است که پشتکار بیشتری داشته باشد و ما این پشتکار را در طول فیلم در ساعد دیدیم. خیلی از بخش‌ها که صحنه برای پلان بعدی آماده می‌شد  بیشتر بازیگران جوان ما ترجیح می‌دادند استراحت کنند ولی من بارها دیدم که ساعد همچنان با پشتکار زیاد، نقشش را تمرین می‌کرد. علاوه بر توانمندی، اگر جوان‌های  بازیگر  مثل ساعد پشتکار بیشتری دارند قطعا موفق‌تر خواهند شد. برای همین بود که ساعد توانست زودتر از زیر سایه پدرش بیرون بیاید. من خودم رشته کارگردانی وتولید خواندم و مدتی نیز در تلویزیون فعالیت می کردم، اما در سینما حضور آقای داودی باعث می شد که دوستان عزیز کارهای من را به طور مستقل مشاهده نکنند. در پروژه جزیره آهنی که به طور مستقل دو ماه در قشم کار کردم، باعث شد تا دوستان مرا به عنوان تهیه کننده مرا باور کردند. این اتفاق برای افرادی که ارتباط خانوادگی دارند می افتد اما ساعد با پشتکاری که نشان داد از زیر سایه پدر بیرون آمد. ساعد مرا به یاد انضباط کاری آقای نصیریان انداخت داودی: ساعد من را به لحاظ رفتاری مرا به یاد انضباط کاری آقای  نصیریان می اندازد. منصوری: من بعد از «جزیره آهنی» که دو ماه با آقای نصیریان کار کردیم آرزویم بود که یکبار دیگر در کنار ایشان باشم و در مجموعه «زمین انسان‌ها» با آقای نصیریان کار کردیم و ایشان فوق‌العاده هستند.

  بندهایی از آئین نامه نیاز به بازنگری داشت/ یکی از دلایل بهم ریختگی اکران در نتیجه قول آقای ایوبی بود آیین نامه شورای صنفی نمایش دیر آماده شد، برخی معتقدند این امر ممکن است به اکران در طول سال ضربه وارد کند. داودی: به نظرم این ماجرا مقداری درشت نمایی شد. الان فضا آنقدر هم آشفته نیست و آیین نامه شورای صنفی مشکل زیادی ندارد. این آیین نامه اسفندماه دو سال گذشته توسط افراد برجسته و با تجربه سینما تدوین شد و تقریباً همه جوانب و مسائل سینما را در بر می گیرد. در طول یک سالی که ما در شورا مشغول کار بودیم احساس کردیم بندهایی از آیین نامه نیاز به بازنگری دارد. حداکثر سه یا چهار بند آئین‌نامه نیاز به بازنگری دارند. قرار بود سال گذشته جلساتی را برای این امر برگزار کنیم اما متاسفانه در حین برگزاری جلسات، من به یک بیماری ویروسی مبتلا شدم و حدود سه هفته در خانه بسترى بودم. بنابراین در دو جلسه نتوانستم شرکت کنم. از آنجاکه جلسات متاسفانه متولی خاصی نداشت طبعاً کسى نبود که آنرا اداره کند و دوستانی که در جلسه آمده بودند، به جای اینکه روی بند هاى قابل اصلاح نظر دهند، بیشتر راجع به مسائل متفرقه صحبت کرده بودند. به هر حال ما سال گذشته تا پایان سال  نتوانستیم این چند بند را اصلاح کنیم به همین دلیل در آخرین جلسه جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که اکران نوروزی را بر مبنای بندهای آیین نامه قدیم اجرا کنیم و در طول فرصتی که برای اکران دوم داریم آیین نامه را اصلاح و کامل کنیم. در حال حاضر این اتفاق در حال انجام است. در جلسه فوق العاده (29  فروردین) با چند نفر از کارشناسان حضور داریم تا این چند بند را اصلاح کنیم و فکر مى کنم این کار به سرعت انجام شود. بحث دومی که اتفاق افتاد و کمی باعث بهم ریختن تاریخ اکران شد، قول آقای ایوبی برای واگذاری سینمای فرهنگ برای بخش «هنر و تجربه» بود. سینمای فرهنگ سال گذشته به عنوان یک وزنه خوب در یکی از سرگروه ها نقش بسیار خوبی داشت و توانست فضای سرگروه ها را متعادل کند. سینما فرهنگ در اختیار وزارت ارشاد و بنیاد فارابی بود و ما می توانستیم تعامل و تعادل بیشتری را با این سینما به وجود بیاوریم. اتفاقی که با جدا شدن احتمالی سینما فرهنگ رخ می دهد این است که نظم اکران را به هم خواهد ریخت. مگر اینکه ترکیب مناسب جدیدى پیدا کنیم که بتوانند جایگزین ترکیب فعلى شوند و مانع از اغتشاش و بهم ریختن نظم اکران شوند. ما چند سرگروه خواهیم داشت؟ داوودی: براساس تجربه فکر مى کنم تا شش گروه را مى توانیم داشته باشیم. و یک گروه آزاد که از ابتداى سال مى تواند به شکل محدود فیلم اکران کند. پارسال بر اساس آیین نامه از نیمه دوم سال شورا اجازه داد اکران آزاد صورت بگیرد همین مساله باعث شد تا فیلم های زیادی متقاضی این قضیه باشند. ما بخشی از آن را در شورا کنترل کردیم اما چون دوستان فکر می کردند فرصت را برای نمایش فیلم از دست می دهند بعضی از فیلم ها در شرایطی اکران شد که بین 18 تا 20 فیلم دیگر در حال اکران بودند. چون از گذشته مانده بودند و به دلیل چند سالنه بودن اکثر سالن ها، آنها مجاز بودند که فیلم های متعدد را اکران کنند و این مساله به بعضی از فیلم ها و به خصوص فیلم های ضعیف تر لطمه زد. اما به هیچ عنوان باعث آن تصمیم شورا نبود.  شورا خیلی تلاش کرد تا تعداد این متقاضی ها را کم کند. اما بسیاری از صاحبان فیلم به شورا اعتراض کردند و گفتند فیلم سوزی اتفاق افتاده است. داودی: متاسفانه بله! اما هیچ گاه به این نکته اشاره نکردند که صاحبان فیلم کاملاً از شرایط اکران فیلم شان از قبل آگاه بودند و رضایت کتبی برای آن  به شورا دادند و از طرف دیگر گروهى از آنها اصرارشان براى نمایش فیلم شان دراین شرایط اکران به این دلیل  بود که رایت نمایش خانگى شان را با تاریخ مشخص فروخته بودند و باید قبل از آن فیلم را در هرشرایطى اکران مى کردند.  ولى بى انصافانه بعد از نمایش ، تقصیرها را به گردن شورا انداختند و البته شورا هم پاسخی به این دوستان نداد. اعلام فروش فیلم ها همیشه جای بحث و گاهاً مناقشه داشته است در گذشته آمار فروش فیلم بر عهده بنیاد فارابی بود و امروزه این امر بر عهده پخش کننده ها و قرار است شورای صنفی این کار را بر عهده بگیرد. داوودی: سازو کار این امر خیلی پیچیده نیست. وقتی یک فیلم اکران می شود، مسئول پخش هر روز از طریق ارتباط تلفنی آمار فروش روز گذشته را می گیرد و اعلام می کند. یک رقابتی همیشه وجود داشته که باعث می شود به دلایل مختلف آمار فروش مقداری بالاتر از آنچه واقعیت دارد اعلام شود. دلیل پخش از این امر این است که به این طریق  می توانند سینماهای بیشتر و سالن های بهتری را برای پخش و فروش در اختیار بگیرند. در مورد صاحب فیلم هم این امر تبدیل به یک اعتبار و مفام برای آنها می شود. ما از ابتدای سال این بحث را در شورا مطرح کردیم تا شورای صنفی این مهم را بر عهده بگیرد و هر هفته فروش ها را اعلام کند. البته تهیه کننده ها هم مختارند که این کار را انجام دهند. خیلی طبیعی است اگر فروش ها به این ترتیب عنوان شود اختلاف ها مشخص خواهد شد. آمار فروش براساس سیستم مکانیزه سینماها اعلام می‌شود برای اساس مکانیزه بودن سینماها این امر قرار است انجام بگیرد؟ داودی: بله. در حال حاضر در تهران نزدیک به 95 درصد سالن ها مکانیزه هستند. در کشور هم تعداد زیادى سینما باقى نمانده که هنوز مکانیزه نیستند. بنابراین الان رقمی را که معمولا « سینماتیک» اعلام می‌کند با تخمین ده الی پانزده درصدی درست است و بیشتر آن دیگر غیر منطقی به نظر می‌رسد. انتهای پیام/

94/02/01 - 10:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن