تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804922977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکان: بعد از توافق هسته‌ای دستپاچه به سمت واردات نرويم.


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مشاور ارشد رئیس جمهور با تاكید بر اینكه از همكاری‌های بین‌المللی استقبال می‌كنیم، اما در صورت برداشته شدن تحریم‌ها سطح همكاری ما با شركت‌های بزرگی مثل توتال به اندازه آن زمانی است كه شروع كردیم نخواهد بود، گفت: ما با این شركت‌ها در سطح بالاتری همكاری می‌كنیم و باید مواظب تیغ دو لبه برداشته شدن تحریم باشیم.

به گزارش تراز ،اكبر تركان،مشاور ارشد رئیس جمهور با حضور در شركت پتروپارس و مروری بر تاریخچه تاسیس این شركت،گفت: زمانی كه زنگنه در وزارت نیرو بود، ایده خودكفایی در این صنعت را مطرح كرد و با هدف مدیریت پروژه های نیروگاهی شركت مپنا را به وجود آورد. وقتی به وزارت نفت آمد با همان ایده، شركتی برای مدیریت پروژه های نفت و گاز به نام پتروپارس بوجود آورد.
وی افزود: پتروپارس فعالیت خود را با فاز 1 شروع كرد و در فاز 4 و 5 همراه پیمانكار بود، اما در فاز 6و7و8 نقش محوری داشت و شركت استات اویل شریك دوم شد.
مشاور ارشد رئیس جمهور با تاكید بر اینكه شركت پتروپارس تا اكنون 9 فاز پارس جنوبی را تحویل داده و دو فاز دیگر در دست دارد، تصریح كرد: در مجموع 11 فاز از توسعه میدان گازی پارس جنوبی بر عهده پتروپارس بوده است و بعید می دانم در ركورد شركت های نفت و گازی دنیا، اجرای 11 میلیارد فوت مكعب گاز در روز وجود داشته باشد.
تركان با تاكید بر اینكه امروز پتروپارس پر افتخارترین شركت نفت و گازی ماست كه در دوران تحریم نیز كارش را ادامه داد، اظهار داشت: برای آینده باید برنامه ریزی داشته باشیم و بدانیم چه برنامه ای برای پس از اتمام پروژه های پارس جنوبی داشته باشیم.
وی با تاكید بر اینكه باید دارایی های آشكار و غیرآشكار خود را بشناسیم، اظهار داشت: از جمله دارایی های غیر آشكار می‌توان به دانش فنی، تجربه، سرمایه‌های انسانی، روش های مدون كاری و ... اشاره كرد و یكی از مهمترین سرمایه های غیر آشكار نیز شركای خارجی هستند.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد كشور افزود: در شرایطی كه تحریم‌های ظالمانه شكل گرفت طبیعتا كمتر توانستیم از این سرمایه استفاده كنیم. اما با تغییر شرایط باید بتوانیم از این دارایی استفاده كنیم.
تركان با تاكید بر اینكه تجربه تحریم نشان داد كه بدون شریك خارجی نیز می توانیم به حیات خود ادامه دهیم، گفت: اما برای یك حركت پرشتاب و برای جهانی شدن باید روی بستر همكاری با شركای خارجی حساب كنیم.
وی شركت پتروپارس را یكی از بزرگترین شركت های مدیریت پروژه در ایران دانست و یادآور شد: در مدیریت پروژه هر شركتی سبك خودش را دارد و پتروپارس هم باید سبك و روش خود را بر اساس راستگویی، امانتداری و وفای به عهد، تدوین نماید.
مدیرعامل اسبق شركت پتروپارس، با اشاره به مشكلات موجود در صنعت نفت ایران، فقدان دانش فنی در میادین آزادگان و یادآورن را یكی از این مشكلات دانست كه با ذخایر بسیار مهم نفت در جا، ضریب بازیافتشان متاسفانه زیر 9 درصد است.
وی با اشاره به اینكه توسعه میدان های نفتی ما از ابتدا به صورت تخلیه طبیعی بوده است و گازهایشان سوزانده شده است، تصریح كرد: بعد از مدتی فعالیت نسل دوم را آغاز كردیم، یعنی بعد از استخراج نفت، گاز های پروژه جمع آوری و استفاده شد.
تركان افزود: اما در نسل سوم، هنگام تولید نفت،‌گاز میدان درون خودش تزریق می شود و فشار مخزن حفظ می شود كه فقط در دارخوین تجربه شد و بعد از این پروژه متاسفانه نتوانستیم هیچ پروژه دیگری را به این سبك اجرا كنیم.
مشاور ارشد رئیس جمهور با تاكید بر اینكه متاسفانه در آزادگان گاز تولیدی را مصرف می كنیم و بسیار زیان كرده ایم، خاطرنشان كرد: ورود پتروپارس و شركای خارجی این شركت می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.
وی با اشاره به احتمال رفع تحریم‌های بین المللی، گفت: ما هر وقت وضعمان خوب شده، یك دفعه به ورطه واردات افتادیم، بنابراین شرایط پس از تحریم به معنی آن نیست كه ظرفیت های داخلی مورد غفلت واقع شود و دستپاچه به سمت واردات برویم.
این مدیر ارشد با تاكید بر اینكه از همكاری های بین المللی استقبال می كنیم، اما در صورت برداشته شدن تحریم ها سطح همكاری ما با شركت های بزرگی مثل توتال به اندازه آن زمانی است كه شروع كردیم نخواهد بود، خاطرنشان كرد: ما با این شركت ها در سطح بالاتری همكاری می كنیم و باید مواظب تیغ دو لبه برداشته شدن تحریم باشیم.
وی افزود: در دوران تحریم توانسته ایم نیروی انسانی بسیار كارآمد و متخصص تربیت و ظرفیت های بسیار ارزشمندی همچون شركت پتروپارس ایجاد كنیم، بنابراین باید مراقب باشیم در صورت برداشته شدن تحریم ها، دوباره دلارهایی كه نصیب كشور می شود صرف واردات سنگ قبر نشود.




شنبه 29 فروردين 1394 ساعت 14:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن