تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819319739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه افقي شهر مراغه عاملي براي ركود سرمايه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توسعه افقي شهر مراغه عاملي براي ركود سرمايه است
داخلي. اقتصادي. شهرك‌سازي .

عضو شوراي اسلامي شهر مراغه توسعه افقي شهر مراغه از طريق احداث شهرك‌هاي جديد و تفكيك زمين‌هاي حاشيه شهر را عاملي براي ركود سرمايه دانست.

داود پورصادق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در زمان حاضر سرمايه عظيمي از دارايي‌هاي مردم و شركت‌هاي تعاوني صرف خريد زمين در شهرك‌هاي مختلف اين شهر شده است.

وي گفت: مردم مراغه و شهرهاي اطراف به دليل ارزش افزوده بالا سرمايه‌هاي خود را صرف خريد زمين مي‌كنند در حالي كه هيچ ساخت وسازي در اين زمين‌ها صورت نمي‌گيرد.

عضو شوراي اسلامي شهر مراغه افزود: خريد و فروش مكرر زمين و بازار گرمي برخي از افراد سودجو قيمت زمين را روز به روز افزايش داده و گراني مسكن و زمين را موجب مي‌شود.

وي گفت: در برخي از شهرك‌هاي جديد شهر مراغه حتي يك ساختمان مسكوني نيز احداث نشده و در ساير شهرك‌ها نيز تعداد زيادي زمين خالي وجود دارد.

پورصادق افزود: توسعه عمودي شهرها از ‪ ۲۰۰‬سال قبل در كشورهاي مختلف جهان مورد توجه بوده اما به اين موضوع در شهر مراغه كمتر توجه شده است.

وي گفت: خريداران زمين بايد براي دريافت پروانه ساخت از شهرداري مكلف شوند تا زمين‌هاي فاقد پروانه ساخت و ساز به صورت مكرر خريد و فروش نشود.

طي دو دهه اخير چندين شهرك مسكوني از جمله شهرك‌هاي ولي عصر (عج)، گلشهر ، امام حسن (ع) ، امام علي (ع) و سهند در شهر مراغه ساخته شده است.

شهر ‪ ۱۷۰‬هزار نفري مراغه در ‪ ۱۴۷‬كيلومتري جنوب تبريز ، مركز استان آذربايجان شرقي واقع است.ك/‪۳‬
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن