تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804224960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاسي به اهل بيت (ع) نگهدارنده ملک و آيين است/ برخورد خشونت آميز به دور از سيره ائمه (ع)‌ است.


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ فروردين ۱۳۹۴ (۱۹:۴ب.ظ)
دکتر انصاري لاري: تاسي به اهل بيت (ع) نگهدارنده ملک و آيين است/ برخورد خشونت آميز به دور از سيره ائمه (ع)‌ است. موج - شيراز - دکتر انصاري لاري گفت: تاسي به اهل بيت (ع) نگهدارنده ملک و آيين است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمد ابراهيم انصاري لاري شامگاه پنج شنبه در مراسم هفته يزرگداشت مقام زن که با همت جمعيت زنان مسلمان نو انديش و دفتر فارس انجمن اسلامي پزشکان برگزار شده بود، اظهار داشت: درباره زنان، نقش زنان، جايگاه زنان، جنبش زنان،منزلت زنان ونقش و تاثيري که زنان در دوام و قوام جامعه دارند سخن به تفصيل گفته شده است.
رييس هيات امناي دانشگاه حافظ ابراز داشت: اما آنچه که در مقدمه بحث به عنوان يک نکته جدي وموثر مي تواند بيان شود، اشاره به تغييرى پر سرعت است که در دو و سه دهه اخير در جهان در حال رخ دادن است.
وي گفت: البته تغييريک اتفاق هميشگي است، بوده هست و خواهد بود اما سرعت اين تغيير در دو سه دهه اخير بسيار بالا و شگفت انگيز بوده است و تمام حوزه ها از جمله حوزه زنان را به شدت تحت تاثير قرار داده است.
انصاري لاري افزود: ضرورت هاي زمان و شدن هاي هميشگي جهان و آنهايي که فکر مي کنند زمام اين ضرورت ها وشدن ها را در اختيار دارند به دنبال اين هستند که زنان را نيز در اين تغييرآنگونه که مي خواهند ترسيم کنند و نقشي را که مي پسندند براي او تببين کنند.
وي تصريح کرد:در بسياري از نقاط دنيا نيز به اين هدف دست يافتند و به طور نسبي اين نقش را ترسيم کرده اند.
رييس هيات امناي دانشگاه حافظ خاطر نشان کرد: در اين شرايط همان پرسشي که هميشه وجود دارد يعني اينکه چگونه بايد بود و چه بايد کرد مطرح مي شود، به خصوص براي زنان ما که اين تاثير مي تواند به دليل نقشي که آنها دارند جدي تر و سرنوشت ساز تر باشد.
وي بيان کرد: پرسش اين است که از يک سو در مقابل اين تغيرات، ضرورت ها و شدن هاي هميشگي جهان و از سوي ديگردر برابرسنت هاي موروثي کهنه قديمي و حتي آميخته با خرافه چگونه بايد بود.
انصاري لاري ادامه داد: يکي مي خواهد زن را همچنان در قالب هاي گذشته نگه دارد ،هرچند که با پيروزي انقلاب اسلامي و نگاه جديدي که حضرت امام ( ره) داشتند و شرايطي که براي حضور زنان در جامعه ايجاد شد بخشي از اين آسيب منتفي شد اما هنوز اين سنت هاي موروثي قديمي را مي توان مشاهده کرد وديگري با فشارهاي خود مي خواهد از زن نقشي مناسب دنياى مدرنى كه خود مى پسندد بسازد.
وي تاکيد کرد: در ميان اين دو راه اين زن آگاه مسلمان ايراني است که بايد تصميم بگيرد که خودش خود را بسازد و آنچه که مي خواهد براي خود ترسيم کند.
رييس هيات امناي دانشگاه حافظ يادآور شد: اگر اين ايده آل براي زن غير ايراني غير مسلمان دشوار است براي زن ايراني مسلمان با توجه به پشتوانه غني فرهنگ ايراني و سرمايه اي که از اسلام دارد کار سختي نيست و مي تواند چهره اي به خود بگيرد که نه حالت کهنه قديمي باشد و نه عروسک بزک کرده مقلد دنياي مدرن.
وي اظهار داشت: وقتي در اين مسير زن مسلمان ايراني به دنبال الگو مي گردد به نام آشناي فاطمه (س) برخورد مي کند.
انصاري لاري ابراز داشت: اما چالش اصلي اينجا شکل مي گيرد که با وجود گذشت بيش از سه دهه از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي چه در كسب اراده قوي براي ايستادن در مقابل اين فشارها و چه در تلاش براي شناخت الگوي مناسب هنوز آنگونه که شايسته است در حوزه فرهنگي کار نکرده ايم.
وي گفت: اين نقص و اين ضعف سبب شده است که جامعه زنان ما و به ويژه جامعه زنان جوان ما دچار يک بحران هويتي، يک حيرت، يک سرگرداني و يک خسارت جدي شوند.
استاندار اسبق استان فارس افزود: جامعه به نام مبارك حضرت فاطمه (س) مي رسد منقلب ميشودو در دهه شهادت ايشان عميقا سوگوار است و هزاران مجلس ومراسم ها برپا مي کند اما در شناخت وي متاسفانه تنها به اختصار بسنده مي شود.
وي تصريح کرد: فاطمه(س) دختر رسول خداست، فاطمه(س) همسر ولي خدا است، فاطمه(س) مادر ائمه هدي است، اين ها فضايلي است که ما مطرح مي کنيم که البته هرکدام فضايلي بزرگ است و غير قابل تکرار که کسي به آن نمي رسد و هرکدام بر اساس عنايت الهي است.
انصاري لاري خاطر نشان کرد: اين فضايل بزرگ خداداي از اراده حضرت هم خارج بوده و عنايت الهي است و اين فضايل نه قابل تکرار است، نه قابل تقليد و نه قابل پيروي.
وي بيان کرد: آنچه که بايد مطرح شود بعد ديگري است که مربوط به خود حضرت است، اينکه خود حضرت چگونه از فرصت دختر رسول خدا بودن، از فرصت همسر ولي خدا بودن و مادر ائمه هدي بودن استفاده کرد و به قله بلند فضيلت و معرفت رسيد.
رييس هيات امناي دانشگاه حافظ ادامه داد: به قله اي که از زبان رسول خدا جايگاه وي يکي از چهار زن بزرگ دنيا است که او آخرين آنها و در نتيجه کامل ترين آنها است.
اين استاد دانشگاه اضافه کرد: مريم، آسيه همسر فرعون به دليل پرورش موسي،حضرت خديجه کبري و در آخر حضرت فاطمه (س) اين چهار زن هستند.
وي گفت: در معرفي حضرت معمولاًما بسنده مي کنيم به روايات تكرارى كه درزمان حمل وي حضرت خديجه فرمودند او در بطن من است و با من سخن مي گويد و يا به زمان رحلت پيامبر اکرم(س) و آن دو نجواي معروف رسول خدا که يکبار حضرت فاطمه (س) را اندوهگين و يک بار او را مسرور ساخت.
استاندار اسبق استان بوشهر افزود: در ادامه نيز ماجراي غصب فدك توسط ابوبکر و حمله عمر به خانه ان حضرت مطرح مي شود و نيز عزلت و اندوه ايشان در بيت الاحزان و شهادت ايشان و وصيت اينکه ابوبکر و عمر در تشييع ايشان نباشند که شبانه و مخفيانه مراسم خاکسپاري صورت مي گيرد.
وي يادآور شد: اين ماجراها همه آن چيزي است که در ذهن عمومي ما مطرح مي شود، آن هم ذهن عمومي مردمي که تمام عشق خود را و ارادت واخلاص خود را در حدي که يک ملت مي تواند در آستانه خانه فاطمه ( س) گذاشته اند.
انصاري لاري تاکيد کرد: با وجود آنکه امروز ما سعادت زيستن در دوران انقلاب اسلامي را داريم که استقرار نظام مقدس اسلامي حاصل تاسي از خاندان اهل بيت (ع) و به ويژه امام حسين (ع) است ، اما هنوز به مضاميني مختصر وغالباً تكرارى در معرفي اين شخصيت هاي والا مقام بسنده مي کنيم.
رييس اسبق سازمان ثبت و احوال کشور با اشاره به اينکه نام بردن از حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) در تاريخ هزينه هاي بسياري داشته است با اشاره به ماجراى متوكل عباسى وبرخوردى كه با ابن سكيت داشت به خاطر اينكه حاضر نشد در حضور متوكل فضايل على وفرزندان على را انكار كند گفت: انقلاب اسلامي يک فرصت تاريخي است که در اختيار ما قرار دارد و به عنوان کشوري که افتخار پرچمداري مکتب اهل بيت (ع) را به عنوان تنها کشور شيعه داريم فرصت کمي نيست و ارزان به دست نيامده لذا بايد از اين فرصت در تبيين همه جانبه شخصيت ائمه براي جامعه خود و جوامع پيرامون تلاش کنيم.
وي خاطر نشان کرد: تشيع در طول تاريخ سختي ها و مظلوميت هاي بسياري را به خود ديده و علما، فقها و فضلاي بسياري با بذل مال و جان خود تشيع را حفظ کرده اند و ما نبايد از اين فرصت تاريخي براي گسترش مکتب تشيع که همان اسلام ناب محمدي است تلاش کنيم.
انصاري لاري ابراز داشت: مردم ما همه عشق و ايثار واخلاصشان را براىاهل بيت(ع) گذاشته اندو تاسي خود را به اهل بيت(ع) و امام حسين (ع) در دوران مبارزات مقابل نظام ستم شاهي و در دوران دفاع مقدس به خوبى نشان داده اند.
وي تصريح کرد: همين تاسي به اهل بيت (ع) است که نگهدارنده ملک و آيين ايران اسلامي است.
رييس هيات امناي دانشگاه حافظ خاطر نشان کرد: اما چرا اين عشق ها و فداکاري ها تاثير خود را در جامعه ان گونه كه شايسته و بايسته جامعه ونظام اسلامى ماست نگذاشته است و ما تعاليم واموزشهاى انسان ساز ائمه هدى و پيشوايان دين اين را که سرشار از صلح و دوستي ، مودت و مهرباني، حقيقت و عدالت است را فراموش کنيم.
وي تاکيد کرد: چرا ما اين ها را فراموش مي کنيم و به خود اجازه مي دهيم که در برخورد با مخالف که نه، معاند که نه ، در مقابل برادري که به گونه اي متفاوت از ما مي انديشد، با دوست معتقدي که متفاوت از ما مي انديشد چنين بي پروا، خشن، دور از عقل و منطق برخورد کنيم.ان هم در شهرى كه منتسب به يكى از فرزندان پاك ان خاندان است
انصاري لاري بيان کرد: در کنار اين شور و عشق واين ايمان واخلاص اگر رسانه هاي ما و سخنرانان ما سيره ائمه را جدى تر وعميق ترو بهترمعرفي کرده بودند قطعا شناختي به وجود مي آمد که ديگر جوانان پر شور ومتدين ما اسباب دست و ابزار سياست بازان وکينه ها و عداوت ها ى آنها نمي شدند.
وي اظهار داشت: چرا بزرگان دين را به گونه اي در فضايي رمزگونه معرفي مي کنيم که اميد به پيروي آنها نه تنها در دل جوانان ما شکوفا نمي شود که پژمرده نيز مي شود.
استاندار اسبق فارس گفت: نبايد به گونه اي سخن بگوييم که براي جوانان ما که اسير فضاي گذار از سنت به مدرنيته هستند جذابيت نداشته باشد.
وي بيان کرد: ما هر چه داريم از حوزه تبليغ و ترويج دين است و نبايد اجازه داد برخي غير مسولانه اين حوزه را دچار خسارت کنند.
انصاري لاري ابراز داشت: على القاعده بايد بهترين ها، فاضل ترين ها و با استعدادترين افراد در امر تبليغ فعال باشند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن