تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813052325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران : شاهنامه مهمترين سند عظمت زبان فارسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران : شاهنامه مهمترين سند عظمت زبان فارسي است
فرهنگي.

سفير جمهوري اسلامي ايران ، گفت : شاهنامه فردوسي مهمترين سند عظمت زبان فارسي و بارزترين مظهر شكوه و رونق فرهنگ و تمدن ايران قديم است .

به گزارش ايرنا ، سيدعباس عراقچي عصر روز شنبه در مراسم بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي و حكيم عمر خيام نيشابوري در سالن فردوسي سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو همچنين از شاهنامه فردوسي به عنوان خزانه لغت و گنجينه ادبيات فارسي ياد كرد.

عراقچي در اين مراسم كه با حضور اساتيد ژاپني و استادان زبان فارسي دانشگاههاي ژاپن برگزار شد،افزود: شاهنامه فردوسي حاوي تفكرات عميق و جهان بيني ايراني مسلمان است .

وي ، اضافه كرد: قهرمانان شاهنامه مظهر انسانهاي متعالي هستند كه با اهريمن و مظاهر آن نبردي هميشگي داشته اما نه به كسي ظلم مي‌كنند و نه زير بار ظلم ستمگران مي‌روند.

وي خاطرنشان كرد: اين اصل مهمي در شاهنامه است كه اگر فرهنگ امروز ايرانيان را بنگريم ، بخوبي اين اصل قابل مشاهده است .

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن ، يادآور شد: شاهنامه روايت نبرد خوبي و بدي است و پهلوانان شاهنامه در يك نبرد هميشگي بين خوبي‌ها و بدي ها قرار دارند.

عراقچي ، گفت : تفكر فردوسي و انديشه حاكم بر شاهنامه هميشه مدافع خوبي‌ها در برابر ظلم و تباهي است .

وي ادامه داد: ايران كه سرزمين آزادگان محسوب مي‌شود، در طول تاريخ همواره مورد آزار و اذيت همسايگانش قرار گرفته است و شكوه و زيبايي ايران ، آن را در معرض حسادتهاي مختلف قرار مي‌دهد و بر همين اساس نيز پهلوانان ايراني با تمام توان به دفاع از موجوديت اين كشور و ارزشهاي عميق انساني مردمانش بر مي‌خيزند.

به گفته عراقچي ، اين قصه هر روزه تاريخ ايران بوده است و امروز نيز به نوعي ديگر در حال تكرار است .

وي در ادامه با اشاره به ‪ ۲۸‬ارديبهشت ، روز بزرگداشت حكيم غياث‌الدين ابوالفتح ابراهيم خيام نيشابوري ، گفت : از خدمات ارزنده حكيم عمر خيام به تمدن ايراني ، تنظيم تقويم جلالي است .

وي با بيان اين كه بيشترين شهرت خيام درجهان به دليل رباعيات اوست ، گفت : خيام رباعيات خود را غالبا به دنبال تفكرات فلسفي سروده است .

علي گويا و اسفنديار لعلي دونفر از نوازندگان ايراني مقيم ژاپن به اجراي موسيقي اصيل ايراني پرداختند كه مورد استقبال حاضران قرار گرفت .

---> ايرنا.ايران.شاهنامه.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن