تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820491640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شتاب‌زدگي در انتخاب بازيگر


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: آيا بضاعت سينماي ايران در بخش بازيگري ته کشيده يا نه، حوصله فيلمسازان کم شده است؟ شايد هم نسل جديد سرعت را فداي دقت کرده‌اند؟ به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بهمن عبداللهي در وبلاگ "دونده" به نشاني http://bahmanabdollahi.blogfa.com در ادامه نوشته است: هرچه باشد مهم نيست. موضوعي که اهميت دارد اين است که در ميان فيلم‌هاي جشنواره‌هاي همين چند ساله چند بازيگر و استعداد جوان پديد آمده و معرفي شده‌اند؟چهره‌هايي مانند ترانه عليدوستي،حميد فرخ نژاد،حبيب رضايي، مسعود رايگان،هانيه توسلي،ليلا زارع و...نکته جالب در اين ميان نوشته شدن فيلمنامه‌هاي سينمايي براي هفت هشت ستاره سينماست، نقش‌هايي که در مرحله دوم غربال به بازيگران ديگر مي‌رسد. تهمينه ميلاني، ابوالفضل جليلي و افشين شرکت به دنبال بازيگران تازه کار براي آثار جديد خود هستند، شايد فيلمسازان ديگري هم باشند که در جستجوي بازيگران جديد باشند و ما بي خبر باشيم. موضوع پيدا کردن بازيگر نوچهره در سال‌هاي اخير دغدغه بسياري از کارگردانان سينماي ايران بوده است، از داريوش مهرجويي و مجيدي گرفته تا محمد حسين لطيفي و مسعود کيميائي وديگران. نتيجه اين جستجو هم البته چندان جالب نبوده، دليل اين مدعا هم اين که مهرجوئي در نهايت براي «سنتوري» ناچار از انتخاب بهرام رادان شد، مجيدي مجبور به استفاده ار محمدرضا ناجي در "آواز گنجشک ها" شد، لطيفي پروژه قبلي اش را کنار گذاشت و کيميايي هم با سرسختي بازيگراني را وارد فيلم‌هايش مي‌کند که هيچ کدام بهروز وثوقي و عرب نيا و فروتن نشده‌اند. بسياري از بازيگران مطرح سينماي امروز کشف کارگرداناني هستند که اين روزها انرژي زيادي روي پيدا کردن و معرفي چهره هاي جديد نمي‌گذارند. آموزشگاههاي بازيگري هم که در اواخر دهه هفتاد گروهي از بازيگران جوان را به سينماي ايران تزريق کردند حالا به بنگاههاي پولساز براي صاحبان آنها مبدل شده‌اند وگرچه گاه تک جرقه‌هايي ازسالن هاي تمرين آنها ديده مي شود اما کارکرد گذشته خود را از دست داده اند. در اين ميان گزينش بازيگران جديد از گروه‌هاي تئاتري هم‌چنان جاي خود را دارد، گرچه با پيدايش حرفه من درآوردي «انتخاب بازيگر»عملا گزينش بازيگر در بخش وسيعي از سينماي ايران به مافيايي در حوزه اختيار چند نفر درآمده که با قواعد عجيب و غريبي آن‌را اداره مي‌کنند،به همه اين‌ها استقبال تلويزيون و پرداخت دستمزدهاي گزاف به بازيگران را اضافه کنيد. نتيجه اين فرايند هم طيبعتا چيزي نيست جز آن چه مي‌بينيم ، مسائلي مثل حضور چند بازيگر مشخص در طيف وسيعي از فيلم هاي هرساله، نازل شدن کيفيت بازيگري، انتخاب‌هاي غلط و شتابزدگي. انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن