تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833084797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داستان مجموعه قفسي براي پرواز، ايده بكري است


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: داستان مجموعه قفسي براي پرواز، ايده بكري است
قفسي براي پرواز
 يك منتقد سينما و تلويزيون قصه مجموعه قفسي براي پرواز را ايده بكري دانست و گفت: قصه عشق پسر عجم و دختر عرب در اين مجموعه به پيوند دروني آدم ها فارغ از نژاد، زبان وسكونتگاه اشاره دارد.      شهرام خرازي ها گفت: قفسي براي پرواز مي تواند آغازي قابل دفاع و مناسب براي توليد آثار عاطفي - جنگي باشد، آثاري كه مورد علاقه مردم هستند و جاي شان در سيما بسيار خالي است. وي اظهار داشت: شمار شخصيت هاي مجموعه در چند قسمت ابتدايي زياد است اما به مرور و متاسفانه گاه ناگهاني بيشتر شخصيت ها از پهنه داستان حذف شده و تقليل مي يابند. اين منتقد در ادامه گفت: در پي اسارت احسان عملا پاي شخصيت هاي جديدي مثل قنبر به ماجراها باز مي شود. اگر چه براي ورود اين شخصيت ها به دقت زمينه چيني عاطفي صورت گرفته است اما جذابيت اين شخصيت ها كمتر از جذابيت شخصيت هايي است كه در فصول عاطفي - ملودراماتيك - مجموعه با آنها آشنا شده بوديم. خرازي ها يادآور شد: در اين موارد معمولا فيلمنامه نويسان براي گريز از تنگناي داستاني و رهايي از بن بست دراماتيك به حادثه پردازي روي آورده و ماجرا پردازي را جايگزين شخصيت پردازي مي كنند. وي خاطر نشان كرد: اين ترفند تا حد زيادي در قفسي براي پرواز مد نظر نويسندگان قرار گرفته و البته در بيشتر قسمت ها جواب هم داده است. بافت عاطفي - دراماتيك - قفسي براي پرواز حاصل در كنار هم قرار گرفتن، تركيب و تنيده شدن قصه هاي فرعي متعدد در دل يكديگر است و اين مجموعه عملا فاقد يك قصه محوري است. اينجاست كه پيوند برخي از مخاطبان با مجموعه از هم مي گسلد و ممكن است آنها از تعقيب قصه منصرف شوند. قفسي براي پرواز از شخصيت پردازي مناسبي روي كاغذ برخوردار است اما اين امتياز در اجرا تا حدودي كمرنگ شده است! عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران پيروي از اين سبك ساختاربندي نوشتاري در فيلمنامه نويسي را بسيار دشوار عنوان كرد و گفت: اما تا همين چند قسمت پخش شده، به نظر مي رسد كه با كمي اغماض نويسندگان و بازنويسان فيلمنامه قفسي براي پرواز در كار خود موفق بوده اند.
قفسي براي پرواز
خرازي ها افزود: نيمه نخست مجموعه تلويزيوني قفسي براي پرواز ساخته يوسف سيدمهدوي در قالب زيرگونه عاطفي جنگي - ملودرام جنگي - كار شده اما با آغاز اسارت شخصيت اصلي، نقطه شروع مقدمه نيمه دوم سريال، مجموعه قالب نخستين خود را رها كرده و در قالبي ديگر يعني اسارت در جنگ بازتعريف مي شود. وي ادامه داد: تا قبل از طرح ماجراي اسارت، مجموعه از تب و تاب نمي افتد و با اتكا بر جذابيت هاي عاطفي و ميدان دادن به روابط عاطفي شخصيت ها پيش مي رود اما با كليد خوردن فصل اسارت و طبعا حذف شخصت هاي مؤنث، قفسي براي پرواز ريتم سريع و بخش مهمي از جذابيت هاي خود را يك باره و خيلي ناگهاني از دست مي دهد و فضا كاملا مردانه مي شود. اين منتقد سينما و تلويزيون اضافه كرد: اينجاست كه پيوند برخي از مخاطبان با مجموعه از هم مي گسلد و ممكن است آنها از تعقيب قصه منصرف شوند. قفسي براي پرواز از شخصيت پردازي مناسبي روي كاغذ برخوردار است اما اين امتياز در اجرا تا حدودي كمرنگ شده است!
قفسي براي پرواز
خرازي ها به شخصيت احسان به عنوان يكي از اصلي ترين شخصيت هاي قفسي براي پرواز اشاره كرد كه در مركز ثقل بسياري از ماجراها قرار دارد اما بازي بد و بسيار ضعيف امين زندگاني آشكارا به اين شخصيت كليدي لطمات فراواني وارد آورده است. وي با بيان اينكه زندگاني نتوانسته در فضاي جنگي مجموعه حس بگيرد، گفت: او مثل نوجوانان شمال شهري فيلم هاي دخترپسري ، نقش احسان را به صورت شكسته و بسته ايفا كرده است. عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران اين مشكل را خاص اين سريال ندانست و افزود: در بسياري از توليدات سيما و سينماي ايران كه قصه به زمان معاصر تعلق ندارد مثل آثار جنگي، تاريخي، ديني و ...، بازيگران به ويژه غيرحرفه اي ها (آماتورها ) قادر نيستند تا فضا و حس و حال مربوط به زماني ديگر را در بازي خويش منعكس كنند و بدين ترتيب زحمات بقيه عوامل را هدر مي دهند.
قفسي براي پرواز
نويسنده ماهنامه سينما - خانواده يادآور شد: اردلان شجاع كاوه از معدود بازيگراني است كه فضا و زمان وقوع رخدادها را به درستي درك كرده و مقتضيات مكاني و زماني نقش را در بازي خود بازتاب داده است و كوشيده تا نقش محوله - فرامرز - را هر چه بيشتر باورپذير و به نمونه هاي حقيقي نزديك تر كند. وي اظهار داشت: وضعيت صورت و كلام شجاع كاوه مطابق با زير و بم هاي روانشناختي نقش و كاملا با هم هماهنگ هستند از اين رو او را در فضاي پشت جبهه باور مي كنيم و نشاني از تصنع در بازي اش نمي‌يابيم. خرازي ها در مورد بازي رحيم نوروزي اظهار داشت: در بازي اين بازيگر نيز ويژگي هاي ممتازي به چشم مي خورد. او مقابل دوربين خيلي راحت سخن مي گويد و حس گيري خوبي دارد. وي با بيان اينكه در فيلم ها و مجموعه هاي جنگي سازندگان موسيقي متن، نويسندگان و طراحان صحنه و لباس چه از نظر كمي و چه از نظر كيفي وظيفه دشواري بر دوش دارند، يادآور شد: اين وظيفه در آثار عاطفي جنگي دوچندان مي شود چون برخلاف آثاري كه فقط به جبهه و فيزيك جنگ مي پردازند، در اينجا با شرايط و فضاهاي چندگانه و مفاهيم متنوع تري روبرو هستيم.
قفسي براي پرواز
اين منتقد اضافه كرد: پوشش هنرپيشه ها نيز تابع همين قاعده است. تنوع محل هاي داخلي و خارجي مجموعه قفسي براي پرواز بسيار زياد است كه اين نكته حاكي از ارزش و اهميتي است كه عوامل سازنده براي كار خود قائل بوده اند. خرازي ها در ادامه گفت: اين ميزان تنوع از خستگي بيننده ممانعت به عمل آورده و بر لذت بصري وي مي افزايد. ضمن اينكه توجه به جزئيات نه تنها در دكور ها و وسايل محل هاي داخلي بلكه در محل هاي خارجي - مثلا گل اندود كردن اتومبيل هاي در حال تردد، اجناس داخل بساط دستفروش ها در بازار و ... - نيز مشهود است.
قفسي براي پرواز
وي افزود: دست اندركاران قفسي براي پرواز كوشيده اند تا علاوه بر حيطه تصوير در حوزه صوتي نيز ويژگي هاي بومي خطه جنوب كشور را لحاظ كنند، در اين راستا مي توان به تم محلي موسيقي متن و چند تايي از آهنگ ها و تاكيد بجا بر استفاده از لهجه جنوبي براي باوراندن شخصيت ها به مخاطب اشاره كرد. عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران خاطر نشان كرد: لهجه هاي آباداني و عربي خوب از آب درآمده اند، به ويژه نفيسه روشن خوب تقليد لهجه مي كند. همچنين گويش جنوبي مهوش افشارپناه در كنار نقش آفريني درخشانش نيز جزء امتيازات مجموعه محسوب مي شود. مجموعه تلويزيوني قفسي براي پرواز در 32قسمت 45دقيقه اي شنبه شب ها از شبكه يك سيما پخش مي شود. ايرناسينما و تلويزيون تبيان  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 492]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن