تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816329302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاشي براي به تصوير كشيدن سكوت


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: رضا ميركريمي، سينما و رسانه را از نظر فرهنگي فقير دانست و عدم حمايت سرمايه‌گذاران از فيلم‌هاي فرهنگي‌ كه انديشه‌يي محكم پشت آن‌هاست را از مواردي برشمرد كه در نهايت موجب نزول سطح فرهنگي مخاطب مي‌شود. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارگردان «به همين سادگي» كه در نشست نقد و بررسي اين فيلم در فرهنگسراي هنر روز گذشته سخن مي‌گفت، مخاطبان اين گونه فيلم‌ها را پشتوانه‌يي محكم براي اين نوع سينما دانست. وافزود: فروش اين فيلم با سه فيلم ديگري كه همزمان با آن اكران شده و هر سه از ويژگي هنرپيشگان بهره مي‌گيرند، به اين موضوع گواهي مي‌دهد كه بينش عده‌يي كه شعور مخاطب را پايين حس مي‌كنند، بينش نادرستي است. در اين نشست شادمهر راستين ( فيلمنامه نويس) و هنگامه قاضياني ( بازيگر) هم رضا ميركريمي را همراهي مي‌كردند. ميركريمي « به همين سادگي» را سخت‌ترين تجربه كاريش برشمرد و افزود: محوريت داستان ورود به دنياي يك زن و روزمرگي و تكرار و معمولي بودن آن است، اين در حالي است كه علي‌رغم سهم زياد اين قشر در جامعه اين موضوع در ادبيات و سينماي ما كمتر مورد توجه قرار گرفته است. اين كارگردان توجه به غفلت و بي‌توجهي را وجه مشترك اكثر كارهايش دانست و اعتنا به يكديگر را به عنوان تكليفي دانست كه به دست فراموشي سپرده شده و هدفش از ساخت اين فيلم را حساس كردن افراد به دنياي اطرافشان برشمرد. ميركريمي «به همين سادگي» خالي از هرگونه حادثه خارق‌العاده‌اي است، تصريح كرد‌: بهره‌مندي از داستاني پر حادثه يا تعداد زيادي از هنرپيشه مي‌تواند كمكي باشد در جهت اينكه كارگردان نقاط ضعف فيلم را پشت آنها پنهان كند. اما در اين فيلم كه شايد مهمترين حادثه آن سوختن چند بادمجان باشد، به مخاطب فرصت داده مي‌شد تا به ابعاد مختلف فيلم از جمله طراحي صحنه، نورپردازي، ميزانسن و ... توجه كند بنابراين اگر كمترين اشتباهي در اين مورد صورت بگيرد، كارگردان مخاطب خود را از دست خواهد داد و به همين دليل ساخت اين فيلم براي من تجربه بزرگي بوده است. او با بيان اينكه قبل از ساخت اين فيلم عده‌اي، او را از ساخت چنين فيلمي نهي كردند، گفت: بايد اعتراف كنم توجه مردم به اين فيلم اعتماد به‌نفس خوبي در من ايجاد كرده است و ثابت كرد كه حتي مي‌توان از مسائل عادي و روزمره تاثيرات شگرفي گرفت و مي‌توان دلتنگي و درونيات و معضلات روحي افراد را به تصوير كشيد، هر چند كه انتقال اين دلتنگي به مخاطب كار بسيار سختي است. اين كارگردان قضاوت شتابزده مردم را از ديگر دلمشغولي‌هاي خود در ساخت اين فيلم برشمرد و گفت: البته اين نگراني در آثار ديگرم هم تا حدي وجود داشته است و در اين فيلم نيز سعي كرده‌ام بگويم برخي بحران‌ها بي‌دليل بزرگ شده‌اند و شايد از دلايلي مثل بي‌اعتنايي منشعب شده باشند. كارگردان « به همين سادگي» همچنين عنوان كرد: در ابتدا قصد داشتيم فيلم را به دو بخش تقسيم كنيم. در نيمه دوم فيلم يك روز از زندگي مرد خانه را نيز به تصوير كشيم اما بعدها به اين نتيجه رسيديم كه تا نقطه پايان قسمت اول مي‌تواند به تنهايي كفايت كند و احتياج به نيمه دوم ندارد و شايد نيمه دوم خود دستمايه فيلم ديگري باشد. اين كارگردان، پايان اين فيلم را نيز به نوعي شبيه به پايان « زير نور ماه » دانست و گفت: با ساخت « به همين سادگي» سعي كرده‌ام در ذهن مخاطب اين سوال را ايجاد كنم كه ‌آيا در زندگي‌هايي هم كه هيچ نشاني از بحران در آن‌ها ديده نمي‌شود، با يك بحران مواجه هستيم؟ او ديگر ويژگي‌هاي مثبت اين فيلم را عدم ارايه آدرسي مشخص يا واقعيتي حتمي دانست و اين ويژگي را از مواردي دانست كه باعث مي‌شود عده بيشتري از مردم با فيلم همزادپنداري كنند. هنگامه قاضياني هم نگاه، جستجو و تلاش بازيگر براي شناخت نقش را از وظايف هر بازيگري برشمرد و افزود: تفاوت‌هاي زيادي بين شخصيت خودم و طاهره وجود داشت و عواملي چون سكوت طاهره و شنيده‌هايش مبني بر دقت و سخت‌گيري كارگردان را از دشواري‌هاي ايفاي اين نقش بود. او در رابطه با سكوت طاهره و سختي به تصوير كشيدن آن نيز گفت: روزه‌هاي سكوتي كه قبلا گرفته بودم، در ايفاي اين نقش بسيار موثر بود و كمك كرد بتوانم اين سكوت را به تصوير بكشم. شادمهر راستين فيلمنامه‌نويس هم با اشاره به توصيه‌هايي كه مبني بر عدم ساخت اين فيلم به آن‌ها شده بود‌، گفت: شايد بعد از ساخت آثاري مثل «‌خيلي دور خيلي نزديك» بهترين كار اين بود كه ميركريمي از اعتماد به نفس بدست آمده از آن‌ها استفاده كند و به اين نوع سينما برسد. انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن