تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815420401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدل Tiratus ..... -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مدل Tiratus ..... Baloot3D 17 اسفند 1388, 21:33سلام به دوستان عزیز گفتم حالا که در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی هستم :-? بد نیست یه کاری رو شروع کنم . اسکچ اولیه رو همینطوری به ذهنم رسید و شروع به کشیدن کردم . اگه خدا بخواد از MAX2010 - Photoshop - ZBrush و موتور رندر MRay استفاده می کنم . 40286 موفق باشید :rose: Baloot3D 17 اسفند 1388, 23:06شروع مدلینگ 40289 Baloot3D 18 اسفند 1388, 18:1540330 40331 :rose: Navidmilan 19 اسفند 1388, 16:00unwrap کامل شده ؟ به نظرم میتونست بهتر باشه ... Baloot3D 21 اسفند 1388, 12:35سلام نوید جان نه اون تصویر هنوز unwarp تموم نشده بود . این کاملش هست و دیگه وارد ZBrush شدم . 40426 40427 :rose: Baloot3D 21 اسفند 1388, 13:16اتمام کار در ZBrush ....! :wink: 40428 در مرحله بعدی شروع به طراحیه تکسچرش می کنم . :rose: Baloot3D 21 اسفند 1388, 20:59از متریال SSS استفاده کردم . 40432 40433 :rose: sharin 21 اسفند 1388, 22:54جدا فوق العادست ... كارت خيلي خوبه. منتظر ادامه اش هستيم. يا حق. hrgh 22 اسفند 1388, 17:56آفرین رفیق کارت اصولی و حرفه ای هست منتظر اتمامش هستم Baloot3D 22 اسفند 1388, 22:44سلام دوستان ممنون از لطف شما تکسچر رو در فوتوشاپ طراحی کردم و روی مدل گذاشتم . uv بد نشده ولی در بعضی جاهاش زیاد راضی نیستم . به دلیل استفاده از شیدر sss به شدت با کمبود رم مواجه شدم که باعث شده با وجود 2 گیگ رم روی دستگاه خونگیم بازم نتونم از Displace استفاده کنم و همینطور در سایز بزرگ رندر کنم :sad: 40547 40548 تعداد فیسهای مدل حدود 20.000 هزار عدد هست . از 3 لایه Bump استفاده شده و سایز texture هاش هم 4096 پیکسل هست . ( امیدوارم هرچه زودتر کسری خدمتم رو بگیرم تا برگردم سر کارم و با دستگاههای خوبی که انجا هست رندر مناسبی از کار بگیرم :) ) موفق باشید :rose: wild-mans 22 اسفند 1388, 23:13سلام دوست عزیز من از نرم افزارهای 3 بعدی سر رشته زیادی(شما بخونید هیچی) ندارم ولی به عنوان یه بیننده ساده این کار خیلی عالیه تاحالا این نمونه کار رو از یه ایرانی ندیده بودم. یا حق Baloot3D 23 اسفند 1388, 16:29سلام سرباز عزیز بلوطیی بابا چه کردی با این کارت . احسن بهت تبریک میگم ، از طرف همه بچه های شرکت . اگه مشکل رندر داری ، فایل رو بفرست این ور یاورشو استاد کنیم . موفق باشی :rose: Baloot3D 23 اسفند 1388, 20:27سلام به همه دوستان ممنون از همه دوستان . (لطفا این دو پست رو خوددرگیری در نظر نگیرید چون ما یه تیم هستیم که با یک آیدی وارد میشیم !) خدارو چدیدی رییس شاید تا چند هفته دیگه خودم بیام اونجا تا با هم رندر اصلی رو بگیریم :wink: این تصویری که میذارم از کار کامل نیست و فقط برای نا تمام نموندن انتهای کار گذاشته میشه . ایشالا در زمانی مناسب کار رو تموم میکنم . البته نیاز به رم دارم :cry: 40601 موفق باشید :rose: Mehdi_Lover3dsmax 24 اسفند 1388, 11:01سلام کار خوبی شده نمیدونم چرا با تکسچرش حال نکردم ولی متریال نورپردازی مدل همه خوب شده موفق باشی Baloot3D 25 اسفند 1388, 17:37سلام مجدد به همه دوستان خواستم بگم تصمیم گرفتم روی بدن کراکتر کار کنم :) با اینکه این مورد رو در نظر نداشتم ولی دیدم تجربه خوبی خواهد شد . ایشالا که بتونم این کار رو انجا بدم موفق باشید :rose: Baloot3D 20 فروردين 1389, 10:26سلام به همه دوستان این هم طراحی ابتدای بدن کراکتر در MAX این مدل اولیه هست بقیش توو ZBrush :) 41062 41063 41064 41065 41066 موفق باشید :rose: sharin 27 فروردين 1389, 14:33جالب شده ! البته چون احتمالا هنوز تو زيبراش كارت تموم نشده ، نظره خاصي نمي شه داد. منتظر ادامه اش هستيم. موفق باشي. Baloot3D 28 فروردين 1389, 00:24سلام به همه دوستان از این که چند روزی نبودم شرمنده چون سربازم برام سخته البته به خاطر بزرگی و تا حدی پیچیدگی مدل unwarping طول کشید ولی به هر حال امشب تمومش کردم :oops: بعد از این می برمش تو ZBrush تا جزئیات بهش بدم . 41377 41378 41379 موفق باشید :rose: Mehdi_Lover3dsmax 28 فروردين 1389, 00:30سلام آفرین این uv واقا حوصله میخوات . خسته نباشی منتظر باقیش هستیم موفق باشی sharin 28 فروردين 1389, 09:33سلام UV رو با همون UV layout گرفتي ؟؟ بايد خيلي سخت باشه!! آفرين ادامه بده. Baloot3D 29 فروردين 1389, 08:20سلام دوستان Sharin جان , UV رو با Modifier unwarp UVW انجام دادم و باید بگم بیشتر از اینکه سخت باشه وقت گیره و حوصله می خواد , چون اوایل که این کارو می کردم کلافه می شدم ولی وقتی دیدم تا چه حد میتونه در تکسچرینگ مهم باشه , براش حسابی وقت میذارم . مدل بدنش بیش از 90 تکه در unwarp داره که چون مدل کاملا یک دسته باید با ایجاد seam بطور درست از هم جدا می شد :shock: این هم مدل انتهایی در مدلینگ Max :) 41420 موفق باشید :rose: Baloot3D 30 فروردين 1389, 23:00سلام خدمت دوستان هنرمندم :rose: کارم رو در ZBrush شروع کردم . فعلا خطوط اصلی رو گذاشتم تا آروم آروم بهش جزئیات رو اضافه کنم . 41500 موفق باشید... :rose: Baloot3D 02 ارديبهشت 1389, 20:10سلام مجدد به دوستان هنرمندم کار رو دارم در ZBrush ادامه میدم . 41639 یک هفته ای نیستم , داریم میریم شیراز جاتون خالی واسه عروسی یکی از اقوام :oops: . متاسفانه نمیتونم توو این مدت کار رو ادامه بدم :sad: , ایشالا برگشتم کارو ادامه میدم . موفق یاشید :rose: Baloot3D 09 ارديبهشت 1389, 19:06سلام به همه دوستان هنرمندم من از سفر برگشتم ! (داخل پرانتز بگم که هرایرانی که تاحالا نرفته به شیراز و اصفهان واقعا ضرر کرده مخصوصا تخت جمشید ) :neutral: بگذربم ، امروز کار مدل رو در زیبراش تموم کردم .در مورد آناتومی باید بگم سعی کردم در حالی که شبیه به بالا تنه انسان هست متفاوت هم باشه مخصوصا پشتش و ماهیچه های شکم . :idea: 42053 در مورد پاها هم به تصاویری از هشت پا و نوعی مارمولک نگاه کردم تا تصویری دقیقتر از موجود به دست بیاد و در آخر تمام این عناصر رو با تخیل مخلوط کردم شد این موجود که اسمشو گذاشتم Tratus.... :) موفق باشید :rose: mili shelman68 14 ارديبهشت 1389, 08:43سلام خسته نباشی. کارت واقعا محشر بود.موفق باشی :oops: Baloot3D 17 ارديبهشت 1389, 10:53سلام مجدد به همه دوستان عزیزم دلیل تاخیر در ادامه کار این بود که بعد خروجی گرفتن از مدل در ZBrash و بصورت OBJ ، وقتی مدل رو وارد محیط MAX کردم و خواستم کمی روی Unwarp کار کنم تا کشیدگی های جزئی که در مدل ایجاد شده بود هم از بین بره متوجه شدم که Seamها به هم خورده و در واقع با اینکه قطعات Unwarp درست بودن ولی هر Face از Face دیگه جدا شده ! :cry: می شد Texture داد ولی نمی شد این کشیدگی های کمی که ایجاد شده بود رو از بین برد که بلاخره دلو به دریا زدمو 22000 ورتکس رو به هم چسبوندم ! :shock: البته نه بصورت تک تک ولی در کل وقت گیر بود . به هر حال الان در حال طراحیه Texture هستم و دارم در Photoshop اینکارو انجام میدم . اول از یک لایه پوست که شبیه پوست مار بود استفده کردم و بعد از یک لایه که حالات چرم داره استفاده می کنم که بیشتر در بالا تنه نمود داره . موفق باشید :rose: Baloot3D 21 ارديبهشت 1389, 22:29سلام به همه دوستان عزیزم :paint: کار تکسچرینگ رو تموم کردم .یکم طول کشید چون تعداد تکه های مدل زیاد بود .:-? این تصاویری که گذاشتم کاملا خام هست و فقط روی مدل کشیده شده . باید از روی این تکسچر ، Bump و Specular و غیره رو در بیارم . 42709 42710 42711 موفق باشید :rose: Baloot3D 27 ارديبهشت 1389, 16:59سلام به دوستان عزیزم :paint: با کمی تاخیر Texture و Bump رو تموم کردم . در مورد Bump باید بگم که فقط همون Texture نیست که سیاه و سفید شده چون بعضی از قسمتهای تکسچر فقط رنگ هست و با سیاه و سفید شدن لایه باعث برجستگی یا فرورفتگی بی مورد میشه و یا در بعضی نقاط که رنگ تکسچر تیره هست ولی باید برجسته باشه که با سیاه و سفید کردن تصویر اشتباها فرورفته میشه . 42976 42977 42978 42979 برای همین برخی از لایه ها که در تکسچر اصلی هستند رو در Bump حذف کردم و برخی جاها کلا نگتیو شدن تا جای فرورفته و برجسته جابجا بشه . Displace و NormalMap رو هم کمی دستکاری کردم تا به شکل مناسبی ازشون بشه استفاده کرد . ابعاد تمام تکسچرها هم 4096 پیکسل و مربعی ست . موفق باشید :rose: Baloot3D 31 ارديبهشت 1389, 00:33سلام به دوستان عزیز در این مرحله باید کار رو استخوان بندی کنم .این کارو با Bone انجام دادم و برای دستهای مدل از IK استفاده کردم تا راحتتر کنترل بشن. در قسمت میانی بدن هم از یک Dummy برای وصل کردن استخوانهای بالا تنه به پایین تنه استفاده کردم .همچنین از دو Dummy دیگه برای کنترل IK های دست و در واقع آرنج های مدل استفاده کردم . مرحله بعد Rigging هست . موفق باشید :rose: CG_Master 31 ارديبهشت 1389, 19:30سلام عزیز خیلی عالی شده ... حتما جاش تو تاپ گالری باید باشه یه چیزی ... نمیدونم چرا من از این استخوان بندی به روش Bone بدم میاد... یه جورایی میترسم آموزشی زیاد نگاه کردم اما باز بایپد رو مور استفاده قرار دادم .. اگر چه نمیشه برای این جور کاراکتر ها بایپد استفاده کرد .... از اونجایی که بهت اعتماد دارم میخوام ببینم بهترین و مناسبترین آموزشی واسه این نوع اسکلت بندی ها چیه ... فقط اسمشو بگو/// دمت گرم راستی اسمتو هم بگی بد نیست.... موفق باشی Baloot3D 31 ارديبهشت 1389, 22:50سلام reactor_master جان :) در مورد کار که شما لطف دارید . در مورد استخوان بندی به روش Bone هم باید بگم کمی پیچیده تر از Bip هست ولی همونطور که فرمودید در مدل های غیر معمول (غیر دو پا) نمی شه از Bip استفاده کرد . امکانات Bone همونطور که اطلاع دارید بسیار بالاتر و پیشرفته تر از Bip هست و کاملا قابل برنامه ریزی مخصوصا اگر دستی هم در Max Script داشته باشید . احتمالا چون کاربر رو مجبور می کنه که از ابتدا تمام استخوان ها رو یک به یک سر جاشون بذاره ،کمی ناخوشایند به نظر می رسه ولی شخصا از این کار لذت می برم ! مخصوصا وقتی کار به درستی انجام می شه و مدل انعطاف پذیری مناسبی از خودش نشون می ده . راستش من یک کتاب خوندم در این زمینه که تا اونجایی که یادم هست تالیف یک مهندس ایرانی بود و نکات بسیار عالی و جالبی رو درش بیان کرده .چون چند سال پیش این کتاب رو خوندم دقیقا یادم نیست ولی حتما اسمشو برات پیدا می کنم . در مورد اسم هم، واقعیت ما یک تیم هستیم به این نام و در مرکز سروش استان گیلان مشغول تولید سریال انیمیشنی به نام گیلسر . ولی این مدل یک کار شخصی از بنده هست . اسم من پژمان هست و اهل تهران و فعلا که در خدمت شریف :-? سربازی به سر می برم ! موفق باشید :rose: داش ممد 04 خرداد 1389, 21:21کی تموم می شهـ Baloot3D 04 خرداد 1389, 23:16سلام مجدد به همه دوستان و توجه شما این هم اتمام مرحله Rig که به خاطر پیچیده بودن مدل کمی پیچیده و زمان بر شد . در مورد تصاویر هم باید بگم که همونطور که معلومه ، تصویر Viewport هست و از نور پردازیه سخت افزاری استفاده شده با 2 نور . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- تعداد 142 عدد Bone و 5 عدد جسم کمکی در کل مدل استفاده شده و برای Rigging هم مدیفایر Skin رو بکار بردم . موفق باشید :rose: mili shelman68 05 خرداد 1389, 06:14خیلی عالی شده baloot3D , بهت تبریک می گم :rose: انصافا جاش تو تاپ گالری باید باشه. موفق باشی :oops: CG_Master 05 خرداد 1389, 06:59عالی شده منتظر یه رندر عالی هستیم .... موفق باشی داش ممد 05 خرداد 1389, 14:08افرین فقط مونده رندر Baloot3D 05 خرداد 1389, 14:23سلام به همه دوستان عزیزم راستش هنوز خیلی کار مونده ! چون دارم روی محیطش کار می کنم تا مثل کارهای حرفه ای :green: یک تصویر کامل رو طراحی کنم و فقط به یک کراکتر اکتفا نشه . به زودی یک اسکچ در مورد محیطش میذارم . فعلا چند ایده تو ذهنم هست که اگر بطونم خوب در بیارمش ، فکر کنم جالب بشه . بازم ممنون از توجهتون :) موفق باشید :rose: Baloot3D 08 خرداد 1389, 21:32سلام مجدد به همه توو این مدت داشتم روی مدلینگ محیط و در کل طرح اولیش کار می کردم . می خواستم طرح دستیش رو اول بذارم که وقتی دیدم مدل اولیه رو درست کردم ، گفتم همین رو بذارم :green: این فقط طرح اولیه و زاویه دید دوربین هست . قرار روی سنگ وسط کادر که روش نور تابیده شده مدل Tiratus قرار بگیره . این منظره وقتی داشتم به فیلم "کنت مونت کیریستو" نگاه می کردم به ذهنم زد ! البته از قبل هم همچین چیزی رو در نظر داشتم که حالا ذهنیتی دقیقتر ازش دارم . الان دارم نوعی پیچک رو مدلینگ می کنم تا از داخل حفره بالای غار که ازش نور می یاد ، بزنه بیرون . باید روی تکسچر دیواره های غار هم کار کنم تا طبیعی تر بشن . اگه دستگاه اجازه بده که بعید می دونم :cry:، می خوام از دو مدل Tiratus در وضعیتهای متفاوت هم استفاده کنم . در مورد محیط هم باید بگم در واقع سخره های کنار ساحل هست . این نوع از سخره ها بیشتر در جزایر اقانوس آرام دیده میشه ، در واقع ساحلی سخره ای دارند که جریان شدید آب باعث ایجاد حفره هایی غار مانند در سخره ها می شه ، یه چیزی مثل جزیره ای که در فیلم "پاپیون" ، پاپیون و دوستش رو در اونجا زندانی کردن :green: موفق باشید :rose: titane.boy.max 24 خرداد 1389, 11:28تو سبک خودش خوب شده-چندش آور بودنشو میشه حس کرد.من که خوره ی این سبکم. Baloot3D 05 تير 1389, 11:53سلام به همه یه مدت نبودم ، کمی درگیر کارت گرافیکم بودم که نیم سوز شده بود ، حجم رمم هم اجازه رندر با دیسپلیس و جزئیات رو نمی داد ولی حالا با 2 گیگ رم اضافه و با کارت گرافیک مناسب دارم ادامه می دم .:green: تصویر اول محیط کلی رو نشون می ده با فیگور مدل ها و در حالت تک متریال تصویر دوم و سوم در رابطه با متریال SSS هست ، چون موجودی با ویژگی خاص می خوام کمی سخت هست ، چون باید پوستی بین یک حشره و نرم تن داشته باشه ، یعنی هم براق و سیقلی و هم اینکه مثل یک نرم تن نور از بدنش تا حدودی عبور کنه و در داخل بدن مثل جنس شمع ، نور رو پخش کنه . در مورد سر کرکتر به خوبی میشه ولی در مورد بدن کمی مشکل وجود داره و چون ابعاد کار درست هست ، مسائلی چون ابعاد از قوانین فیزیک پیروی می کنند و نمی شه همون متریال رو داد و همون نتیجه رو گرفت . دوستانی که با Caustics و Displacement و SSS کار کردن می دونن که تا چه اندازه رم رو اشغال می کنه و زمان رندر رو افزایش می ده . به زودی نتیجه نهایی رو میذارم . موفق باشید :rose: HOMAYOON.F 05 تير 1389, 22:35آفرین تا اینجا خیلی خوبه، اما تکلیف مشخص نیست که چه نوع کاراکتریه!! :green: آخه یا باید کاراکتر نرم تن باشه و بدون اسکلتبندی یا با اسکلتبندی باشه! الان این تا شدگی که روی بازوهای اختاپوسی شکلش هست، نشون از وجود مفصل در اون قسمته در صورتی که همچین بازوهایی استخوون ندارن! از اون طرف دستهایی مثل دستهای انسان داره که اونا حتماً دارای استخوانبندی هستن. بعد تو سرش هم یه مواردی به چشم میاد که البته راحت میشه رفعشون کرد. در نهایت باید بگم که کارتون خیلی عالیه و اون تکسچرهایی که تو عکسهای بالا تو ویوپورت هستن خیلی خوب شدن، همینطور موارد مثبت خیلی زیادی در روند کارتون نظر رو به خودش جلب میکنه. منتظر ادامه ی کار هستم... :rose: Mehdi_Lover3dsmax 06 تير 1389, 12:49سلام خسته نباشی منتظر ادامه کار هستیم :rose::rose::rose: MHD 3D 08 تير 1389, 21:29آقا خیلی عالی شده، امیدواذم هرچه زودتر بتونم کار نهایی رو ببینم Mandana 16 تير 1389, 10:16ایول پژمان هه منتظر ادامه ش هستیم ببینیم چه می کنی دستهاشو دوس نداشتم :اسمایل خجالت: اما تکستچر و متریال و همینطور صحنه پشتشون خعلی عالی شده رندر بگیر دیگه دق کردیم:green::rose: Baloot3D 22 تير 1389, 00:42سلام دوستان شرمنده یکم طول کشید تا کار رو تکمیل کنم . (این سربازی اگه اجازه بده یکم هم میشه زندگی کرد :sad:) در مورد تصویر باید بگم که اون دودی که از بدن مدل بلند شده با FumeFX هست . از 3 تا نور استفاده کردم . موتور رندر MentalRay هست و برای کامپوزیت از Combustion استفاده کردم . در اینجا طرح های انتهایی و همچنین تصویری کوچیک از کار نهایی رو می ذارم . تصویر اصلی و کامل رو در گالری گذاشتم . موفق باشید :rose: Mehdi_Lover3dsmax 22 تير 1389, 08:43آفرین پژمان خیلی حال کردم خسته نباشی :rose: Baloot3D 01 مرداد 1389, 09:48سلام به همه دوستانی که کار رو دنبال کردن از همه ممنون . به گفته دوستان در قسمت گالری ، زاویه رندر و تکسچر ها رو عوض کردم که به نظر خودم هم خیلی بهتر شد . ایشالا به زودی رندر نهایی از این زاویه رو هم میذارم . (واقعا انقدر سرمو شلوغ کردن که به سختی می رسم روش کار کنم :sad:) کادربندی جدید ،که دارای پرسپکتیو بیشتر و قابل تشخیص تری هست . روی تکسچرهاش هم کلی کار کردم . همچنین روی تکسچر بامپ تا جزوئیات بیشتری رو برسونه . فعلا به صورت Override یه رندر گذاشتم . بازم ممنون از نظراتتون موفق باشید :rose: AREF 02 مرداد 1389, 09:01پیمان عالی شده.دمت گرم.حال کردم. mili shelman68 03 مرداد 1389, 20:41خیلی عالی شده baloot 3D ... منتظر رندر نهایی کارتم:rose: موفق باشی:neutral: FATEMEH 05 مرداد 1389, 19:04سلام این زاویه خیلی بهتر شد یکم هم دوربین از صحنه دورتر شه تمرکز چشم روی کاراکترا بیشتر میشه خیلی خوب پیش می رید و موفق باشید Baloot3D 06 مرداد 1389, 15:20سلام این زاویه خیلی بهتر شد یکم هم دوربین از صحنه دورتر شه تمرکز چشم روی کاراکترا بیشتر میشه خیلی خوب پیش می رید و موفق باشید سلام فاطمه جان ممنون که نظر می دید . در مورد زاویه دوربین هم حق باشماست ، خودم هم از این زاویه بیشتر خوشم اومده ، فقط چون مدلها دارای جزئیات زیادی هستند ، می ترسم با دور کردن دوربین ، این جزئیات رو تا حدی از دست بدم ولی این کار رو انجام میدم ، اگر خوب شد حتما ازش استفاده می کنم . دلیل سرعت کم در کار هم تست رندر های طولانی هست . مثلا برای یک تست رندر ساده در حالت LOW و بدون Caustics در سایز 1000x750 ، باید 1 ساعت صبر کنم .متاسفانه با اینکه پردازندم در حالت 35% اورکلاک هست ولی بازم به خاطر حجم زیاد استفاده از Displace و شیدر SSS ،سرعت رندرها پایین هست :sad: موفق باشید :rose: Baloot3D 11 مرداد 1389, 14:29سلام به همه دوستان بلاخره این کار هم تمام شد . چون درگیر کارهای دیگم بودم نشد که زودتر تمومش کنم . از همگی ممنون که کار رو دنبال کردید . تصویر نهایی رو در قسمت گالری () گذاشتم . امیدوارم موفق باشید :rose:




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن