تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820468979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام وزير ارشاد/پيام فردوسي به بشريت خداپرستي و دادگري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيام وزير ارشاد/پيام فردوسي به بشريت خداپرستي و دادگري است
مشهد - خبرگزاري مهر: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به مناسبت روز ملي بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي، پيام فردوسي به بشريت را پيام خداپرستي و دادگري دانست.

به گزارش خبر نگار مهر در مشهد، محمد حسين صفار هرندي شامگاه گذشته در پيامي به مناسبت روز ملي بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي كه در دانشگاه فردوسي از سوي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي قرائت شد افزود: امروز شايد بيش از هر زمان ديگري، اين حقيقت آشكار شده است.

در اين پيام آمده است: قدرت عاري از ايمان و معنويت به ويژه در حوزه روابط انساني و مناسبات حاكم بر رفتار ملل و كشورهاي جهان، هيچ جايگاه موثر و سازنده اي ندارد.

انسان نمونه شاهنامه كه درهيئت پهلوان ايراني قد برداشته است، انساني است با خصايص اصيلي همچون ايمان به ايزد يگانه، جوانمردي، راستي و مردمداري دلاور نستوه و بي بديلي كه در آوردگاه‌هاي نفس‌گير پيوسته چشم به ياري خداوند جهان آفرين دارد.

پيام فردوسي به بشريت، پيام خداپرستي و دادگري است، پادشاهان دادگر و خداي پرست شاهنامه، هر چند در سراشيب هزيمت، كامروايند و حاكمان زورمدار و ستم پيشه و لو در اوج قدرت وعزت ظاهري شكست خورده و ناكام.

صفات عالي انساني كه ريشه در آموزه هاي دين و حكمت اسلامي و ايراني دارند و آرامش جهان و انسان امروزين در گرو تمسك بدان هاست.

اين پيام روشن و قاطع حكيم ابوالقاسم فردوسي به انسان و انسانيت در طول تاريخ است. حكيم خردمند توس كه به بهترين وجه ممكن جلوه هاي قدرت قرين با ايمان را در مقابل با زورمداري پوچ اهريمني در اثر سترك و فاخر خويش، شاهنامه به نمايش گذاشته است.

اكنون برماست كه به عنوان ملتي آگاه و سرافراز و به پاس افتخار و عظمتي كه فردوسي براي ما به ميراث نهاده است، شخصيت بزرگ و اثر پر بارش را ارج نهاده، مورد بازشناسي و بازخواني دقيق قرار دهيم و در معرفي آن به جهانيان از هيچ كوششي دريغ نورزيم.

بسا افتخار و سربلندي اين فردوسي پاكزاد ايراني است كه قرن ها پيش از اين انسان را و جهان را به بلندترين خصايص و آرايه هاي انساني فراخوانده است.

بانگ بلند او در طول سالها و قرون متمادي هر روز رساتر از پيش پيغام مهر و جوانمردي و داد و دهش و راستي را به گوش انسانها رسانده است.

اينجانب به مناسب 25 ارديبهشت ماه روز بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي از تمام تلاشگران و دلسوزان عرصه بزرگداشت آثار و مفاخر فرهنگي ميهن اسلامي و بويژه برپادارندگان و برگزاركنندگان مراسم و همايش هاي بزرگداشت اين روز خجسته در داخل و خارج از كشور به خصوص استان خراسان رضوي قدرداني و سپاستگذاري مي نمايم.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن