تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814966083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتح خرمشهر نقطه عطف جنگ تحميلي بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فتح خرمشهر نقطه عطف جنگ تحميلي بود
ساري - خبرگزاري مهر: استاندار مازندران گفت: فتح خرمشهر در سوم خردادماه، نقطه عطف جنگ تحميلي بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر يكشنبه در نشست خبري سالروز گراميداشت سوم خرداد، حماسه فتح خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واژه خرمشهر آزاد شد زيباترين جمله سوم خرداد بود.

وي خاطرنشان كرد: حفظ ارزشهاي دفاع مقدس و فتح خرمشهر بايد از طريق راويان اين حماسه بي بديل در جامعه رشد و گسترش يابد.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه مقاومت مردم خرمشهر در پيروزي سوم خرداد موثر بوده است، تصريح كرد: اين حماسه پس از سالها همچنان الگوي پايمردي، استواري و جوانمردي است.

شفقت با بيان اينكه خرمشهر به جهات مختلف براي ما اهميت دارد يادآور شد: يادآوري دوران حماسه، رشادت و دلاوري رزمندگان اسلام به نسل سوم جوان انقلاب مي تواند در ماندگاري و ثبات جمهوري اسلامي ايران تاثيرگذار باشد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اثرات برپايي يادواره هاي شهدا در مازندران خاطرنشان كرد: سال گذشته به منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين جوانان آينده ساز فردا 600 يادواره شهدا در اين استان قهرمان پرور برگزار شده است.

ارشد نظامي سپاه در استانهاي مازندران و گلستان نيز در سخناني با اشاره به شكل گيري حماسه سوم خرداد اظهار داشت: تيپ 25 كربلا در آن دوران با بسيج 12 گردان توانست در فتح خرمشهر نقش آفريني كند.

سردار علي شاليكار افزود: اين لشگر ظفرمند به منظور بيرون راندن دشمن و حماسه آزادسازي خرمشهر، 150 نفر از رزمندگان اين مرز و بوم را تقديم اسلام و انقلاب كرده است.

وي مقاومت سرسختانه مردم خرمشهر را دليل اساسي و عمده در فتح خرمشهر عنوان كرد و گفت: بسياري از تجهيزات و غنائم دشمن در اين حماسه نصيب ايران شد.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس مازندران نيز از برپايي نمايشگاه هاي خاطره نويسي، شعر و ادبيات دفاع مقدس همزمان با سالروز آزاد سازي خرمشهر در مازندران خبر داد و گفت: حدود 600 نفر از يادگاران دفاع مقدس در قالب راوي خاطرات دفاع مقدس و حماسه سوم خرداد در مدارس استان حضور و به نقل خاطرات آن دوران براي دانش آموزان خواهند پرداخت.

مهدي كيا الحسيني افزود: عمليات اجرايي نخستين موزه دفاع مقدس مازندران، همزمان با سوم خرداد در مركز استان ساري با حضور مقامات كشوري و استاني آغاز خواهد شد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن