تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809661872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوق سنگين جودو ايران در بازيهاي المپيك چه كسي خواهد بود ؟ ميران يا رودكي ، كدامين نفر در پكن به روي تاتامي خواهد رفت ؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فوق سنگين جودو ايران در بازيهاي المپيك چه كسي خواهد بود ؟ ميران يا رودكي ، كدامين نفر در پكن به روي تاتامي خواهد رفت ؟
ورزش. ورزش رزمي. جودو
از : ناصر انصافي مقدم -
وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم تيم ملي جودو ايران كه مي‌توان آن را وزن فوق سنگين جودو نيز خواند ، امروز دو مهره لايق و شايسته براي حضور در پيكارهاي مهم و ميدانهاي بزرگ چون جهاني و بازيهاي المپيك دارد.

سيدمحمودرضا ميران عضو با سابقه و پرتجربه و محمدرضا رودكي جوان قدرتمند تيم ملي جودو ايران - هر دو در وزن فوق سنگين - كه گام به گام يكديگر براي بر تن كردن پيراهن وزن به اضافه ‪۱۰۰‬كيلوگرم تيم ملي جودو ايران چند سالي است با يكديگر رقابت مي‌كنند ، براي رفتن به بازيهاي المپيك چاره اي جز مبارزه انتخابي ندارند.

در چند سال اخير، در هر بار حضور تيم ملي جودو بزرگسالان ايران در پيكارهاي آسيايي و جهاني ، براي جور شدن تركيب تيم ملي جودو كشورمان و به دستور كادر فني تيم ملي ، محمدرضا رودكي در وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم و محمود ميران در وزن آزاد يا اوپن شركت كرده اند.

صد البته كه هر دو جودوكار فوق سنگين ملي پوش كشورمان كه اهل تهران نيز هستند ، از اعتبار تنه و بدني شكيل و ايده آل و تراشيده براي اين وزن برخوردارند كه در كمتر جودوكار سنگين وزن در ديگر كشورها حتي در ژاپن و روسيه مي‌توان سراغ گرفت.

اما از آنجائيكه وزن آزاد يا همان اوپن در بازيهاي المپيك رسميتي ندارد و رقابتهاي آن برگزار نمي‌شود ، ناگزير يكي از اين دو جودوكار فوق سنگين كشورمان بايد كنار بماند و قيد حضور در المپيك را بزند.

براي همين تصميم مردان فني تيم ملي جودو بر اين است ، براي روشن شدن تكليف وزن آخر تيم ملي جودو ايران ، مبارزه انتخابي بين ميران و رودكي برگزار شود. در اين شرايط بديهي است كه نفر برنده براي اعزام به بازيهاي المپيك انتخاب شده و نفر بازنده به اجبار كنار خواهد رفت.

حال آنكه كدامين نفر از اين دو جودوكار فوق سنگين به عضويت تيم ملي جودو ايران در خواهد آمد ، اكنون نامشخص است.

اما شنيده‌ها حاكي از آن است كه كفه ترازو به نفع ميران مي‌چربد چرا كه او به دليل سابقه طولاني در تركيب تيم ملي جودو ايران و كاپيتاني اين تيم و حضور در ميدان‌هاي متعدد جهاني و المپيك فقط با يك مبارزه انتخابي كه اگر به برتري وي منجر شود ، تحت هر شرايطي راهي المپيك پكن خواهد شد.

اما براي رودكي كه در مقايسه با حريف پرتجربه خود سابقه بسيار كمتري در تيم ملي ايران دارد ، شرايط فرق مي‌كند و او در صورتي پيراهن تيم ملي ايران را در بازيهاي المپيك به تن خواهد كرد
كه بتواند دو بار پي در پي ميران را شكست دهد.!
اين قانوني است كه كادر فني تيم ملي جودو ايران براي انتخاب نفر برتر وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم تيم ملي جودو ايران وضع كرده است كه علت آن به روشني و واضح بر ما معلوم نيست.

پرواضح است كه چنين تصميمي نمي‌تواند در شرايط مساوي براي اين دو جودوكار ، منطقي و عادلانه باشد و طبيعا به ضرر رودكي خواهد بود.

محمدرضا رودكي چند روز پيش در گفت و گو با نگارنده اين سطور عنوان كرده بود كه من در كسب سهميه ورودي به بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن در مسابقات مختلف بين‌المللي از جمله آسيايي و گزينشي ، بيشترين امتياز را نسبت به محمود ميران و ساير حريفان داخلي بدست آورده ام.

رودكي حتي به مدال نقره خود در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا در كره جنوبي كه جنبه گزينشي داشت ، اشاره كرد و گفت كه در مسابقه‌هاي آسيايي در كره جنوبي ، اين من بودم كه در وزن به اضافه ‪۱۰۰‬كيلوگرم شركت كردم و ميران در وزن آزاد.

من با مدال نقره خود ، كار تصاحب سهميه ورودي به بازيهاي المپيك در وزن فوق سنگين را براي همه يكسره كردم و بنابراين شركت در اين بازيها حق من است. اما با اين وجود احترام محمود ميران را به عنوان برادر بزرگتر و پيشكسوت خود دارم و مطيع تصميمات مسوولان اجرايي و فني فدراسيون جودو هستم رودكي كه مدال طلاي قهرماني آسيا در وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم را نيز در اختيار دارد ، همچنين مي‌گفت كه با توجه به قدرت و نيروي جواني در بازيهاي المپيك پكن شانس بسياري براي موفقيت خود قائلم و مي‌دانم كه هرگز دست خالي بازنخواهم گشت. من سالها زحمت كشيده ام كه نفر اول وزن آخر باشم.

در هر صورت شرايطي كه براي مبارزه اين دو جودوكار سنگين وزن خوب تهراني در نظر گرفته شده ، عادلانه نيست و به سود يك نفر و به ضرر ديگري است و حتما اعتراضات زيادي را در پي خواهد داشت. بايستي با يك مبارزه انتخابي و در حضور تمامي اعضاي كادر فني تيم ملي جودو ايران ، سرنوشت وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم تيم ملي جودو ايران مشخص شود.

و اما آن چيزي كه درباره وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم جودو مي‌توان گفت ، اين است كه اين وزن همچون وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم كشتي كه در گذشته دور ، وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم بود و بعدها به وزن ‪ ۱۳۰‬كيلوگرم تغيير كرد ، براي همه كشورها از اهميت و ارزش بسياري برخوردار است.

مدالهاي اين وزن بويژه اگر از رنگ طلا باشد ، براي كشورهاي صاحب نامي چون ژاپن ، روسيه ، كره جنوبي ، اوكراين ، گرجستان ، بلاروس ، ازبكستان و حتي ايران كه فوق سنگين‌هاي خوبي دارند ، جنبه تقدس و پهلواني دارد و مردمان اين كشورها به قهرمانان وزن فوق سنگين خود كه افتخارات ارزشمندي در پيكارهاي جهاني و بازيهاي المپيك كسب مي‌كنند ، احترام بسياري مي‌گذارند.

تجربه نشان داده است كه در مسابقه‌هاي جودو قهرماني جهان و بازيهاي المپيك ، رقابت براي قهرماني در وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم بين جودوكاران همين كشورها بوده است.

در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن ، سيدمحمودرضا ميران در حاليكه استحاق دريافت مدال برنز را داشت ، در عين شايستگي به مقام پنجم رسيد.

رقابتهاي وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم مسابقه‌هاي جودو ، شرايط خاص خود را دارد و با ساير وزن‌ها فرق مي‌كند. طبيعي است كه در اين وزن ، سرعت و چابكي چندان نقشي ندارد و قدرت بدني بالا و داشتن دست‌ها و پاهاي قدرتمند همچون ستون‌هاي محكم و استوار به اضافه تكنيك و تاكتيك كه در ساير وزن ها نيز جزو فاكتورهاي اصلي است ، حرف اول و آخر را خواهد زد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن