تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805579812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي فيلمبرداري فيلم « به سوي طبيعت »


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
بررسي فيلمبرداري فيلم « به سوي طبيعت »
بررسي فيلمبرداري فيلم « به سوي طبيعت » نويسنده :فواد نجف زاده فيلم با وانمود سازي تصويري از کريس ( اميل هرش ) با نمايي با کيفيت دوربين هاي خانگي و نجواي او که مادر را صدا مي کند و مادر که برآشفته از خواب مي پرد ، آغاز مي شود در نماهاي کارت پستالي بعدي از ديدگاه هايي نسبتا نامعمول ، حرکت قطار ، کاميون و پرسه زدن هاي کريس را همراه با يادداشت هايش بر زمينه تصوير مي بينيم واين ها با موسيقي مايکل بروک ، آواز ادي و در و تدوين ظريف جي کسيدي شکلي کمال يافته مي يابند. سهم اريک گوتيه ( مديرفيلمبرداري ) نيز به عنوان عضوموثري از ارکسترنسبتا بزرگ سازنده فيلم با طراحي صحنه درک هيل و فيلمنامه و کارگرداني شان پن قابل تامل است .گوتيه نيز همچون ديگر اعضاي گروه سازنده با انتخاب زوايا ، لنزها ، فيلترها و حرکت هاي مناسب چون همراهي صادق اين اديسه دشوار را طي کرده و ايده برتري عرض زندگي بر طول آن را با مهارت و استادي مجسم کرده است . پس از نماهاي متعددي که هر يک استفاده از تمهيدهاي مختلف رسيدن به مقصد را ميسر ساخته اند با اولين نما از زاويه خالق ، مواجهه کريس با بي کرانگي برفي را مشاهد مي کنيم و اولين گام هاي او را نوشته حال به سوي طبيعت مي روم همراهي مي شود . اين نماها با مجموعه اي متنوع از نماهاي ديدگاه خالق با تنوع و زيبايي دنباله مي شوند . غرش کولاک ، رقص ابرها ، حرکت هوايي رو به عقب دوربين برفراز کوهستان هاي سفيد و برف پوش ، پرواز يک پرنده و چرخش عمودي دوربين که به نماي متوسط کريس همچنان درحال پيشروي ختم مي شوند و همراهي آواز اريک ودر با اين زيبايي هاي بکرسهم شنيداري تجربه اي استثنايي را کامل مي کند . سهم گوتيه دراين برگردان خاطره اي ويژه از زندگي ابهام انگيزي که حداقل تاثيرش مي توان آسيب شناسي بنيان هاي خانوادگي در امريکا باشد ، به صورت جلوه هاي هوشمندانه قاب هاي طراحي شده با رنگمايه ها ، کنتراست ، حرکت ها و زواياي هوشمندانه اي جلوه مي کند که در نهايت مبين نگاه نقادانه شان پن به جامعه امريکايي است : نماهايي هرچه زيباتر و دل انگيزتر براي تبيين شيفتگي کريس نسبت به طبيعت وانسان ها و هرچه خشن تر و بي رحمانه تربراي نقد ساختارها و مناسبات غيرانساني شهري. در اين مورد مي توان به انبوه نماهاي ريز و درشتي اشاره کرد که هريک به زيبايي و اصالتي شگفت انگيز مبين جلوه هاي ناشناخته طبيعت اند ، از جمله گذر آرام آهويي که در کنار چشمه ، حرکت کند و قابل تامل کرم شب تابي بر شاخه يک درخت در تضاد با فضاهاي گرفته خوابگاه آوارگان و بي خانمان ها و شب پر کنتراست و هول انگيز برخورد سراپابي رحمي و خشونت پليسي که با يافتن کريس در واگن قطار باربري او را به قصد کشت مي زند وبا صورتي خون آلود رهايش مي کند .از نکات قابل تامل ديگر مربوط به فيلمبرداري به سوي طبيعت تنوع هوشمندانه حرکت و ابزارهاي جابه جايي دوربين است که گستره وسيع نماهاي هوايي ونماهاي موثر دوربين روي دست در لحظات ورود کريس به اتوبوس متروک دو سرطيف آن را تشکيل مي دهند . جالب است که اين تنوع دلنشين ساختاري حداقل در نماهاي افتتاحيه يادآوري جشن فارغ التحصيلي کريس نيز رعايت شده است و در مجموع تماشاي به سوي طبيعت را با همه تلخي پايانش به تجربه اي به ياد ماندني تبديل مي کند . با توجه به پيشينه همکاري اريک گوتيه با فيلمسازان برجسته پس از موج نو همچون اليويه آساياس ، پاتريس شرو و هم چنين آلن رنه از فيلمسازان برجسته موج نو ، علاقمندان به سينماي فرانس از پيش از پيش درکاراو باعث جلب توجه شان پن شده ؛ فيلمبرداري درخشان ديگر فيلم جاده اي ديگراخيريعني خاطرات موتورسيکلت بوده است . منبع: نشريه صنعت سينما ،شماره 83/س
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن