تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815336375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح استثماري رژيم صهيونيستي براي بهره كشي از منابع حياتي منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح استثماري رژيم صهيونيستي براي بهره كشي از منابع حياتي منطقه
تهران - رژيم صهيونيستي با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي اين رژيم و مشاركت برخي كشورها و حمايت اردن و عربستان ، تصميم دارد در يك پروژه عظيم اقتصادي ، كانالي ميان بحرالميت و درياي سرخ بكشد و يك منطقه آزاد تجاري در اين ناحيه ايجاد كند.

به نوشته پايگاه اينترنتي روز جمعه روزنامه صهيونيستي جروزالم پست ، اين پروژه عظيم اقتصادي ‪ ۳‬ميليارد دلاري با سرمايه‌گذاري گروهي از تجار و سرمايه داران و روساي بانكهاي اسرائيل و مشاركت برخي از كشورهاي خارجي به اجرا در خواهد آمد.

به نوشته جروزالم پست ، عبدالله پادشاه اردن و شاهزاده وليد بن طلال وليعهد عربستان با اشتياق تمام اين پروژه را تائيد و آمادگي خود را براي همكاري با آن اعلام كرده اند.

به نوشته جروزالم پست ، از طريق اين كانال ، آب دو درياي بحرالميت و درياي سرخ تصفيه خواهد شد و يك ميليارد متر مكعب آب تصفيه شده بدست خواهد آمد.

همچنين از انرژي اين آب برق هم توليد خواهد شد.

اين كانال به طول ‪ ۱۶۶‬كيلومتر ميان اسرائيل و اردن كشيده مي‌شود.

اين كانال فعلا مرحله نخست يك پروژه عظيم اقتصادي است كه دره صلح نام دارد.

در مراحل بعدي با سرمايه‌گذاري دهها ميليارد دلار، هتلهائي با مجموع ظرفيت ‪ ۲۰۰‬هزار اتاق ،ساير جاذبه‌هاي گردشگري ،همچنين صنايعي كه هوا را آلوده نمي‌كنند (صنايع پاك ) و يكي از بزرگترين باغهاي گياههاي گلخانه اي در جهان احداث خواهد شد.

اين منطقه با اين طرح عظيم به يك منطقه آزاد تجاري در جهان تبديل خواهد شد و سرمايه گذاراني را از اقصي نقاط جهان به خود جذب خواهد كرد.

اين روزنامه صهيونيستي مي‌افزايد: همكاريهاي منطقه‌اي از مجراي اين پروژه عظيم اقتصادي رونق مي‌گيرد و براي ميليونها اسرائيلي ، فلسطيني و اردني فرصت شغلي ايجاد خواهد شد، ضمن آنكه هشت ميليون گردشگر سالانه جذب اسرائيل خواهند شد.

به گفته سرمايه گذار طرح ، پادشاه اردن نه فقط اين طرح راتائيد كرده بلكه مي‌خواهد يك شريك فعال آن باشد و خواستار راه اندازي هرچه سريعتر آن شده است .

وليعهد عربستان هم گفته است كه آماده سرمايه‌گذاري در اين طرح از طريق اردن است .

پروژه به اصطلاح دره صلح ، روز پنجشنبه در مراسمي كه به مناسبت شصتمين سال اشغال فلسطين و تشكيل رژيم غيرقانوني اسرائيل در منطقه آراوا برگزار شده بود، اعلام شد.

آراوا نام ناحيه‌اي واقع در دره بزرگ ميان بحر الميت در اردن و خليج عقبه در فلسطين اشغالي است .

اسحاق تشووا ميلياردر ‪ ۵۷‬ساله اسرائيلي ، طراح و سرمايه گذار اصلي اين پروژه ، آن را معرفي كرد.

تشووا صاحب گروه صنعتي ‪ Ad-El‬صاحب هتلهاي پلازاي منهتن نيويورك و مالك شركت نفت و گاز دلك دومين شركت بزرگ نفت و گاز اسرائيل است .

به گفته تشووا، شركتهاي بزرگ صنعتي اسرائيل از جمله شاري آريسون ، نوهي دانكنر و استف ورتايمر در اين پروژه سرمايه‌گذاري كرده‌اند و انتظار مي‌رود كشورهائي مانند آمريكا، چين ، ژاپن و روسيه هم در سرمايه‌گذاري اين طرح مشاركت داشته باشند.

پروژه دوسال بعد از انتقال همه ماشين آلات ساختماني به منطقه اجراي طرح آغاز خواهد شد.

شيمون پرز رئيس جمهور اسرائيل از افراد دخيل در اين پروژه است و دولت اسرائيل بايد آن را تصويب كند.

تشووا گفته است كه پروژه نيازي به بودجه دولتي ندارد .

اين صهيونيست توضيح داد: با اجراي اين پروژه اقتصادي ، تعداد گردشگران خارجي اسرائيل كه در حال حاضر سالانه ‪ ۲‬ميليون نفر است به چهار برابر افزايش خواهد يافت .

با ميلياردها متر مكعب آب تصفيه شده از طريق اين كانال منطقه سبزي در آراوا در هر دو سوي مرز ميان اردن و اسرائيل ايجاد خواهد شد.

در اين منطقه گلخانه‌هائي براي پرورش گياهان و ميوه و سبزيجات در فصل زمستان نيز دائر و محصولات آن به منطقه و خارج صادر خواهد شد.

خطوط ريلي و بزرگراههائي در هردو سوي كانال ايجاد خواهد شد تا حمل مسافر و كالا ميان بحر الميت و درياي احمر ظرف يك ساعت انجام گيرد.

اين مقام صهيونيست اظهار داشت : صلح فقط از طريق توافقنامه‌هاي سياسي دست يافتني نيست ،بلكه از مجراي همكاري و حسن نيت ميان مردم منطقه هم تحقق يافتني است .

وي افزود: پروژه دره صلح راه حلي براي نسلهاي آينده است .

به نوشته جروزالم پست ، تشووا ‪ ۳۰‬سال پيش هم در زمان نخست وزيري مناخيم بگين طرح مشابهي براي ساخت كانال ميان بحرالميت و مديترانه را داشت ، اما به علت شرايط آن دوران طرح مسكوت ماند.

تشووا گفته است : شرايط كنوني منطقه فرصت را براي اجراي چنين طرحي ميسر ساخته است .

رژيم جنايتكار صهيونيستي در حالي از اجراي اين پروژه استثماري در منطقه با همكاري برخي كشورهاي منطقه سخن به زبان مي‌راند، كه مردم ستمديده غزه را در محاصره همه جانبه اقتصادي و سياسي قرار داده است و همزمان با آن همه روزه دهها و بلكه صدها زن و مرد و كودك فلسطيني را كه صاحبان اصلي اين سرزمين هستند، به خاك و خون مي‌كشد.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن