تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1814717355
گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام نویسنده : اقبال حسینی ضرورت مهرورزیخواستهها و تمایلاتی که خدای حکیم در نهاد انسان به امانت گذاشته است، به دو گروه حیوانی و انسانی تقسیم میشود. تمایلات حیوانی یا غرایز، خواستههایی هستند که انسان و حیوان در برخورداری از آن مشترکند. میل به آب وغذا، علاقه به خواب و آسایش، تمایل به جنس مخالف، علاقه به فرزند، احساس خشم، میل به انتقام، برتری جویی و جاهطلبی، ازبرجستهترین نمودهای غرایز و تمایلات حیوانی هستند.این تمایلات از ضروریات زندگی انسان در این جهانند و اگر یکی از آنها در کسی نباشد، یکی از پایههای اساسی زندگی مادی میلنگد، ولی هیچ یک از اینها برای انسان افتخار نیست. برای مثال، انسان برای ادامه زندگی به خوردن و آشامیدن نیاز دارد، برای رفع خستگی نیازمند خواب و استراحت است و غریزه جنسی و علاقه او به فرزند برای بقای نسل است، ولی هیچ کدام از اینها ملاک فضیلت و بزرگواری او نیست و شرف انسان با استناد به مقام اشرف مخلوق بودنش، به این عوامل بستگی ندارد. به قول سعدی:خور و خواب و خشم و شهوت، شغب است و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت در کنار خواستههای حیوانی، تمایلات عالی انسانی نیز وجود دارد که از آن، به فضایل تعبیر میشود. هر چه این فضایل در انسان شکوفاتر شود، آدمی ارزش و عظمت بیشتری مییابد. وفای به عهد، عدالت و انصاف، نیکی و احسان، عفو و گذشت، ایثار و فداکاری، دلسوزی و غمگساری، مهرورزی و دگردوستی، از جمله این فضایل کمالی هستند.پیام متن:مهرورزی و دگردوستی ارزش انسان و معیار برتری در جامعه است.مهربانی در اسلاماز دیدگاه اسلام، مهربانی و محبت ورزیدن، مایه قوام و برپایی جامعه انسانی است و بدون مهربانی، نظام اجتماع بشری، سرد و بیروح و زیباییهای زندگی به کام انسان تلخ و بیمعناست.کسی که آدمی را برای زندگی اجتماعی آفریده، احساس نیاز به این پیوند و رابطه را نیز در وجود او قرار داده است. او هم خود رحمان، رحیم، ودود، رئوف و عطوف است وهم بندگانش را بر این سرشت آفریده است. خدای مهربان، بندگانش را به محبت و مهرورزی تشویق میکند و اهل مهر و عاطفه را جزو اصحاب میمنه معرفی میکند؛ کسانی که نامه اعمالشان به دست راستشان داده خواهد شد یا کسانی که وجودشان سرشار از یمن و برکت برای خودشان و دیگران است. آنگاه میفرماید: ثُمَّ کانَ مِنَ الَّذینَ آمَنُوا وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ وَ تَواصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ . (بلد: 17 و 18)سپس از کسانی باشد که ایمان آوردهاند و یکدیگر را به صبر و استقامت و مهربانی و عطوفت توصیه میکنند. اینان اصحاب یمین هستند.رسول گرامی اسلام نیز استحکام پیوند و مودّت و مهربانی مؤمنان با یکدیگر را چنین توصیف میکند:اِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ فی تَراحُمِهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ بِمَنْزَلَةِ الْجَسَدِ الْواحِدِ اِذا اشْتَکی عُضْوٌ مِنْهُ تَداعی سایِرُ الْجَسَدِ بِالْحُمیّ وَ السَّهَرْ.مؤمنان در مقام مهربانی و عطوفت به یکدیگر، همانند یک پیکرند. وقتی عضوی از این گروه بیمار شود، دیگر اعضا در تبداری و شببیداری با او همراهی میکنند.پیام متن:1. خدای مهربان، مهربانی به بندگانش را دوست میدارد.2. مهرورزی با دیگران عامل قرب به خدا و نجات و رستگاری است.مهربانی کارگزارانحضرت علی علیهالسلام هنگام انتصاب مالک اشتر به ولایت مصر، در بخشی از عهدنامه مفصل و آموزنده خود، خطاب به وی چنین میفرماید:وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ وَ لاتَکُونَنَّ عَلَیْهِمْ سَبُعا ضارِیا تَغْتَنِمُ أَکْلَهُمْ فَإِنَّهُمْ صِنْفانِ: اِمّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمّا نَظیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ.دلت را برای مردم، کانون مهر و محبت ساز و آنان را دوست بدار و مبادا بر آنان درنده خوی شوی و خوردن آنان را بر خود غنیمت شمری؛ چرا که آنان دو دستهاند: یا برادر دینی تواند یا نظیر تو در آفرینشند.شهید گرانقدر، استاد مطهری در شرح این قسمت از عهدنامه مالک اشتر چنین مینویسد:قلب زمامدار باید کانون مهر و محبت باشد. نسبت به ملت، قدرت و زور، کافی نیست. با قدرت و زور میتوان مردم را گوسفندوار راند، ولی نمیتوان نیروهای نهفته آنان را بیدار کرد و به کار انداخت. نه تنها قدرت و زور کافی نیست، عدالت هم اگر خشک اجرا شود، کافی نیست، بلکه زمامدار همچون پدری مهربان باید مردم را با قلبش دوست بدارد و نسبت به آنان مهر بورزد و نیز باید دارای شخصیتی جاذبهدار و ارادتآفرین باشد تا بتواند اراده و همت و نیروی عظیم انسانی آنان را در پیشبرد هدف مقدس خود به خدمت بگیرد.و باز شایسته است که هرگز این سخن امام صادق علیهالسلام را از یاد نبریم که فرمود:تَواصَلُوا وَ تَبارّوا وَ تَراحَمُوا وَ تَعاطَفُوا.به یکدیگر بپیوندید و پیوند محبت را محکم سازید و به هم نیکی کنید و با هم مهربان و عطوف باشید.پیامبران خدا نیز نخست با محبت و مهربانی، مردم را شیفته کردار آسمانی خود کردند. آنگاه به ارشاد و هدایت آنان پرداختند. آنان با داشتن عصمت و تقوا، مهربانترین و پرعاطفهترین افراد زمان خود بودند.پیام متن:1. قلب زمامداران باید کانون مهر و عاطفه نسبت به مردم باشد.2. قاطعیت در عدالت با محبت نیز ممکن و سازگار است.لذت مهربانیدر حقیقت، میان لذتهای معنوی و لذتهای زودگذر مادی تفاوت بسیار وجود دارد، لذتهای معنوی نه تنها سبب جذب انسان به مادیات نمیشود، بلکه تا حدود زیادی، دل را از سیطره لذتهای مادی و غریزی آزاد میکند. ناگفته نماند کسانی که تسلیم لذتهای مادی شدهاند و از هرگونه رشد معنوی محرومند، نمیتوانند لذت عاطفی را درک کنند. برای مثال، کسی که با خشم و خشونت خو گرفته و این صفت زشت بر روحش حاکم شده است، از مهربانی لذت نمیبرد و آن را نمیفهمد، ولی آنان که در سایه تربیت صحیح به پرورش عواطف انسانی خویش همت گماشتهاند، از ارضای آنها به لذتی میرسند که هرگز از اشباع غرایز به چنان لذتی دست نمییابند. ازاینرو، علی علیهالسلام میفرماید:لَذَّةُ الْکِرامِ فِی الإِطْعامِ وَ لَذَّةُ اللِّئامِ فِی الطَّعامِ.لذت بزرگواران در خوراندن است و لذت فرومایگان در خوراک.مولوی درهمین زمینه چه زیبا سروده است:خشم و شهوت، وصف حیوانی بود مهر و رقت، وصف انسانی بود این چنین خاصیتی در آدمی است مهر، حیوان را کم است، آن از کمی است مهرورزی به دیگران، یکی از معیارهای بزرگواری و ارزش آدمی و خود، سرچشمه بسیاری از بزرگواریهاست؛ زیرا در این صورت، آدمی با تضعیف خواستههای فردی و حیوانی، زمینه را برای گرایش خویش به ارزشهای والای انسانی فراهم میآورد. در اینجاست که انسان برخلاف اقتضای خودخواهیاش، قدم از دایره تنگ خودپرستی بیرون مینهد و به دیگر خواهی روی آورد.پیام متن:لذت مهرورزی به دیگران، بسیار بیشتر از لذت ارضای نیاز فردی و برآوردن خواستههای مادی است.اعتدال در محبتمیانهروی در هر کاری، پسندیده و افراط و تفریط، ناپسند است. بر این اساس، تأکید کردن بر ارزش و اهمیت مهربانی، به معنای تجویز افراط در آن نیست. مهربانی بیش از حد به کسی که شایستگی آن را ندارد، سبب میشود تا او برای احترامکننده، ارج و ارزش متقابل را در نظر نگیرد و در نتیجه، حرمت فرد مهربان را بشکند و شخصیت و جایگاه اجتماعی او را خدشهدار کند. بنابراین، مهرورزی به دیگران باید با نیاز، شایستگی و ظرفیت آنان متناسب باشد. مهربان بودن با همه مردم به طور یکسان؛ اعم از فرومایه و بلندپایه، نادان و دانشمند، بدکار و نیکوکار، به معنای نادیده گرفتن ارزشها و تباه ساختن گوهر محبت و مهربانی است. به همین دلیل، اسلام از سویی نظارت بر ابراز عواطف را به عقل سپرده است تا انسان، آن را با موازین شرعی و مقتضیات عقلی محدود سازد و از افراط و تفریط جلوگیری کند. از سوی دیگر، در آموزههای متین خود، پیروانش را به رعایت اندازه در محبت ورزیدن به افراد سفارش کرده است. برای نمونه، خداوند گروهی را شایسته هیچ محبتی ندانسته و از نرمش و مدارا با آنان نهی کرده و فرموده است:مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الْکُفّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ. (فتح: 29)محمد، فرستاده خدا و آنان که با اویند، بر کافران سختگیرند و میان خود مهربانند.گروهی را نیز شایسته محبت بیشتر دانسته و درباره آنان سفارش ویژه کرده است، مانند: ناتوانان، زیردستان، کودکان، یتیمان، تهیدستان و پدر و مادر.امام محمدباقر علیهالسلام فرمود:کسی که چهار ویژگی زیر در وی باشد، خداوند برایش خانهای در بهشت بنا میکند:کسی که یتیمان را پناه دهد؛ به ناتوانان مهربانی ورزد؛ با پدر و مادرش به نرمی برخورد کند و با زیردستانش مدارا کند.پیام متن:1. تعادل در مهرورزی از اصول جاودانه و سازنده اسلام است.2. با دشمن انسانیت و معرفت باید با شدت برخورد کرد.اهمیت دوست و تأثیرپذیری از اودر برخی از روایات، یکی از راههای شناخت دین و مذهب افراد، شناخت دوستان آنان دانسته شده است. رسول گرامی اسلام میفرماید:اَلْمَرْءُ عَلی دِینِ خَلیلِهِ فَلْیَنْظُرْ اَحَدُکُمْ مِنْ یُخالِلْ.هر کسی بر دین دوستش است، پس ببینند با چه کسی دوستی میکند.همچنین یکی از نخستین راهها برای قضاوت درباره شخصیت افراد، شناخت معاشران و دوستان آنان است. از حضرت سلیمان علیهالسلام نقل شده است:لاتَحْکُمُوا عَلی رجلٍ بِشَیءٍ حَتّی تَنْظُرُوا اِلی مَنْ یُصاحِبُ فَاِنَّما یُعْرَفُ الرَّجُلُ بِاَشْکالِهِ وَ اَقْرانِهِ وَ یُنْصَبُ اِلی اَصْحابِهِ وَ اِخْوانِهِ.درباره هیچ کس قضاوت نکن تا اینکه ببینی با چه کسی دوستی میکند. به درستی که هر کسی به وسیله دوستانش شناخته و به آنها منسوب میشود.داشتن دوستان بد، قطعهای از آتش است، چنانکه حضرت علی علیهالسلام میفرمود: «صاحبُ السّوءِ قِطعةٌ مِنَ النارِ». همنشینی با دوستان بد، ناخواسته و ناخودآگاه، انسان را به سوی بدیها میکشاند. از امام علی علیهالسلام در رهنمودی گهربار دراین باره میفرماید:لاتَصْحَبْ الشَّرِیرَ فَاِنَّ طَبْعَکَ یَسْرِقُ مِنْ طَبْعِهِ شَرّا وَ اَنْتَ لاتَعْلَمْ.با انسانهای شرور معاشرت نکن؛ زیرا طبع تو، ناآگاهانه از طبع او میدزدد.ناگفته نماند، صفات خوب و پسندیده نیز به راحتی به دوستان فرد منتقل میشود. سعدی این تأثیرپذیری را بسیار زیبا به نظم درآورده است:گِلی خوشبوی در حمام روزی رسید از دست محبوبی به دستم بدو گفتم که مشکی یا عبیری که از بوی دلآویز تو مستم بگفتا من گِلی ناچیز بودم ولیکن مدتی با گل نشستم کمال همنشین در من اثر کرد وگرنه من همان خاکم که هستم پیام متن:خصلتهای خوب و بد دوستان به یکدیگر منتقل میشود، بنابراین در انتخاب دوست باید دقت کرد.همسنخی دوستانامیرمؤمنان علی علیهالسلام در نامهای به حارث همدانی، درباره دوست گزینی و انتخاب همنشین به او توصیه میکند. از همنشینی آن که رأیش سست و کارش ناپسند است، بپرهیز که هر کس را از آن که دوست اوست، شناسند. در حقیقت، زمانی میان دو شخص رابطه دوستی برقرار میشود که با هم سنخیت و شباهتی داشته باشند. مولوی در ابیات زیر با اشاره به این نکته مهم میسراید:آن حکیمی گفت دیدم در تکی میدویدی زاغ با یک لکلکی در عجب ماندم، بجستم حالشان تا چه قدر مشترک یابم نشان چون شدم نزدیک و من حیران و دنگ خود بدیدم هر دو ان بودند لنگ بنابراین، دوستان هر فرد، بهترین محک برای شناخت شخصیت او هستند. برای مثال، اگر کسی با انسانهای دروغگو، چاپلوس، فریبکار و خیانتپیشه دوستی دارد، این نشانه خوبی است برای بازشناسی شخصیت او. انسانهای خوب و طاهر نیز هیچگاه با دوستان ناباب طرح معاشرت و دوستی نمیریزند، و در صورت پی بردن به اوصاف ناپسند ایشان، میکوشند آنان را هدایت کنند و اگر نپذیرند، قطع ارتباط میکنند. بر اثر رعایت نکردن همین امر، راه و روش زندگی پسر نوح دگرگون شد و همسنخ گمراهان و کافران گردید و راه شقاوت را بر صراط سعادت و رستگاری برگزید.پیام متن:معمولاً میان دوستان صمیمی، سنخیت و هماهنگی شخصیتی وجود دارد و به واسطه این شباهتها، دوستی آنان استمرار مییابد، همچنین در اثر این سنخیّت، شخصیت انسان را از طریق دوستان او میتوان شناخت.منبع: ماهنامه طوبی/س
#اجتماعی#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 511]
صفحات پیشنهادی
گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام
گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام-گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام نویسنده : اقبال حسینی ضرورت مهرورزیخواستهها و تمایلاتی که خدای حکیم در نهاد انسان به امانت ...
گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام-گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام نویسنده : اقبال حسینی ضرورت مهرورزیخواستهها و تمایلاتی که خدای حکیم در نهاد انسان به امانت ...
اسلام دین دوستی و حقیقت است
اسلام دین دوستی و حقیقت است-اسلام دین دوستی و حقیقت استحضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری رئیس موسسه علمی ... گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام ...
اسلام دین دوستی و حقیقت است-اسلام دین دوستی و حقیقت استحضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری رئیس موسسه علمی ... گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام ...
نکاتی درباره دوستی و دوست یابی
نکاتی درباره دوستی و دوست یابی یكی از مباحث بسیار مهم در مسائل اجتماعی، میزان و نحوه ارتباط انسانها و به عبارتی، دوستیها و ... گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام ...
نکاتی درباره دوستی و دوست یابی یكی از مباحث بسیار مهم در مسائل اجتماعی، میزان و نحوه ارتباط انسانها و به عبارتی، دوستیها و ... گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام ...
فصلنامه مددكاري اجتماعي
لیشمانیوز · مواد غذایی ضروری جهت مصرف روزانه · نقش دوستان در شکلگیری شخصیت نوجوانان · نکاتی درباره دوستی و دوست یابی · گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام ...
لیشمانیوز · مواد غذایی ضروری جهت مصرف روزانه · نقش دوستان در شکلگیری شخصیت نوجوانان · نکاتی درباره دوستی و دوست یابی · گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام ...
مهرورزی در معیشت
مهرورزی در معیشت-مهرورزی آیا دیدی کسی را که تکذیب دین می کند؟ ... تشبیه افراد انفاق كننده به دانه هاى پر بركت تشبیه جالب و عمیقى است ، گویا قرآن مى خواهد بگوید : عمل هر انسانى ... و به رخ کشیدن و منّت گذاری باشد ، دیگر هیچ ارزشی ندارد و هیچ کس خریدار آن نیست. ... باران مهرورزي در كوي مستمندان جشن رمضان نماد نوع دوستي و اكرام .
مهرورزی در معیشت-مهرورزی آیا دیدی کسی را که تکذیب دین می کند؟ ... تشبیه افراد انفاق كننده به دانه هاى پر بركت تشبیه جالب و عمیقى است ، گویا قرآن مى خواهد بگوید : عمل هر انسانى ... و به رخ کشیدن و منّت گذاری باشد ، دیگر هیچ ارزشی ندارد و هیچ کس خریدار آن نیست. ... باران مهرورزي در كوي مستمندان جشن رمضان نماد نوع دوستي و اكرام .
مهربانی با یتیمان
گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام امام محمدباقر علیهالسلام فرمود:کسی که چهار ویژگی زیر در وی باشد، خداوند برایش خانهای در بهشت بنا میکند:کسی که یتیمان را پناه ...
گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام امام محمدباقر علیهالسلام فرمود:کسی که چهار ویژگی زیر در وی باشد، خداوند برایش خانهای در بهشت بنا میکند:کسی که یتیمان را پناه ...
مواد غذایی ضروری جهت مصرف روزانه
راهنمای تفسیر نتایج آزمایش خون. . مطالب بعدی. نقش دوستان در شکلگیری شخصیت نوجوانان · نکاتی درباره دوستی و دوست یابی · گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام ...
راهنمای تفسیر نتایج آزمایش خون. . مطالب بعدی. نقش دوستان در شکلگیری شخصیت نوجوانان · نکاتی درباره دوستی و دوست یابی · گذری بر مهرورزی و دوستی در اسلام ...
نوروز و سنت فرهنگی اسلام
اینك مطلب را از نظر می گذرانیم: ویژگی ادیان و شرایع قبل از اسلام الف) منطقه ... اگر نگاهی به داستان ابراهیم و آتش و گذری به افسانه سیاووش و آتش بیندازیم درمی یابیم .... سلام کردن است، آغاز میشود و با مهرورزی بیشتر از طریق رفع مشکلات و نیازمندیهای .... توجب المحبّه و تُکبتُ العَدوّ؛ صله رحم دوستی میآورد و دشمن را رسوا میسازد».2.
اینك مطلب را از نظر می گذرانیم: ویژگی ادیان و شرایع قبل از اسلام الف) منطقه ... اگر نگاهی به داستان ابراهیم و آتش و گذری به افسانه سیاووش و آتش بیندازیم درمی یابیم .... سلام کردن است، آغاز میشود و با مهرورزی بیشتر از طریق رفع مشکلات و نیازمندیهای .... توجب المحبّه و تُکبتُ العَدوّ؛ صله رحم دوستی میآورد و دشمن را رسوا میسازد».2.
ویژگیهای حکومت و کارگزاران حضرت مهدی(عج) در قرآن و حدیث
ویژگیهای حکومت و کارگزاران حضرت مهدی(عج) در قرآن و حدیث-ویژگیهای حکومت و کارگزاران ... در آنوقت است که ریشههای نوعدوستی، برادری، مهرورزی، توانا میگردند. ... وجود دارد که پیام آنها بنیانگذاری و شکوفاسازی و استحکام روحیه جمعی و اجتماعی است.
ویژگیهای حکومت و کارگزاران حضرت مهدی(عج) در قرآن و حدیث-ویژگیهای حکومت و کارگزاران ... در آنوقت است که ریشههای نوعدوستی، برادری، مهرورزی، توانا میگردند. ... وجود دارد که پیام آنها بنیانگذاری و شکوفاسازی و استحکام روحیه جمعی و اجتماعی است.
ارمغان مدرنیته غرب(3)
سیاست به عنوان زمامداری و مدیریت جامعه در صدر اسلام با مفهوم و معنای عدالت ... ملی گرائی وطن پرستی است در حالی كه ملیت وطن دوستی و مهرورزی است و كسی كه خود را ... اندیشه - گذری بر سنخ شناسی تجربه عرفانی در قیاس با عرفان های پست مدرن مهدی .
سیاست به عنوان زمامداری و مدیریت جامعه در صدر اسلام با مفهوم و معنای عدالت ... ملی گرائی وطن پرستی است در حالی كه ملیت وطن دوستی و مهرورزی است و كسی كه خود را ... اندیشه - گذری بر سنخ شناسی تجربه عرفانی در قیاس با عرفان های پست مدرن مهدی .
-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها