تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803588846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاس هاي آموزش موسيقي در فرهنگسراها مجددا راه اندازي خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۴۵ب.ظ)
مديرعامل خانه موسيقي: کلاس هاي آموزش موسيقي در فرهنگسراها مجددا راه اندازي خواهد شد موج - مديرعامل خانه موسيقي اعلام کرد با مديريت جديد اين سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران کلاس هاي موسيقي در فرهنگسراهاي شهر تهران داير مي شود و خون هنر و موسيقي در رگ هاي اين شهر جريان پيدا خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست و ديدار ماهانه هنرمندان و اعضاي خانه موسيقي با حضور جمعي از علاقمندان و هنرمندان در ساختمان فاطمي برگزار شد.
در ابتداي اين نشست محمد سرير رئيس هيات مديره خانه موسيقي گفت: خوشحاليم بار ديگر زير سقف خانه موسيقي جمع شده‌ايم و اميدواريم قدرتي که با حضور شما در حوزه موسيقي پيدا مي‌شود، حفظ کنيم.
امروز استاد مصطفي کمال پورتراب يکي از اساتيد برجسته در بين ما حضور دارند که بيشتر ما از نسل قبل و نسل‌هاي جوان شاگرد ايشان بوديم.
سرير در ادامه از مصطفي کمال پورتراب استاد موسيقي و نايب رئيس شوراي عالي خانه موسيقي براي اجراي يک قطعه دعوت کرد که پورتراب پيش از اجراي برنامه گفت: من همواره علاقه دارم تدريس کنم و هر روزي که بتوانم به اينجا مي‌آيم تا به سؤالات پيرامون اصطلاحات موسيقي پاسخ دهم، توصيه من به همه دوستان اين است که سعي کنيم در شبانه‌روز چند کلمه و مطلب جديد ياد بگيريم، انسان خردمند بايد به فکر کشور و آينده مملکتش هم باشد.
پورتراب در ادامه گفت: در سال ۱۳۴۰ آقاي دهلوي از من خواستند يک کتاب تئوري بنويسم که به هنرجويان بدهيم، يکي از کساني که آن زمان تئوري موسيقي مي‌خواند آقاي علي رهبري بود که امروز به‌عنوان رهبر ارکستر سمفونيک تهران فعاليت مي‌کند و ارکسترهاي زيادي را در جهان رهبري کرده‌اند.
اين استاد پيشکسوت موسيقي در پايان سخنانش گفت: قدر کساني که در کنار ما هستند بدانيم و ما نبايد درجا بزنيم و بايد همواره بياموزيم.
حميدرضا نوربخش مديرعامل خانه موسيقي نيز در اين برنامه گفت: در روزهاي آغازين امسال بيشتر خبرهاي خوب شنيديم و اميدواريم امسال تعطيلي کنسرت، لغو مجوز و رويدادهاي تلخ هنري نداشته باشيم و سال ۹۴ براي موسيقي خوب و خجسته باشد. يک خبر خوب اينکه مديريت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تغيير کرد، مساله اي به وجود آمده بود که خاطر همه را رنجانده بود و آموزش موسيقي در فرهنگسراهاي شهر تهران تعطيل‌شده بود، با مديريت جديد اين سازمان کلاس‌هاي موسيقي در فرهنگسراهاي شهر تهران داير مي‌شود و خون هنر و موسيقي در رگ‌هاي اين شهر جريان پيدا خواهد کرد.
وي افزود: ما در خانه موسيقي امسال بيشتر از هميشه مصمم هستيم که با سرعت بيشتري براي نيل به اهدافمان بکوشيم. فستيوال موسيقي تهران امسال در شهريورماه برگزار مي‌شود که مقدمات کار را از اولين روزهاي کاري سال جديد آغاز کرديم که اميدواريم بسيار پربارتر از سال قبل باشد.
مديرعامل خانه موسيقي درباره مساله آموزش موسيقي در کشور گفت: آموزش موسيقي بسيار حساس است و همه بايد اين حساسيت را داشته باشيم چون براي آينده موسيقي‌مان نگرانيم، بايد نظارت جدي کيفي روي کساني که آموزشگاه موسيقي داير مي‌کنند وجود داشته باشد، به وجود آمدن ناگهاني آموزشگاه‌هاي زياد نه‌تنها هيچ سودي ندارد، بلکه براي موسيقي مضر است، ما به بخشي از آموزش موسيقي در فرهنگسراها هم معترض بوديم، اما؛ نبايد تعطيل مي‌شد بلکه بايد اصلاح مي‌شد.
نوربخش ادامه داد: تفاهمي که با مرکز گسترش آموزش‌هاي هنري وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي انجام داديم که مبحث نظارت بر آموزشگاه‌ها به خانه موسيقي منتقل مي‌شود و با تشکيل شوراهاي مختلف در خانه موسيقي نظارت بر آموزش خيلي جدي‌تر از گذشته انجام مي‌شود، همه مردم بايد مطمئن باشند آموزشگاهي که مجوز دارد از کيفيت مناسبي برخوردار است.
مديرعامل خانه موسيقي بيان کرد: خبر خوب ديگر اينکه قرار است که جشنواره فجر هم با دخالت و نظارت مستقيم خانه موسيقي برگزار شود، اميدوارم امسال جشنواره‌اي متفاوت و پربارتر از سال‌هاي گذشته داشته باشيم و از اين يکنواختي و بي‌انگيزگي که در جشنواره فجر داشتيم خارج شود.
نوربخش در بخش پاياني سخنانش تصريح کرد: اگر بخواهيم منصفانه قضاوت کنيم، هيچ‌وقت جشنواره باکيفيت واقعي به‌عنوان يک ويترين جدي موسيقايي نداشتيم، ولي؛ در همين سي سال که جشنواره برگزار شد برخي از سال‌ها کيفيت قابل قبولي داشت ولي در سال‌هاي اخير جشنواره فجر اصلا قابل دفاع نبود، اميدوارم با دخالت خانه موسيقي در برگزاري جشنواره، مشارکت گسترده‌تر موسيقي‌دانان را شاهد باشيم.
در پايان اين برنامه شهرام ميرجلالي تار، عليرضا فريدون پورآواز و ايوب صادقي نژاد تنبک به اجراي قطعاتي در آواز ابوعطا پرداختند و ديدار نوروزي هنرمندان تا ساعاتي در حياط ساختمان فاطمي ادامه داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن