تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815159228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمایت رهبر ایران از احمدی نژاد نشانه خوبی برای اوباما نیست


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وال استریت ژورنال: حمایت رهبر ایران از احمدی نژاد نشانه خوبی برای اوباما نیست تعلیق غنی سازی ایران نه در اثر تاثیر مذاکرات با 3 کشور اروپایی و نه به خاطر این بود که شخصیتی چون محمد خاتمی میانه رو و اصلاح طلب رییس جمهور ایران بود ، بلکه به این دلیل بود که رژیم ایران احساس می کرد که فاز بعدی سیاست تغییر رژیم بوش در ایران اجرا خواهد شد .

عصر ایران – روزنامه محافظه کار آمریکایی " وال استریت ژورنال " در یادداشتی با عنوان " چرا دیپلماسی آمریکا در قبال ایران محکوم به شکست خواهد بود " به قلم " ادوارد لوت واک " از محققان  ارشد مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک آمریکا ، احتمال موفقیت دیپلماسی دولت اوباما در قبال ایران را زیر سوال برده است . به گزارش عصر ایران فحوای کلی این مقاله بر این برداشت استوار است که نرمش ایران در برابر آمریکا در 30 سال گذشته تنها در زمان هایی بوده است که حکومت ایران تهدیدی جدی از احتمال حمله آمریکا به ایران احساس می کرده است . بر این اساس نویسنده مطلب در بحث هسته ای می نویسد :" در سال 2003 و پس از حمله آمریکا به عراق ما شاهد تعلیق غنی سازی اورانیوم از سوی ایران بودیم تعلیقی که بیش از 2 سال طول کشید و رژیم ایران در آن زمان بر اثر حمله آمریکا و لحن قاطع  پرزیدنت بوش علیه طالبان و رژیم صدام حسین  می پنداشت که مقصد بعدی نیروهای آمریکایی حمله به ایران برای تغییر رژیم خواهد بود ، از این رو حکومت ایران که احساس خطر می کرد برنامه غنی سازی اورانیوم خود را تعلیق کرد . در واقع تعلیق غنی سازی ایران نه در اثر تاثیر مذاکرات با 3 کشور اروپایی و نه به خاطر این بود که شخصیتی چون محمد خاتمی میانه رو  و اصلاح طلب رییس جمهور ایران بود ، بلکه به این  دلیل بود که رژیم ایران احساس می کرد که فاز بعدی سیاست تغییر رژیم بوش در ایران اجرا خواهد شد . لوت واک در ادامه می نویسد :" در ادامه اشغال عراق به دست نیروهای آمریکایی از سال 2005 که کم کم مشکل نیروهای آمریکایی حاضر در عراق عیان شد و رژیم ایران مطمئن شد که دولت بوش سیاست تغییر رژیم ها در خاورمیانه را به کناری گذاشته است ، غنی سازی اورانیوم در ایران از سر گرفته شد . " این محقق آمریکایی در ادامه چنین نتیجه می گیرد  که سیاست های کلان ایران در دست رهبری نظام است و تغییر روسای جمهور  هیچ تاثیری در سیاست های کلان از جمله در زمینه هسته ای ندارد . در ادامه این مطلب با اشاره به حمایت رهبری ایران از محمود احمدی نژاد آمده است که  این حمایت نشانه خوبی برای دیپلماسی جدید اوباما در قبال ایران نیست .چرا که شعار مرگ بر آمریکا کماکان ستون فقرات شعارهای حکومتی خواهد بود که در 30 سال گذشته انسجام داخلی خود را با دشمنی با آمریکا حفظ کرده است . در پایان این مطلب آمده است :" به نظر می رسد با توجه به اینکه سیاست حکومت ایران کماکان در زمینه هسته ای غیر قابل تغییر خواهد بود، دولت اوباما باید از هم اکنون به دنبال تحریم های فلج کننده و احتمالا حمله نظامی علیه  ایران باشد چرا که تجربه روابط سی سال گذشته نشان داده که حکومت ایران   فقط هنگامی که  از سقوط خود احساس خطر کند عقب نشینی می کند .    





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن