تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافق جديد ايران با شل و رپسول در جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: غنيمي فرد خبر داد:
توافق جديد ايران با شل و رپسول در جنوبي
جام جم آنلاين: معاون سرمايه گذاري شرکت ملي نفت با تشريح آخرين وضعيت مذاکرات صورت گرفته با شرکتهاي شکل و رپسول، از حصول توافق جديد با اين دو شرکت براي مشارکت و سرمايه گذاري در جنوبي خبر داد.



حجت الله غنيمي فرد در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت مذاکرات صورت گرفته با شرکتهاي شل و رپسول براي مشارکت در فازهاي 13 و 14 جنوبي، گفت: به دنبال مذاکراتي که در طي ماه هاي گذشته با اين دو شرکت خارجي انجام شده بود اخيرا تعريف جديدي براي توسعه مقدماتي فاز 13 جنوبي در شرکت ملي نفت انجام شده که اين موضوع مورد تاييد شل و رپسول نيز قرار گرفته است.
وي با اشاره به توافقهاي صورت گرفته با شرکتهاي شل و رپسول براي توسعه زودهنگام فاز 13 جنوبي تصريح کرد: در اين رابطه با طرفهاي خارجي نيز به اين توافق رسيده ايم تا توسعه کل پروژه فاز 13 جنوبي را در قالب يک طرح مشترک و ترکيبي آغاز کنيم.
معاون امور سرمايه گذاري شرکت ملي نفت ايران افزود: اين توافق جديد بدان معنا خواهد بود که پس از آغاز توسعه زودهنگام، طرح توسعه بلند مدت اين فاز جنوبي آغاز شود تا بتوان خوراک مورد نياز براي کارخانه پرشين ال ان جي تامين شود.
تشريح دلايل تاخير اجراي قرارداد شل و رپسول اين مقام مسئول در رابطه با تاخيرهاي 4 تا 5 ساله ايجاد شده توسط شرکتهاي شل و رپسول براي اجرايي کردن قرارداد توسعه بخش هاي بالادستي و پايين دستي فازهاي 13 و 14 جنوبي، توضيح داد: هم اکنون چند ماه از به پايان رسيدن قرارداد قبلي امضا شده با اين دو شرکت اروپايي باقي مانده است.
وي با اشاره به تغييرات به وقوع پيوسته در بازارهاي جهاني نفت و گاز و به تبع آن تغييرات قيمتي ايجاد شده در خريد برخي از تجهيزات مورد نياز اين دو فاز، بيان کرد: در اين رابطه برخي از برآوردهاي انجام شده قبلي دستخوش تغييراتي شده بود به طوري که با توجه به افزايش قيمتها امکان تامين برخي از تجهيزات و يا خدمات فني جانبي در سالهاي گذشته فراهم نبود.
به گفته معاون سرمايه گذاري شرکت ملي نفت همچنين بر اساس اعلام نمايندگان اين دو شرکت خارجي اعمال برخي تغييرات مديريتي و يا گروه هاي مذاکره کننده موجب ايجاد تاخير در اجراي قرارداد قبلي شده است.
غنيمي فرد با اشاره به آغاز چند دور مذاکره با شرکتهاي شل و رپسول در هلند، تبيين کرد: هم اکنون با انجام اين مذاکرات به نظر مي رسد که نقاط مشترک قراردادي بين دو طرف ايجاد شده که پيش بيني مي شود با تکميل مذاکرات توافق هاي کامل تري بدست بيايد.
نهايي شدن حجم سرمايه گذاريها پس از برگزاري مناقصات غنيمي فرد همچنين در مورد مشخص شدن حجم سرمايه گذاري براي توسعه بخش بالادستي و پايين دستي فازهاي 13 و 14 جنوبي، گفت: با توجه به قراردادهاي جديد بيع متقابل ايران حجم دقيق سرمايه گذاري ها در طرحهاي صنعت نفت پس از برگزاري مناقصات مشخص مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه اعلام هر گونه عددي در شرايط فعلي تنها بر اساس گمانه زني هاي اوليه و برآوردهاي تقريبي خواهد بود، بيان کرد: با توجه به در پيش بودن مذاکرات امکان اعلام رقم و يا حجم اوليه قرارداد امکان پذير نيست.
تعيين ضرب الاجل براي حصول و يا عدم حصول توافق معاون سرمايه گذاري شرکت ملي نفت همچنين در پاسخ به اين سئوال که با توجه به افزايش ظرفيت توليد LNG قطر به 77 ميليون تن، آيا ضرب الاجل خاصي را براي تکميل مذاکرات با شرکتهاي شل و رپسول اتخاذ شده است، بيان کرد: در اين رابطه زماني براي توافق و يا عدم توافق با شرکتهاي خارجي طرف مذاکره پيش بيني شده است.
او با تاکيد بر اينکه ترجيح مي دهيم در اين مذاکرات از اصطلاح " اولتيماتوم" استفاده نکنيم، تبيين کرد: اما زمان نهايي در نظر گرفته شده براي زمان نهايي شدن مذاکرات چندان دور نيست که در شرايط فعلي اعلام اين تاريخ وجود ندارد.
غنيمي فرد همچنين با اشاره به اينکه تيم مذاکره کننده متشکل از کارشناسان و مديران شرکت ملي نفت و شرکت ملي صادرات گاز ايران است، اظهار داشت: در اين دور از مذاکرات تمام تلاش مجموعه شرکت نفت ايران آن است که در زمان تعيين شده به توافق نهايي برسيم.
احتمال توليد LNG از فاز 13 جنوبي در دولت آينده وي همچنين در مورد چشم اندازهاي تعريف شده براي توليد LNG از ميدان جنوبي تا پايان فعاليتهاي دولت دهم، گفت: در حال حاضر براي توسعه بخش بالادستي هر يک از فازهاي جنوبي براي توليد معادل 25 ميليون متر مکعب گاز به حدود 3.5 تا 4 سال زمان نياز است.
وي افزود: در اين رابطه هرچه حجم ظرفيت توليد گاز فازهاي جنوبي بيشتر شود قطعا دوره ساخت و اجراي آنها نيز به همان اندازه طولاني تر خواهد شد.
به گفته غنيمي فرد در بخش ميان دستي فازهاي جنوبي براي توليد LNG بسته به ظرفيت توليد کارخانه ال ان جي به زمان بيشتري نياز دارد.
معاون سرمايه گذاري شرکت ملي نفت در اين رابطه احتمال دارد که امکان توليد گاز و يا معاون سرمايه گذاري شرکت ملي نفت LNGاز فاز 13 و 14 جنوبي به دوره فعاليتهاي دولت دهم موکول شود اما قطعا اقدامات اوليه و فراهم کردن زير ساختهاي آن در دولت فعلي انجام خواهد شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن