تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815301122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مذاكرات با شل و رپسول


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مذاكرات با شل و رپسول


انرژي- وزير نفت اظهارات سخنگوي شل درباره ادامه حضور اين شركت در پارس جنوبي را تاييد كرد و گفت: وزارت نفت قصد حذف شركت‌هاي شل و رپسول از طرح‌هاي نفتي را ندارد.

غلامحسين نوذري در جمع خبرنگاران آغاز گفت‌وگوها با مسئولان شل و رپسول را -كه از ديروز آغازشده است- تاييد كرد.

به گفته وي مذاكرات با شركت شل درخصوص حضور آنها در توسعه مرحله ۱۳ پارس جنوبي نهايي نشده‌است و هنوز ادامه دارد.

نوذري با اشاره به اينكه پيشنهاد شركت شل جايگزين شدن مراحلي از پارس جنوبي است، افزود: مرحله ۱۳ توسعه ميدان پارس جنوبي در موقعيت خوبي از مخزن پارس جنوبي است و اگر در نهايت ۲ شركت شل و رپسول براي توسعه اين مرحله حضور نيابند، آنها را جايگزين مي‌كنيم.

وي با اشاره به اينكه براي فازهاي ۲۲ تا ۲۴ توسعه ميدان پارس جنوبي در حال مذاكره با تركيه هستيم‌، تصريح كرد: مراحل ۲۰ و ۲۱ توسعه ميدان پارس جنوبي را با شركت‌هاي شل و رپسول درميان گذاشته‌ايم و شرايطي به آنها اعلام كرده‌ايم كه اين شركت‌ها بايد نسبت به تامين اين شرايط اعلام نظر كنند.

وي تعلل شركت‌هاي خارجي را موجب تاخير در اجراي طرح‌ها دانست و با اشاره به‌اينكه تجربه تلخي در اين مورد داريم، افزود: اسناد مناقصه توسعه مراحل ۲۰ و ۲۱ را براي پيمانكاران داخلي آماده مي‌كنيم و در عين حال با شركت‌هاي شل و رپسول نيز در اين خصوص مذاكره خواهيم كرد.

وزيرنفت همچنين هرگونه كاهش احتمالي توليد نفت كشورمان‌را رد كرد و گفت: وزارت نفت به‌طور مرتب توليد نفت خام را از نظر ميزان عرضه به بازار و صادرات بررسي مي‌كند.

وزير نفت با تاكيد بر اينكه توليد و صادرات نفت خام ايران و بررسي بازار نفت به‌طور مرتب و هفتگي انجام مي‌شود،خاطرنشان كرد: ميانگين صادرارت نفت خام ايران ۲ميليون و ۴۰۰ هزار تا ۲ ميليون و ۵۰۰هزار بشكه در روز است اما برخي مواقع اين رقم حتي به ۳ ميليون و برخي مواقع به ۲ميليون بشكه در روز نيز مي‌رسد.

تاريخ درج: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 23:01 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 00:58 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 00:57
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن