تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798578690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح نظام بانکی در دستور کار مجلس قرار گرفت / وزیر اقتصاد به قول خود عمل نکرد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: ایرج ندیمی با بیان اینکه بانک مرکزی یک تماشاگر است، نه یک بازیگر، گفت: بانک‌ها فشار زیادی را به مردم وارد می‌کنند و درمجموع مردم و سرمایه‌گذاران به‌حق می‌گویند که خواسته‌شان برآورده نشده است و حتماً اصلاح قانون نظام بانکی را به‌صورت طرح به مجلس ارائه خواهیم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: ایرج ندیمی در گفتگو با تراز، در خصوص عملکرد نظام بانکی کشور، با بیان اینکه در دوران رکود بیشترین انتظار مردم و سرمایه‌گذاران تأمین مالی است، اظهار داشت: دولت در بررسی لایحه رفع موانع تولید که به تصویب مجلس رسید، اعلام کرد بیش از 60 درصد انتظارات سرمایه‌گذاران نقدینگی چه در خصوص اصل سرمایه‌گذاری و چه سرمایه در گردش است.
وی با اشاره به اینکه اگر بپذیریم که بیش از 60 درصد مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید و یا علت خروج از رکود می‌تواند تأمین مالی باشد، افزود: به چند دلیل در این خصوص خواسته مردم و سرمایه‌گذاران برآورده نشده است.
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک‌ها معتقد هستند که بیش از 90 هزار میلیارد تومان مطالبه موقع دارند و چون این مبلغ به بانک برنگشته است، در چرخش قرار نمی‌گیرد و ازاین‌جهت بخشی از خواسته مردم برآورد نمی‌شود.
ندیمی با بیان اینکه مردم معتقد هستند که بانک‌ها منابع و پول فعلی را عادلانه تقسیم نمی‌کنند، بیان کرد: مردم می‌گویند، نوعی زدوبند آشکار و پنهان باعث می‌شود که توزیع منابع بانکی عادلانه نباشد و عموم مردم معتقدند، نرخ سود باید تابعی از تورم باشد و غیرقابل‌قبول نیست که دولت نرخ تورم را 17 درصد اعلام می‌کند ولی نرخ سود بانکی باید بالای 20 درصد باشد.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها فشار زیادی را به مردم وارد می‌کنند، افزود: اولین فشار رابطه با نرخ سود، دومین فشار در خصوص جرائم وام و بخصوص گرفتن جرائم در اصل و سود مجدد است. مشکلی دیگر نیز در مورد سپرده است که به موارد مختلف از متقاضی تسهیلات طلب می‌شود.
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: چهارمین موضوع در رابطه با انتخاب اولویت‌ها است که تسهیلات به بخش تولید و یا غیر تولید و بخش خدماتی بخصوص خدماتی غیر مولدی پرداخت شود.
ندیمی با اشاره به بنگاه‌داری بانک‌ها پنجمین مشکلی است که وجود داشت و دارد، اظهار کرد: در لایحه رفع موانع تولید قرار شد طبق قانون طی سه سال بنگاه‌داری بانک‌ها به زیر ۵۰ درصد برسد.
وی با بیان اینکه درمجموع مردم به‌حق می‌گویند و یکی از عوامل اصلی قضاوت در اقتصاد نرخ سود است، گفت: البته دولت بخشی از این مشکل را در وجوه اداره شده و یا تأمین بخشی از سود بانکی به‌عنوان یارانه جبران می‌کند.
نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه یک اقتصادی مثل ما به پویایی و اشتغال نیازمند‌است، تصریح کرد: برای حمایت از تولید و داشتن اقتصاد پویا چند رسالت داریم که باید آن را تقویت کنیم که اولین آن این است که واردات تبدیل به تولید داخل شود و دومین رسالت حمایت از صادرات غیرنفتی است که اعلام شد بیش از ۵۰ میلیارد دلار است.
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به اهمیت بانک در اقتصاد ایران، گفت: باید برای میلیون‌ها بیکار تدبیر شود و این در حالی است که بسیاری از مسائل مربوط حوزه بانک است به همین دلیل طرح تحقیق و تفحص از نظام بانکی را با 14 بند برای تمام بانک‌های دولتی، خصوصی، مؤسسات اعتباری طراحی کردیم.
وی با اشاره به تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور، اظهار داشت: باید بتوانیم یک گزارش جامع از بانک و بانکداری در ایران و ضرورت اصلاح نظام بانکی داشته باشیم؛ و وزیر اقتصاد قول داد که لایحه اصلاح نظام بانکی را تدوین و به مجلس ارائه دهند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
ندیمی تصریح کرد: علیرغم اصرارها و پیگیری‌هایی که تاکنون از طریق معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد انجام دادیم، جز وعده و ارائه اطلاعات کلی و مبهم هیچ اتفاقی نیفتاده است و اگر این روند ادامه یابد، حتماً اصلاح قانون نظام بانکی را به‌صورت طرح به مجلس ارائه خواهیم کرد.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس با بیان اینکه نظام بانکداری هرروز مثل قارچ سبز می‌شود و هزینه برای کشور ایجاد می‌کند، گفت: بانک‌ها، ساختمان خریداری می‎کنند، تشریفات، دکور و پاداش و... بدون حساب‌وکتاب پرداخت می‌کنند، اما عملاً برای مردم اتفاق نمی‌افتد.
وی تصریح کرد: بخصوص در بانک‌های با اصطلاح خصوصی شده که همه‌چیز بر اساس قانون تجارت انجام می‌شود، اما عملکرد به‌هیچ‌وجه شبیه بانک‌ها نیست؛ مخصوصاً این‌که این بانک‌ها را هم همان مدیران قبلی دولتی اداره می‌کنند و جای تعجب است که اگر آن‌ها توان داشتند، چرا بانک‌های دولتی را مدیریت نکردند که به سرنوشت امروز دچار نشویم.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قانون بانکی طوری هدایت‌شده که به نفع آن‌ها نوشته‌شده است، گفت: نمونه‌هایی مانند سابق بانکی و مانند آن بهانه‌ای شده است تا مدیران پیشین و برخی کارمندان قبلی بانک‌ها برای خود دوباره محل امن پیدا کنند و مشکل بانک در ایران زیاد است و مطالب فوق بخشی از این مشکلات بود.
ندیمی پاسخ به این سؤال که نقش بانک مرکزی چگونه است، با توجه به اینکه مدیران بانک‌ها باید به صلاحیت این بانک برسد، پاسخ داد: انتظار از بانک مرکزی نظارت، هدایت و حمایت است، اما عملاً جز توصیه‌های کلی و ایجاد مانع، عملاً نظارتی نمی‌بینیم.
وی ادامه داد: انتظار این است که بانک مرکزی تغییر رویکرد دهد و با رویکرد کنونی بیشتر یک تماشاگر است و کمتر نقش یک بازیگر را دارد و عملاً از پاسخگویی اساسی در این زمینه بی‌بهره هستیم.
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با شاره به طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، گفت: به همین دلیل طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در مجلس رأی آورد، ولی متأسفانه هیئت ریسه مجلس آن را تاکنون ابلاغ نکرده است و از هیئت‌رئیسه مجلس می‌خواهیم که این وظیفه قانونی خود در خصوص ابلاغ احکام تحقیق و تفحص از بانک مرکزی اقدام کند و این کار در سال جاری انجام می‌شود.




دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت 11:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن