تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنقيه آب در درمان مشكلات دفع كودكان موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تنقيه آب در درمان مشكلات دفع كودكان موثر است
علمي آموزشي
نتايج تازه‌ترين تحقيقات دانشمندان هلندي نشان مي‌دهد مشكلات ادراري همراه با يبوست مزمن در كودكان با آب درماني روده قابل درمان است.

به گزارش خبرگزاري رويترز از نيويورك، كودكان مبتلا به اختلال تخليه ادرار علايم مختلفي شامل عدم تحمل نگهداشتن ادرار، تكرر ادرار، و يبوست مبتلا هستند. اين كودكان در معرض افزايش خطر ابتلا به عفونتهاي دستگاه ادراري هستند. درمان اين اختلال بستگي به علت آن دارد و شامل تركيبي از اقدامات رفتاري، پزشكي و بازخورد زيستي (بيوفيدبك) است.

دكتر رافايل شرزان و همكارانش از بيمارستان دانشگاهي كودكان اوتريخت ‪UMC‬ هلند مي‌گويد اختلال تخليه ادرار گاهي با مشكل اجابت مزاج طولاني هم زمان است. اين بيماري نشانگان اختلال دفع نام دارد. اين اصطلاح نشان مي‌دهد يبوست مزمن مي‌تواند با اختلال تخليه و عفونتهاي دستگاه ادراري و بي اختياري ادراري هم زمان باشد.

اين محققان استفاده از تنقيه روده را در ‪ ۵۰‬كودك مبتلا به يبوست مزمن و اختلال تخليه آزمايش كردند.

اين درمان شامل پر كردن روزانه راست روده با آب به مدت دو هفته و بعد از آن مدت شش ماه هر هفته سه بار است.

با اين روش مشكلات دستگاه ادراري در ‪ ۳۰‬بيمار يعني ‪ ۶۰‬درصد آنها به طور كامل برطرف شد. هشت بيمار در طول ادامه درمان دستكم يك عفونت دستگاه ادراري پيدا كردند و ‪ ۱۲‬بيمار از عفونت دستگاه ادراري رهايي يافتند ، اما برخي از مشكلات تخليه آنها همچنان وجود دارد.

يبوست در تمام اين كودكان بهبود يافت. موفقيت درمان در ‪ ۳۳‬بيمار پس از توقف ادامه داشت. بازگشت يبوست در ‪ ۱۷‬بيمار موجب شد درمان طولاني تنقيه ضرورت پيدا كند.

پنج تن از بيماران يعني ‪ ۱۰‬درصد هنگام تنقيه در آغاز درمان احساس درد شكمي داشتند. اما اين امر مانع از ادامه درمان نشد. همچنين هيچگونه عوارض جانبي مهمي مشاهده نشد.

اكنون در اين موسسه آزمايشي به منظور مقايسه تنقيه با آموزش بازخورد به عنوان درمان اصلي يبوست همراه با اختلال تخليه در كودكان در دست انجام است.

اين تحقيق در شماره ماه آوريل مجله اورولوژي منتشر شده است.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 947]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن