تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805466985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهران مديری روی لبه تيغ


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: هموطن-مديري برخلاف ديگر كارهايش، در این مجموعه رويكرد عجيبي به جذابيت‌هاي عشقي نشان داده و با تشکیل مثلث و مربع عشقی، فضایي را در بخشی از قسمت ها ایجاد کرده که منجر به سانسور آن بخش ها شده است «باغ مظفر» چهارمين مجموعه تلويزيوني طنزي است كه مهران مديري، كارگردان موفق سريال‌هاي طنز، در حال پخش و تولید هم‌زمان آن است. سابقه مهران مديري، نشان مي‌دهد كه همواره در قسمت های ابتدايي داستان، مخاطب را محك مي‌زند و به سرعت اشتباهات تصورشده در داستان و سناريو را تغيير مي‌دهد. اين اتفاق در «نقطه‌چين» و «پاورچين» به سرعت توانست مسير داستان و سطح رويكرد مخاطب را به كلي تغيير دهد و موجب توجه مردم شود. اما نكته ای كه در كنار هوش و ظرافت كارگرداني مديري به آن دقت نمي‌شود، خالي شدن اين كارگردان از سوژه‌هاي جديد و ضعيف شدن گروه نويسندگان آن به خاطر سرعت توليد مجموعه‌هاي مورد اشاره در چهار سال گذشته است. بي‌توجهي به همين نكته، موجب شد كه مهران غفوريان با موفقيت در يك مجموعه نود قسمتي زیر آسمان شهر، با تكرار سفارش از شبكه روبه‌رو شده و هنگامی که در ميانه سري دوم آثار، ضعف سوژه‌هاي تكراري آشكار شد، نه تنها اقدام عاجلي براي آن صورت نگرفت، بلكه برخلاف تصور، سري سوم هم به وي داده شد كه براي جلب نظر بيشتر مردم كه هم‌زمان با پخش «پاورچين» از شبكه تهران بود، انواع و اقسام اقدامات فيزيكي مانند آوردن ژانگولرها تا جذب اكبر عبدي به عنوان عامل جذب مخاطب به كار گرفته شد. البته در اين ميان، قصد مقايسه بین اين دو سبك كار را نداريم، ولي آنچه مشخص است، كيفيت كار مديري به عنوان يك سرمايه براي رسانه ملي است که بايد حفظ شود، چون در صورتي كه قرار باشد فشار مستمر بر دوش مديري و گروه او باشد، ماجرای ناکامی مهران غفوریان در شبکه سه برای او هم دور از دسترس نیست. مديري برخلاف ديگر كارهايش، در این مجموعه رويكرد عجيبي به جذابيت‌هاي عشقي نشان داده و با تشکیل مثلث و مربع عشقی، فضایي را در بخشی از قسمت ها ایجاد کرده که به سانسور آن بخش ها در تکرار این سریال در روز بعد انجامید، حتي در برخي موارد از جذابيت بازيگران براي جذب مخاطب بهره مي‌برد. از طرفي، كاراكترهاي ثابت مانده كه حالت نوستالژيك شخصيت چهره‌هاي پیشین را در سريال وي دارند، عاملي شده كه مخاطب به راحتي نقش و چهره جديد را بپذیرد و از طرفي خود بازيگر هم هنوز در بحران گذشته و حال گرفتار است. ولي به هر حال، با تمام تواني كه هزينه مي‌شود و مهران مديري از عناصر خود استفاده مي‌كند، اين سريال به رغم نداشتن رقيب جدي، نتوانسته است آن‌ گونه كه باید به توقع مردم، جواب بدهد. اگر در بخش هاي آينده اين سريال، تحول جدي در ساختار داستان و شكل بازي چهره ها شکل بگيرد و خود مهران مديري از بخش روايت در اين مجموعه صرف نظر كند، بي‌شك تغييرات به موفقيت اين سريال كمك خواهد کرد. اما آنچه مهم است، انداختن بار طنز يك شبكه روي دوش يك نفر اشتباهي است كه مي‌تواند به افت آن گروه منجر شده و در پايان، بازار رقابت را براي گروه‌هاي ديگر محدود كند. بي‌شك، توجه به اصلي‌ترين اصول رسانه؛ يعني حفظ سرمايه‌ها در رقابت سالم، مي‌تواند كمك شاياني به موفقيت گروه‌ها و نتايج هزينه‌هاي ميلياردي صرف شده در اين زمينه باشد. همچنین صرفا با گرفتن اسپانسر براي رفع نيازهاي مالي، از تبلیغ مایع ظرفشویی تا مصرف انرژی نبايد به اثر فرهنگي چنين محصولاتي بي‌توجهي كرد، چون آنچه مردم از وقت خود براي ديدن چنين برنامه‌هايي هزينه مي‌كنند، هزينه‌اي هنگفت‌تر از جمع كل درآمدهاي تبليغاتي جذب شده است كه در صورت بي توجهي جبران شدنی نيست.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن