محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1846089787
سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه(1)
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه(1) برخی از دیدگاهها به نقش ارتباطات در توسعه كاملاً خوش بینانه بود و عمدتاً از معجزه ارتباط سخن میگفتند و دچار نوعی شیفتگی نسبت به ارتباطات و رسانهها بودند. بتدریج و با گذشت زمان تحقیقات و در عین حال اثرات منفی كاربرد و استفاده رسانهها در گسترش هنجارهای جامعه مصرفگرای غربی، تضعیف ارزشهای بومی و تشدید بیهویتی و از خودبیگانگی و در نتیجه اختلال در روند توسعه درونزا را نیز نشان دادند و به همین ترتیب نقش رسانهها در توسعه كاملاً مورد تردید واقع شد. با ظهور جامعه اطلاعاتی نیز دوباره مباحث ارتباطات و توسعه به اوج خود رسیده است و در مورد آن نیز برخی صاحبنظران با دیدی خوشبینانه مینگرند و برخی نیز با دیدی انتقادی آثار و نتایج حاصل از جهانی شدن فرهنگها و كالای شدن اطلاعات و دانشها و نقش رسانهها و ارتباطات در انتشار و ترویج این اطلاعات را مورد بررسی قرار میدهند. در این مقاله ابتدا، سیر تحول مفهومی توسعه، سپس رویكردهای مختلف به توسعه و نقش ارتباطات در آن و در نهایت جامعه اطلاعاتی و نقش رسانهها و ارتباطات در این عصر و كمك به توسعه فراگیر و مردم مدار و توسعه گرا مورد توجه قرار میگیرد. سیر تحول مفهوم توسعه اصطلاح توسعه به صورت فراگیر پس از جنگ جهانی دوم مطرح شده است. معنای لغوی توسعه، خروج از لغات (envelope) است. در قالب نظریهنوسازی لغات همان جامعه سنتی و ارزشهای مربوط به آن است. جوامع برای متجدد شدن باید از این مرحله سنتی خارج شوند (ازكیا، ۱۳۸۴: ۲۴) در یكصد و چهل تحقیق، صورت گرفته در تحلیل فیروشاه در سال ۱۹۹۷ این نكته مشخص شد كه تنها یك سوم این آثار تلاش كرده بودند تا به توسعه از جنبه مفهومی بپردازند. این در حالی است كه در قبال تعریفها نیز برداشتهای متفاوتی شكل میگیرد. اما در عین حال اگرچه این پژوهشها اكثراً بر این نكته توافق دارند كه توسعه یعنی ارتقای شرایط زندگی؛ اما بحث عمده در اینجا صورت میگیرد كه چه چیزهایی جزء شرایط زندگی هستند وباید تأمین شوند. «مایكل تودارد» معتقد است كه توسعه را باید جریان چند بعدی دانست كه مستلزم تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی- طرز تلقی مردم و نهادهای ملی و نیز تسریع رشد اقتصادی، كاهش نابرابری و ریشه كن كردن فقر مطلق است. (تودارو: ۱۳۶۶، ۱۳۵) در برخی از تعاریف به ابعاد رفاهی و فقرزدایی توسعه توجه شده است. به طوری كه «گونار میردال» معتقد است كه توسعه یعنی دور شدن از «توسعه نیافتگی» و رهایی از چنگال فقر و در مواردی هم توسعه به عنوان نوعی حركت تاریخی و گذار از یك مرحله تاریخی به مرحلهای دیگر تعریف شده است، یعنی همان مرگ تدریجی نظام كهن و تولد و رشد تدریجی نظام تازه از زندگی (عظیمی، ۱۳۷۱: ۲۷) روستو اقتصاددان امریكایی، تولید ناخالص ملی را به عنوان معیاری برای سنجش رشد و توسعه كشورها مطرح كرد و ادعا كرد كه اگر ملل جهان سوم خواستهها خود را برای كالاهای مصرف افزایش دهند و به طور كلی برای كسب درآمد بیشتر برانگیخته شوند، به توسعه دست خواهند یافت و در این میان وسایل ارتباط جمعی میتوانند با تبلیغات در بالا بردن تقاضای مصرف موثر باشند. (محسنیان راد، ۱۳۷۴: ۳۹) اما اكنون مفهوم توسعه در نظر بیشتر محققان- همه جنبههای زندگی بشری را در برمیگیرد. مجید تهرانیان معتقد است كه تعریف توسعه باید از نیازهای انسانی آغاز شود كه صرف نظر از پوشاك، خوراك و مسكن به مسایل زندگی معنوی انسان نیز میپردازد. جریان توسعه مستلزم افزایش تولید است ولی این شرط لازم و كافی نیست. در نهایت امر شكل استفاده از این ظرفیت تولیدی است كه سطح و محتوای پیشرفت معنوی هر كشور را تعیین میكند و این شكل تابعی از نظام ارزشی هر جامعه است (تهرانیان: ۱۳) سیر تحول نظریه های ارتباطات و توسعه(۲): تمدن و توسعه تمدن چیزی نسبی است كه حد و مرزی ندارد، پیشرفتی است تدریجی از سطح ابتدایی به درجات بالا. تمدن فرآیندی را توصیف میكند كه در آن روابط بشری در جهت بهتر گشتن به تدریج تغییر میكند و شكل و شمایل معینی را به خود میگیرد. تمدن به معنی ملتی است، متشكل در برابر حالتی از انزوای بدوی و بیقانونی (پهلوان: ۱۳۷۹: ۲۱و ۲۰) تمدن و توسعه تمدن بسان یك اقیانوس است كه نهادهای گوناگون، ادبیات، تجارت، صنعت، جنگ، قانون و حكومت .... رودهایی هستند كه در آن میریزند و آنررا تغذیه میكنند. تمدن همانند یك انبار است كه همه چیز وارد آن میشود (لوازم روزانه، سرمایه، نیروی انسانی و ...) (همان: ۱۲۱) فوكوستاوا یوكیچی از اندیشمندان بلندآوازه ژاپن در قرن ۱۹ میلادی، در تعریف تمدن میگوید: تمدن هم به دسترسی به رفاه مادی و اعتلای روح بشری اشاره دارد و هم به فراوانی نیازمندیهای روزانه بشری و احترام گذاشتن به پالایش بشری (همان: ۱۲۳) بنابراین، همانطور كه میبینیم بین مفهوم تمدن و توسعه پیوستگی و ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. به عبارتی ملتی كه صاحب تمدن است به راحتی میتواند پلههای ر پارادایمهای توسعه اندیشه توان بخشی، چهارمین عرصه را شكل داده است. این اندیشه عمدتاً در ادبیاتدهه ۱۹۹۰ ارتباطات و توسعه مورد تأكید قرار گرفته، اما در عین حال، هنوز از نظر اصطلاحات، نمونهها و سطوح تحلیل و نتایج، چندان قوام نگرفته است. از دیگر سو نمیتوان بیآنكه به درك درستی از مفهوم توان و قدرت رسید، به تعریف توان بخشی دست یافت. مفهوم توان بخش با مفاهیم قدرت و كنترل در تئوری و علل توسعه رابطه دارد. تئوری و علل ارتباطات توسعه بیانگر آمیزهای از دیدگاهها در قبال ارتباطات، توسعه و توان بخش است. پژوهشگران و دست اندركاران عرصه ارتباطات و توسعه، هنوز میخواهند بین دو جریان تمایز وجود داشته باشد؛ عدهای كه ارتباطات را یك نظام سازمانی برای تحویل میدانند و عدهای كه در یك برداشت گستردهتر ارتباطات را غیرقابل تفكیك از فرهنگ و تغییرات اجتماعی میدانند. جمله نظر به نحوی که با رویکردی مبتنی بر نظریه تزریقی، ارتباط گران و پیام آفرینان ارتباط جمعی نقش به مراتب قدرتمندتر از مخاطبان داشته و قادرند با تولید و انتشار پیام از طریق رسانه های جمعی، تغییرات مورد نظر را در مخاطبان و پیامگیران ایجاد کنند توجه به آثار ارتباط به ویژه از دهه۱۹۵به سبب اهمیت یافتن امر توسعه در کشورهای جهان سوم افزایش یافت. از آن پس چون از نظر کارشناسان غربی اساس توسعه اقتصادی در رشد سریع تولید شناخته می شد به عقیدهٔ آنان چنین شدی ایجاب می کرد که در رفتار انسانی تغییرات اساسی پدیدآید و ارتباطات به عنوان یک عامل دگرگونی رفتارها به کار گرفته می شد، وسایل ارتباط جمعی نیز به مثابه ابزارهای کلیدی توسعه شناخته شدند. به همین دلیل در نخستین الگوها و نظریات ارتباطات توسعه، وسایل ارتباط جمعی و انتشار یکسویه پیام، نقش و تأثیر مهمی در فرآیند توسعه داشت. نظریات ویلیرشرام، دانیل لرنر و اورت را جزء در گروه این گونه نظریات تک بعدی و خوشبین قرار دادند. این مدل ها ویژگی های دیگری نیز داشتند، از جمله اینکه مبتنی بر ایجاد تغییرات فردی و مدرن کردن انسان سنتی روستا بودند. در این مدلها آنچه مورد غفلت قرار گرفت نقش مخاط در جریان ارتباط بود. در واقع بر اساس چنین رویکردی، ارتباط یعنی انتشار و با انتشار یکسویهٔ پیام، ارتباط گریه اهداف خود در مورد تغییرات فکری و رفتاری مخاطب خواهد رسید. از اوایل دهه ۱۹۷۰ به تدریج معلوم شد که وسایل ارتباط جمعی علیرغم و سرعت چشمگیرشان در رساندن پیام ارتباطی به مخاطبان، عملاً نتوانستند در دهههای پس از جنگ جهانی دوم نقش متناسب با تحولات فرهنگی- اجتماعی کشورهای در حال توسعه ایفا کنند. بر اساس پژوهشهای انجام شده از اوایل دهه ۱۹۷۰ به این سو که با دیدگاهی انتقادی به کندوکاو پیرامون نقش و جایگاه رسانه ها در جهان سوم پرداخته اند، رادیو، تلویزیون و ماهواره ها می توانند ارزشهای جامعه متجدد را به تدریج جایگزین ارزشهای کهن کنند. اما بر اساس شواهد مندرج در متون مربوطه، توسعه یافتگی یک جامعه فرآیندی درون زاست که در چارچوب ارزشهای نهفته در فرهنگ بومی و شیوه های ارتباطی سنتی هر منطقه یا منطقه ای خاص تحقیق یافتی خواهد بود در نظریات جدید، رویکردهای نوینی نسبت به ارتباطات و توسعه طرح شده که به جای نگاهی تک بدی همه جانبه بوده و همه جوانب این دو فرآیند را در نظر می گیرد. در برداشت های جدید، توسعه محدود به رشد نبوده و مسایل انسانی، فرهنگی و اجتماعی نیز مهم تلقی میشوند. طبق این برداشتها توجه صرف به مسایل مربوط به رشد اعم از افزایش استفاده از تکنولوژی و تلاش برای افزایش تولید ناخالص ملی به دلیل تک بعدی بودن و عدم توجه به سایر مسایل به ویژه مسایل فرهنگ و اجتماعی، به ناپایداری و عدم توازن در توسعه خواهد انجامید. در حالی که توسعه همه جانبه و پایدار مستلزم برنامه هایی است که همه جوانب زندگی انسان اعم از رشد فنی و اقتصادی، عدالت در توزیع ثروت و قدرت میان اقشار مختلف جامعه، افزایش آگاهی و شعور اجتماعی، تقویت عقل معاش در مجموع افزایش مشارکت های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد. در پرتو چنین برداشتی از توسعه، انتقال تکنولوژی به جوامع توسعه نیافته، به تنهایی، نه فقط تغییر مثبتی ایجاد نمی کند بلکه منجر به اختلالاتی در وضعیت موجود نیز می شود. بنابراین توسعه اقتصادی و فنی قبل از هر چیز نیازمند توسعه انسانی است. بر این اساس می توان گفت که توسعه مبتنی بر اصل انسان، ابزارهای خاص خود را نیازمند است و هرگز نمی توان آن دسته از شیوه های ارتباطی را که در الگوی توسعه فن گرا برای ترویج نوآوری های فنی به کار می رود، مورد استفاده قرار داد برداشت های جدید از ارتباطات، نقش مخاطب را درفراگرد ارتباط نه تنها کمتر از ارتباط گر نمیبیند بلکه در برخی موارد مهم تر نیز می دانند. در این رویکردها ارتباط به معنای انتشار پیام در فضا نیست بلکه به آن گونه از فرآیندهای تعاملی و متقابل گفته می شود که در بردارندهٔ تفاهم، توافق، اشتراک در معنای و پیوند اندیشه ها و باورهاست. این رویکرد را به اصطلاح «ارتباط مشارکتی» مینامیم. در ارتباط مشارکتی تک صدایی و تک گویی وجود ندارد. این نوع ارتباط یک فراگرد چرخشی است که مبتنی بر یک «گفتگو به منظور تفاهم» است. جریان ارتباط در اینجا برای رسیدن به هدف مشترک شکل می گیرد، هدفی که دو طرف ارتباط دربارهٔ آن اتفاق نظر دارند و با گفت و گو در مورد آن به توافق رسیده اند. در این بخش به نظریات خوش بینانه و بدبینانه نسبت به نقش ارتباطات در توسعه پرداخته می شود. دیدگاههای خوشبین دربارهٔ نقش ارتباطات در توسعه، همان دیدگاههای لبیرالی هستند. از ویژگیهای این نظریه ها، جستجوی موانع توسعه در درون نظام اجتماعی کشورهاست و در تغییرات توسعه بخش بیش از هر چیزی بر تحولات فردی تأکید می ورزند. در زمینه ارتباطات این نظریهها عمدتاً نسبت به اشکال و شیوه های سنتی ارتباطات بی توجه بوده و وسایل ارتباط جمعی را در کانون ملاحظات خود قرار می دهند. عمل گراترین نظریه پردازان ارتباطات توسعه در مجموعه نظریههای لیبرالی عبارتند از: دانیل لرنر، ویلبرشرام، دبلیووالت روستو، اورت هیگن، دیوید سیمککلند و اورت راجرز که آثار این عده طی دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ از یه های حاکم به شمار می رف الگوی حاکم بر اساس الگوی حاکم قرار بود آنچه غرب از راه رشد سرمایه داری طی چند قرن بدست آورده است، جهان سومی ها ظرف چند دهه با کمک رسانه های جمعی به دست آورند. لرنر معتقد بود که رادیو به عنوان نمونه ای از وسایل ارتباط جمعی در خاورمیانه به قرن ها انزوا و در عین حال رکود این کشورها پایان داده و چشم انداز روشنی از آینده به آنها نشان داده است. لرنر در تأیید نظریه خویش اعلام کرد روستاییانی که در کنار رادیو جمع میشدند و میتوانستند آگاهی های زیادی در مورد تکنیک های نوین کشاورزی، شیوه های کاهش خطر بیماریها و حتی موضوعات سیاسی را بدست آورند نظریه نوسازی معتقد است که ورود به جامعه نوین مستلزم مساعدت ملی یکپارچه، ارتباط با بازارهای ملی و بین المللی، ایجاد انگیزه برای تقاضای کالاها و خدمات مدرن، بحران درآوردن منابع توسعه و گسترش روشها و ارزشهای نوین در زمینههایی چون تغذیه، تنظیم خانواده، بهداشت، تولید کشاورزی و صنعتی در زندگی شهری و روستایی است. برای تحقق این هدف، تحرک روانی در سطح فردی و اجتماعی ضروری است و رسانه ها مناسب ترین و موثرترین ابزار تغییر نگرش ها، ارزش ها و رفتارها و به بیان دیگر ایجاد تحرک فردی و اجتماعی هستند.منبع:راه ارتباطات/س
#فرهنگ و هنر#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2162]
صفحات پیشنهادی
سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه(1)
سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه(1)-سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه(1) برخی از دیدگاهها به نقش ارتباطات در توسعه كاملاً خوش بینانه بود و عمدتاً از معجزه ...
سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه(1)-سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه(1) برخی از دیدگاهها به نقش ارتباطات در توسعه كاملاً خوش بینانه بود و عمدتاً از معجزه ...
به پير، به پيمبر!
فرهنگ و انديشه سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه 2 سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه 1 به پير، به پيمبر! حکومت دینی نامه خواندنی از رزمنده اسیر در... مديريت ...
فرهنگ و انديشه سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه 2 سیر تحول نظریههای ارتباطات وتوسعه 1 به پير، به پيمبر! حکومت دینی نامه خواندنی از رزمنده اسیر در... مديريت ...
انقلاب اسلامي از نظريهپردازي توسعه تا توسعه نظريهپردازي
انقلاب اسلامي از نظريهپردازي توسعه تا توسعه نظريهپردازي نويسنده:جعفر ... در پي پاسخگويي به سؤالات شكل ميگيرند و ماهيت هر نظريهاي را بايد در ارتباط با نوع ... نظري فراواني را در جهت تبيين سير تحولات و دگرگونيها و تغييرات اجتماعي در جوامع ..... عباس منوچهري، «تقابل سنت و مدرنيسم» فصلنامه خاورميانه، سال دوم، شماره 1، ...
انقلاب اسلامي از نظريهپردازي توسعه تا توسعه نظريهپردازي نويسنده:جعفر ... در پي پاسخگويي به سؤالات شكل ميگيرند و ماهيت هر نظريهاي را بايد در ارتباط با نوع ... نظري فراواني را در جهت تبيين سير تحولات و دگرگونيها و تغييرات اجتماعي در جوامع ..... عباس منوچهري، «تقابل سنت و مدرنيسم» فصلنامه خاورميانه، سال دوم، شماره 1، ...
سير تحول زيباسازي منظر شهر
سير تحول زيباسازي منظر شهر نويسنده: دکتر فرح حبيب (1) چکيده با مطالعه سير ..... 4- دوره ي فن گرايي شهري و توسعه طلبي، 1930-1850 ميلادي از اواخر قرن نوزدهم ... همان بحثي است که گوردن کالن واضح نظريه منظر شهري بعدها تحت عنوان هنر ارتباطات ...
سير تحول زيباسازي منظر شهر نويسنده: دکتر فرح حبيب (1) چکيده با مطالعه سير ..... 4- دوره ي فن گرايي شهري و توسعه طلبي، 1930-1850 ميلادي از اواخر قرن نوزدهم ... همان بحثي است که گوردن کالن واضح نظريه منظر شهري بعدها تحت عنوان هنر ارتباطات ...
الگوي توسعه سياسي در پرتو عدالت مهدوي(عجل الله تعالی فرجه ...
نخستين هدف نظريه¬پردازان آمريکايي در مطالعه و تجويز الگوهاي توسعه و نوسازي (همانند .... بيترديد نمي¬توان ارتباط مستقيم مباحث مهدويت را با زندگي امروز جامعه اسلامي ناديده ..... رد نگرش تکاملي الزامي در سير تحول جوامع: هرچند در نهايت، دنياي مدرن برتر از .... را براي مردم عادي ناميسر مي¬سازد ـ تأکيد کرده-اند (سيدمرتضي، 1410ق: ج 1 ).
نخستين هدف نظريه¬پردازان آمريکايي در مطالعه و تجويز الگوهاي توسعه و نوسازي (همانند .... بيترديد نمي¬توان ارتباط مستقيم مباحث مهدويت را با زندگي امروز جامعه اسلامي ناديده ..... رد نگرش تکاملي الزامي در سير تحول جوامع: هرچند در نهايت، دنياي مدرن برتر از .... را براي مردم عادي ناميسر مي¬سازد ـ تأکيد کرده-اند (سيدمرتضي، 1410ق: ج 1 ).
نگاهي به تحول آراي پيتر برگر درباره سکولاريسم(1)
پيتربرگر جامعه شناسي است که يک دهه از مدافعان سرسخت نظريه عرفي شدن بوده و ... نسخه برگر از نظريه عرفي شدن اين ديدگاه را تأييد مي کرد که ميان نوسازي و عرفي شدن ارتباط ذاتي وجود دارد. ... اما به سرعت توسعه ديني در سطح جهاني، نه فقط اسلام و مسيحيت را دربرگرفت. ... (3) مرکز ثقل تحول انديشه برگر در اين دو نقطه نهفته است: 1.
پيتربرگر جامعه شناسي است که يک دهه از مدافعان سرسخت نظريه عرفي شدن بوده و ... نسخه برگر از نظريه عرفي شدن اين ديدگاه را تأييد مي کرد که ميان نوسازي و عرفي شدن ارتباط ذاتي وجود دارد. ... اما به سرعت توسعه ديني در سطح جهاني، نه فقط اسلام و مسيحيت را دربرگرفت. ... (3) مرکز ثقل تحول انديشه برگر در اين دو نقطه نهفته است: 1.
سير ديدگاههاي انتقادي در ارتباطات
سير ديدگاههاي انتقادي در ارتباطات خبرگزاري فارس: نظر به اهميت دو ديدگاه ... «متفكران مكتب فرانكفورت»[1] نيز، مفهوم نقادي در فلسفه كانت را بسط دادند. ... در زمينه ارتباطات را در نقد ماركس از نظام سرمايهداري و بهويژه نظريهي معروف وي در ... و گسترش استعمارگري آن نظام و تبيين همبستگي ميان توسعه يافتگي و توسعه نيافتگي.
سير ديدگاههاي انتقادي در ارتباطات خبرگزاري فارس: نظر به اهميت دو ديدگاه ... «متفكران مكتب فرانكفورت»[1] نيز، مفهوم نقادي در فلسفه كانت را بسط دادند. ... در زمينه ارتباطات را در نقد ماركس از نظام سرمايهداري و بهويژه نظريهي معروف وي در ... و گسترش استعمارگري آن نظام و تبيين همبستگي ميان توسعه يافتگي و توسعه نيافتگي.
آشنايي با مفهوم مديريت راهبردي/ سير تكامل برنامه ريزي
8 ژوئن 2008 – آشنايي با مفهوم مديريت راهبردي/ سير تكامل برنامه ريزي خبرگزاري دانشجويان ... اين روش، دردهه 1980 مطرح گرديد، امكان برقراري ارتباط بين SBUها و واحدهاي ... براساس اين نظريه، گذر از حالتي به حالت ديگر همواره با مقاومت كاركنان و ... 1- مهارت شخصي: آموزش چگونگي توسعه قابليتهاي شخصي براي ايجاد نتايج مطلوب ...
8 ژوئن 2008 – آشنايي با مفهوم مديريت راهبردي/ سير تكامل برنامه ريزي خبرگزاري دانشجويان ... اين روش، دردهه 1980 مطرح گرديد، امكان برقراري ارتباط بين SBUها و واحدهاي ... براساس اين نظريه، گذر از حالتي به حالت ديگر همواره با مقاومت كاركنان و ... 1- مهارت شخصي: آموزش چگونگي توسعه قابليتهاي شخصي براي ايجاد نتايج مطلوب ...
سير ديدگاههاي انتقادي در ارتباطات / قسمت پاياني
سير ديدگاههاي انتقادي در ارتباطات / قسمت پاياني خبرگزاري فارس: اقتصاد ... مسايل به بررسي نظريهها و ديدگاههاي برخي از مهمترين متفكرين اين مكتب ميپردازيم . 1-2. ... يك استراتژي مبتني بر ملاحظات اقتصادي (به جاي توسعه فرهنگي) صورت ميگيرد» ... به زعم شيلر، حقيقت اين است كه سرمايهداري در آخرين تحول خود، در حال استحالهي ...
سير ديدگاههاي انتقادي در ارتباطات / قسمت پاياني خبرگزاري فارس: اقتصاد ... مسايل به بررسي نظريهها و ديدگاههاي برخي از مهمترين متفكرين اين مكتب ميپردازيم . 1-2. ... يك استراتژي مبتني بر ملاحظات اقتصادي (به جاي توسعه فرهنگي) صورت ميگيرد» ... به زعم شيلر، حقيقت اين است كه سرمايهداري در آخرين تحول خود، در حال استحالهي ...
سير تکامل متون درسي ومدارس فقهي
برخي گمان مي کنند که سخن از تحول ،سخن جديدي است وهمين برداشت غلط ب. ... (1)الذريعه الي اصول الشريعه سيد مرتضي علم الهدي (متوفي 436دربغداد)شاگرد ... ،روش اصول فقه واسلوب مسائل آن را رعايت نکرده وبعضي مسائل ومطالب بي ارتباط با آن را در ..... است که شيخ در رسائل نظريه پردازي کرده است ودقيق ترين وعالي ترين مطالب اصولي ...
برخي گمان مي کنند که سخن از تحول ،سخن جديدي است وهمين برداشت غلط ب. ... (1)الذريعه الي اصول الشريعه سيد مرتضي علم الهدي (متوفي 436دربغداد)شاگرد ... ،روش اصول فقه واسلوب مسائل آن را رعايت نکرده وبعضي مسائل ومطالب بي ارتباط با آن را در ..... است که شيخ در رسائل نظريه پردازي کرده است ودقيق ترين وعالي ترين مطالب اصولي ...
-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها