تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818927119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محيط هاي خلاقانه تر


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
محيط هاي خلاقانه تر
محيط هاي خلاقانه تر معرفي جديدترين نرم افزارهاي تصويرسازي Autodesk Maya 2009 نوشته تاد شريدان/مترجم :زينب صادقيسال گذشته براي شرکت اتودسک بسيار پرمشغله بود؛ زيرا توانست به تاج محصولاتش چند نگين جديد اضافه کند. يکي از نرم افزارهاي تازه اين شرکت، نسخه 2009 مايا است و بسيار خوشحال کننده است که تغييرهاي عمده اي در آن ايجاد نشده است؛ در عوض، ابزارهاي جديدي براي مدلسازي و انتخاب، بهينه سازي کدها و چند ويژگي تازه ديگر به آن افزوده شده است. اولين تغيير عمده، پياده سازي بهتر لايه هاي متحرکسازي (انيميشن) است. اين ايده که از نرم افزار ديگر اتودسک يعني Motion Builder آمد، در دنياي نرم افزار، بديع نيست؛ ولي مايا واسط (اينترفيس) جديدي را براي مديريت موثر لايه ها دارد. يک سامانه جديد ساخت عضلات هم اضافه شده است که در شبيه سازي واقع گرايانه تر شخصيت ها کاربرد دارد. پارامترهاي متعددي براي آن در نظر گرفته شده تا محل حرکت را به دقت مشخص کنند. مي توان بر روي عضلات از يک تغيير شکل دهنده پوست استفاده کرد. سرانجام، مي رسيم به فناوري منحصر به فرد nParticles ، ريشه آن فناوري شبيه سازي لباس nCloth است که اين بار به ذرات سرايت کرده است؛ از قابليت هاي آن مي توان به تصادم بين ذرات و سامانه هايي از ذرات اشاره کرد. MotionBuilder 2009 اين نرم افزار نسخه جديد يکي ديگر از محصولات شرکت اتودسک است که بر روي متحرکسازي و مسائل مربوط به آن تمرکز دارد. از موشن بيلدر معمولاً براي ويرايش داده هاي حاصل از تکنيک ثبت حرکت (Motion Capture) در فيلم يا بازي هاي ويدئويي استفاده مي شود؛ ولي مجموعه ابزارهاي منحصر به فردي که در اختيار هنرمندان مي گذارد، براي خلق و مديريت متحرکسازي پيچيده شخصيت مناسب است. به نظر مي رسد که ويژگي هاي جديد موشن بيلدر بيشتر بر روي محاسبات ديناميک فيزيکي متمرکز شده اند تا واقع گرايي کار متحرکساز را افزايش دهند؛ بنابراين، فرايند محاسبات رياضي براي واحد پردازش مرکزي (سي پي يو) رايانه و کار خلاقه هنرمند تسهيل مي شود. اکنون و همراه با شبيه ساز بدن، مي توان اجسامي را شبيه سازي کرد که بر روي شخصيت فرو مي ريزند و اين تصادم کاملاً طبيعي جلوه خواهد کرد اما صبر کنيد! فيزيک در همين جا متوقف نمي شود: امکان جديدي به نرم افزار اضافه شده است تا اين سقوط و فروپاشي واقع گرايانه را بتوان با در نظر داشتن محدوديت هاي شبيه ساز محاسبه کرد. اين کار از تا شدن بدن شخصيت در جهات اشتباه و در حالي که نيروي جاذبه يا جسم سقوط کننده بر آن اثر مي کنند، ممانعت مي کند . ويژگي هاي باقيمانده نرم افزار - که کم نيست - به تعامل موشن بيلدر با ساير نرم افزارهاي سه بعدي شرکت اتودسک مربوط مي شود؛ مانند پايتون، تري دي مکس و مايا. Softimage XSI 7 جديدترين نسخه نرم افزار XSI فرسنگ ها با نسخه قبلي تفاوت دارد؛ اين در حالي است که به همان نسخه قبلي، لقب نرم افزار فوق العاده قدرتمند داده بودند. فهرست بلندي از پيشرفت هاي پياده سازي شده قابل مشاهده است؛ نظير جديدترين نسخه Mental Ray ، اصلاح عملکرد درخت پردازش (رندر) و بهينه سازي کلي کدنويسي؛ اما قطعاً پيشرفت اصلي، عرضه فناوري ICE (مخفف عبارت محيط خلاقه تعاملي) است که به نظر مي رسد تقريباً هر کاري انجام مي دهد! اين فناوري - که در فازهاي اوليه توليد نام Moon Dust ( به معني غبار ماه) را يدک مي کشيد - يک روش مبتني بر گره است که براي ايجاد سامانه هاي ذرات به کار مي رود. آيس قادر است تا اطلاعات را از همه قسمت هاي کليه نرم افزارهاي خانواده Softimage بخواند و بنويسد. به نظر مي رسد تنها عامل محدودکننده، تخيل کاربر است؛ چه بسا بيشترين کاربرد آيس ايجاد سامانه هاي پيچيده اي از ذرات و دريافت سريع بازخورد است. اين سيستم از سامانه پردازشي مشابهي با XSI استفاده مي کند که تقريبا شبيه به هر نرم افزار ترکيب بندي يا مبتني بر گره سه بعدي ديگري است. اطلاعات از جايي مي آيند، وارد گره شده، پردازش شده و سپس وارد گره ديگري مي شوند. سامانه هاي پيشرفته تري نظير Thinking Particles , Houdini نيز به تناوب از رهيافت فوق استفاده مي کنند. XSI اجازه ساخت اجسام مرکب را مي دهد که به معني تبديل کردن گروهي از گره ها به يک گره است؛ نه تنها به خاطر سازماندهي راحت تر، بلکه براي پنهان کردن پيچيدگي از کاربر نهايي که فقط به چند پارامتر احتياج دارد تا بتواند رفتار سامانه ذرات را تغيير دهد. واقعاً از بيان ميزان قدرت آيس ( و در نتيجه XSI) عاجزم. جاي تعجب نداشت تا بلافاصله بعد از عرضه ايکس اس آي شرکت اتودسک وارد گود شد و Softimage را خريد بايد ديد ترکيب فناوري هاي آيس و nParticles چه نتيجه شگرفي خواهد داشت. (Adobe Creative Suite 4(CS4 نمي توان هيچ يک از محصولات شرکت Adobe را به صورت مجزا و بدون ارتباطي که با ساير نرم افزارهاي آن شرکت دارند، بررسي کرد. ابتدا نگاهي به سه محصول عمده اين بسته نرم افزاري مي اندازيم : اول After Effects : کليپ هاي اصلاح شده را به راحتي مي توان از Adobe Premiere Pro به After Effects آورد؛ گرچه مسأله به اين جا ختم نمي شود. بعد از آن که کليپي را براي اولين بار آورديد، يک پيوند ديناميک در پرمير ايجاد مي شود تا هر تغيير در After Effects روزآمد شود. ارتباط After Effects با فتوشاپ نيز به همين طريق است؛ مي توان حالات آميختگي، لايه ها و ويژگي هايشان را از طريق پيوند ديناميک به اشتراک گذاشت. يک قابليت تازه که با ظهور کارت هاي گرافيک جديد Open GL اضافه شده است، امکان نقاشي اشياي سه بعدي در فتوشاپ و سپس انتقال آن ها به After Effects براي ترکيب بندي و ساير پردازش هاي متحرکسازي اضافي است. از امکانات مشترک ميان پرمير و After Effects مي توان به موتور تشخيص صوت اشاره کرد که ديالوگ هاي موجود در کليپ را به نوشتار تبديل مي کند. براي يادآوري راحت تر، مي توان محل ديالوگ را به جاي خودش در کليپ منسوب کرد. شرکت Adobe تعامل ميان برنامه پرمير را با Avid , Final Cut Pro افزايش داده است. بديهي است که اين کار ناشي از تشخيص نيازها و استانداردهاي موجود در بازار است. پرمير قادر است فايل هاي OMF را مانند EDL وارد (Import) يا صادر (Export) کند. نه فقط اين، بلکه امکاناتي را در نظر گرفته که محيط پرمير به گونه اي تغيير کند تا کاربران Final Cut Pro يا Avid احساس غربت نکنند! شرکت Adobe تشخيص داده است که بايد امکاناتي به وجود آورد تا بتوان رسانه را در اندازه ها و کارپايه (پلتفرم) هاي مختلف درست کرد؛ خصوصاً با ورود روزافزون لوازم سيار (موبايل)، برنامه Device Central با After Effects و پرمير کار مي کند و پيش فرض هايي دارد که امکان ايجاد هرگونه خروجي را مقدور مي سازد. به پيوند ديناميک ميان پرمير و After Effects اشاره کرديم؛ ارتباط مشابهي نيز ميان فتوشاپ و پرمير مي توان ايجاد کرد که قادر به شناسايي پارامترها و لايه هاست. ناگفته نماند فتوشاپ هم به تنهايي با ويژگي هاي جديد وارد ميدان شده است. علاوه بر امکانات سه بعدي، الگوريتم هاي جديدي براي افزايش جزئيات اضافه شده است؛ مانند تشخيص توناليته پوست. بيشتر ماجول هاي CS4 براي سيستم عامل هاي 64 بيتي ساخته شده اند؛ تا نه تنها قدرت پردازش و سرعت را افزايش دهند، بلکه از امکان استفاده از حافظه اصلي (RAM) بيشتري نيز بهره مند شوند. سال هاست که از محصولات Adobe استفاده مي کنم و به اين نتيجه رسيده ام که اين بسته نرم افزاري براي هر هنرمند عرصه ديجيتال که مي خواهد کار ماندگار کند، ضروري است. فهرست کامل نرم افزارهاي موجود در CS4 عبارت است از : Photoshop Soundbooth Version Cue, Flash IIIustrator in Design On Location, Dynamic Link Encore Fireworks, Contribute Device Central Dreamweaver, Acrobat After Effects Bridga . منبع:نشريه صنعت سينما ،شماره 85/خ





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن