تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814706080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلبوم موسيقي جانوران رونمايي و بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آلبوم موسيقي"جانوران" رونمايي و بررسي شد
دوازدهمين جلسه نقد و بررسي آثار توليدي مركز موسيقي صدا وسيما به رو نمايي و بررسي دو آلبوم "جانوران" و " شغل ها"ساخته مجيد صانعي آهنگساز خراساني اختصاص داشت .

به گزارش خبرنگار مهر ، در اين جلسه كه با مديريت جمال الدين منبري مدير اداره آموزش و پژوهش مركز موسيقي صدا وسيما روز گذشته برگزارشد؛ استاد مصطفي كمال پورتراب و برخي از آهنگسازان جوان در خصوص موسيقي كودك و چگونگي هضم اين مقوله توسط كودك صحبت كردند .

درابتداي اين نشست با مصداق قرار دادن مجموعه "رنگين كمان " به عنوان اثري كامل در حوزه موسيقي كودك ،دو آلبوم "جانوران" و " شغل ها" بررسي شد .

يكي از آهنگسازان حاضر در جلسه به شيوه هاي نادرست آهنگسازي براي كودكان اشاره كرد و گفت : متاسفانه اغلب آهنگسازان به گمان اينكه كودكان ذهنيت بسته اي در فهم مفاهيم دارند آثاري ساده و به خيال خود قابل فهم براي كودك مي سازند درحالي كه كودكان بسيار با هوش و خوش ذوق و هوشيار هستند و دربسياري از موارد آثاري از آهنگسازاني كه براي گروه هاي سني بالاتر موجود است را زمزمه كرده و به عنوان آهنگ مورد علاقه خود انتخاب مي كنند.

مسئول كتابخانه واحد آرشيو مركز موسيقي صدا و سيما گفت : بسياري از آثاري كه در عرصه موسيقي كودك تحت عنوان "كودكانه"ساخته مي شود به نوعي شعور و فهم كودك را ناديده مي گيرد ولي به عقيده من اشعاري كه براي كودكان انتخاب مي شود بايستي با محتواي عالي تر و نزديك تر به دنياي كودكان استفاده شد در واقع علاوه بر موسيقي شاد ، پرتحرك، لطيف و زيبا نبايد از نقش مهم كلمه غافل شد.

از ديگر مباحث مطرح شده در اين نشست تحول درنظريه هاي موسيقي كودك در قرن بيستم در كشورهايي مانند آمريكا، آلمان ،مجارستان،روسيه ، ژاپن و فرانسه بود.

لازم به ذكر است جلسات بررسي توليدات تازه در حوزه موسيقي اداره آموزش و پژوهش مركز موسيقي صدا وسيما آخرين چهارشنبه هرماه در محل اين اداره برگزار مي شود .
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن