تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804828777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار// واكنش‌هاي مختلف به اظهارات اوباما درباره ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار// واكنش‌هاي مختلف به اظهارات اوباما درباره ايران
خبرگزاري فارس : اظهارات نامزد نهايي حزب دموكرات‌ رياست‌جمهوري آمريكا درباره ايران با واكنش‌هايي مختلف روبرو شده است. گروهي، اظهارات وي را كه روز چهارشنبه در جمع برخي يهوديان آمريكا درباره چگونگي مقابله با ايران بيان شد، نوعي تلاش او براي جمع‌آوري راي و بهره‌مندي از حمايت مالي توصيف كرده‌اند.


به گزارش خبرنگار فارس در لندن، بخش‌هاي مختلف خبري تلويزيون انگليس به پخش اخبار مربوط به پيروزي "باراك اوباما "كه به عنوان نامزد نهايي حزب دموكرات آمريكا براي مبارزه انتخابات رياست جمهوري آمريكا انتخاب شده است و همچنين اظهارات اوباما درباره ايران پرداختند كه درجمع يهوديان آمريكا بيان شده بود.
خبر شبكه دو تلويزيون انگليس در گزارش خود با بيان اينكه مردم آمريكا خواستار فردي هستند كه وقتي به عنوان رئيس جمهور آينده آمريكا انتخاب مي شود قادر باشد ماشين بزرگ اقتصادي آمريكا را دوباره با قدرت به راه بياندازد، تفاوت‌هاي اصلي بين سياست‌هاي دو نامزد نهايي يعني باراك اوباما از حزب دمكرات و "جان مك كين" از حزب جمهوري‌خواه وجود دارند اينگونه بيان كرد:
باراك اوباما با كاهش ماليات موافق نيست، مايل به وجود تجارت حفاظت شده است ، مايل است تا دولت بسط داده شود و به صورت بزرگي تشكيل شود ، مايل به خروج سريع نيروهاي آمريكايي از عراق است و مي گويد كه در مدت 16 ماه نيروهاي آمريكايي را از عراق خارج مي كند ، موافق با سخت شدن سياست در مقابل كشورهايي مانند ايران است اما در عين حال با مذاكره نيز موافق است.
اما جان مك كين فردي است كه موافق با كاهش ماليات است ، مايل به وجود تجارت آزاد است ، مايل است تا دولت كوچكي ايجاد شود ، گفته است كه حتي اگر تا يكصد سال هم لازم باشد نيروهاي آمريكايي را در عراق نگه خواهد داشت ، موافق با اتخاذ سياستي سخت در مقابل كشورهايي مانند ايران ، كره شمالي ، كوبا و كشورهايي اينچنين است.
ايروين استلزر Irwin Stelzer اقتصاد دان آمريكايي در مصاحبه اي با اين بخش خبري گفت معتقد است باراك اوباما در مقايسه با جان مك كين ، فرد بهتري براي بهبود بخشيدن به اقتصاد آمريكا به شمار مي رود زيرا باراك اوباما واقعا قصد دارد كه كاري را براي بهبود اقتصاد آمريكا انجام دهد.
عبدالباري اطوان سردبير روزنامه القدس العربي در مصاحبه اي با اين بخش خبري با انتقاد از اظهارات باراك اوباما كه در جمع يهوديان آمريكا بيان كرده بود گفت :باراك اوباما كه پيشتر در باره مذاكره با ايران حرف مي زد ، در آن جمع به روش ديگري حرف زد و قصدش اين بود كه خود را فردي سخت گير نشان دهد.
عبدالباري اطوان همچنين گفت : كشور آمريكا اكنون كشوري است كه بيشتر مردم دنيا از آن نفرت دارند و اين به علت نحوه عملكرد دولت آمريكا بوده است و اكنون به فردي نياز داريم كه اين تصوير مخدوش از آمريكا را اصلاح كند.
جيم وولسي Jim Woolsey مشاور جان مك كين نامزد نهايي حزب جمهوريخواه براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در گفتگوي ارتباط زنده اي با اين بخش خبري گفت : باراك اوباما در ارتباط با بسياري از مسائل كه نتيجه خوبي داشته اند مخالفت كرده است براي مثال باراك اباما با طرح افزايش شمار نيروهاي آمريكايي در عراق مخالف بود و در حالي كه جان مك كين از موافقان اين طرح بود و اكنون مي بينيم كه اين طرح چگونه موجب بهتر شدن شرايط در عراق شده است.
جيم وولسي همچنين به پيشينه جان مك كين در جنگ ويتنام و زنداني بودن وي در شمال ويتنام اشاره كرد و آنها را به عنوان تجربه اي توصيف كرد و در باره سياست هاي جان مك كين گفت : جان مك كين مايل به كاهش ماليات است و فردي است كه زماني كه برسر كارآيد آنچه را كه وعده داده است اجرا مي كند.
جيمز روبين دستيار وزير خارجه آمريكا در دوران رياست جمهور بيل كلينتون ، كه همچنين در كمك به مبارزات انتخاباتي هيلاري كلينتون نقش داشت ، در گفتگوي ارتباط زنده اي با اين بخش خبري گفت : اگر مسئله تجربه در ميان باشد ، بايد گفت كه بين باراك اوباما و هيلاري كلينتون ، هيلاري كلينتون فرد با تجربه به شمار مي‌رود.
جيمز روبين سپس افزود : آنچه كه لازم است تا باراك اوباما اكنون انجام دهد اين است كه بايد تلاش كند تمامي حزب دمكرات را در كنار هم جمع آورد و تمامي آن گروه از طرفداران حزب دمكرات را كه به هيلاري كلينتون راي داده بودند با خود همراه كند و اگر باراك اوباما نتواند كه چنين كاري را انجام دهد ، حزب دمكرات در انتخابات پيروز نخواهد شد.
منزيس كمپبل رهبر سابق حزب ليبرال دمكرات انگليس كه در استوديوي اين بخش خبري حضور داشت ، در پاسخ به سوال گوين ازلر Gavin Esler گوينده اين بخش خبري كه از وي پرسيد مردم انگليس به دنبال چه چيزي در رئيس جمهور آينده آمريكا هستند ، گفت : آنچه كه مردم انگليس خواستارش هستند اين است كه شاهد رابطه اي بين انگليس و آمريكا باشند كه با آنچه كه در دوران بلر – بوش وجود داشت ، كاملا متفاوت باشد و از آن نزديكي اي كه موجب شد تا انگليس به جنگ عراق كشانده شوند ، جنگي كه بي اساس و غير قانوني شناخته شد ، دوري شود.
گوين ازلر خطاب به منزيس كمپبل گفت : جان مك كين گفته است كه سياست هايش با جورج بوش متفاوت خواهند بود.
منزيس كمپبل در پاسخ گفت : بايد به اين مسئله توجه داشت كه سخنان نامزدهاي رياست جمهوري از زمان نامزد شدن تا زماني كه نامزد انتخاباتي مي شوند و همچنين تا زماني كه به كاخ سفيد راه پيدا مي كنند مدام تغيير پيدا مي كند و هر دفعه متفاوت مي شود و نمونه آن را در صحبت هاي باراك اوباما در اجلاس ايپك Apac كه با توجه به حاضرين آن ( منظوريهوديان است ) طبعا به روش ديگري بيان شد ، شاهد بوديم كه البته علاوه بر جمع آوري راي مي تواند از نظر بخشندگي مالي نيز تاثير داشته باشد.
بنابراين بين آنچه كه گفته مي شود و آنچه كه واقعيت دارد ، تفاوت وجود دارد.
منزيس كمپبل افزود : باراك اوباما پيشتر از مذاكره با ايران صحبت مي كرد اما در اظهاراتش در اين اجلاس به تكرار اين جمله را تكرار كرد و گفت كه از هر چه كه در توان دارد براي متوقف كردن ايران استفاده خواهد كرد و بر لزوم باقي ماندن جوروسلم ( بيت المقدس ) به عنوان پايتخت اسرائيل تاكيد كرد كه البته من فكر نمي كنم اين مسئله در فلسطين مورد استقبال قرار گيرد و محمود عباس با آن موافقت كند.
غيث ارمنازي Ghayth Armanazi نماينده سابق اتحاديه عرب كه از ديگر ميهمانان حاضر در اين استوديوي خبري بود در باره اظهارات باراك اوباما در اجلاس ايپك گفت : چنين روشي به صورت يك سنت است و تمامي نامزدهاي آمريكايي در انتخابات پيشين نيز به اين روش عمل كرده اند و همه آنها اينگونه رفتار مي كنند و به عبارتي به مانند اين است كه همه نامزدهاي انتخاباتي آمريكا از روي يك نوشته مشخص عمل مي كنند و اين سياست آمريكا است.
وي افزود : بايد در باره اظهارات باراك اوباما بگويم كه اظهارات وي اگر موجب شوك نشده باشد موجب نااميدي شده است.
گوين ازلر گوينده اين بخش خبري به سرعت از غيث ارمنازي پرسيد : منظورتان كدام بخش از اظهارات باراك اوباما است ، آيا منظورتان حرف هاي باراك اوباما در باره ايران است و يا اينكه در باره بيت المقدس ؟
غيث ارمنازي در جواب گفت : منظورم بيت المقدس است به ويژه بيت المقدس است.
در اين بخش از اين گفتگو ، جيمز روبين كه به صورت گفتگوي ارتباط زنده صحبت مي كرد گفت : من از صحبت هاي تحليل گران شما متعجب شده ام زيرا در حرف هاي باراك اوباما هيچ حرف تازه اي وجود نداشت و هيچ تحول تازه اي صورت نگرفته است و باراك اوباما پيشتر هم همين سياست ها را بيان كرده بود.
جيمز روبين گفت : احزاب دمكرات و جمهوريخواه همواره همين سياست ها را در باره ايران و مسئله مربوط به جوروسلم (بيت المقدس ) اتخاذ كرده اند و هيچ نكته تازه اي در صحبت هاي باراك اوباما وجود نداشت.
روبين افزود : باراك اوباما ماه هاي متمادي است كه اين مسئله را تكرار كرده است كه بايد برنامه هسته اي ايران متوقف شود و شايد افراد به اين حرف هايي كه زده شده است گوش نكرده اند.
جيمز روبين در باره ايران گفت : بحث بر سر اين نيست كه آيا ايران بايد و يا نبايد يك تهديد هسته اي باشد بلكه بحث بر سر اين است كه چگونه بايد تهديد هسته اي ايران متوقف شود.
منزيس كمپبل رهبر سابق حزب ليبرال دمكرات انگليس در واكنش به اظهارات جيمز روبين گفت : اما باراك اوباما پيشتر در زماني كه از ايران صحبت مي كرد ، از مذاكره صحبت به ميان مي آورد اما اين بار به تكرار اين حرف را بيان كرد كه از هر آنچه كه در قدرت دارد در مقابل ايران استفاده خواهد كرد.
منزيس كمپبل افزود : و نكته جالب ديگري كه وجود دارد اظهارات چند روز پيش جان مك كين است كه وي در دنور Denver در آمريكا درباره ايران بيان كرد و گفت: توسل به زور گزينه اي است كه كنار گذاشته نمي شود اما اين گزينه بايد آخرين گزينه باشد.
منزيس كمپبل گفت : بايد اين نكته را در نظر داشت كه نامزدهاي انتخاباتي را در آن جايي كه آنها الزما قصد ندارند كه در آن قرار گيرند ، مد نظر بگيريم.
جيمز روبين دستيار سابق وزير خارجه آمريكا در زمان رياست جمهوري بيل كلينتون در واكنش به اظهارات منزيس كمپبل گفت : آنچه كه جان مك كين بيان كرده است حرف تازه اي است اما آنچه كه باراك اوباما بيان كرده است حرف تازه اي نيست و همواره در باره ايران چنين سياستي در پيش گرفته شده است و البته مذاكره هم مد نظر بوده است واين مسئله 8 سال بدون هيچ پيشرفتي با ايران به همين روش به پيش رفته است و بايد كاري در باره آن انجام شود.
غيث ارمنازي نماينده سابق اتحاديه عرب به مخالفت هايي كه با سياست هاي آمريكا در دنيا صورت مي گيرند اشاره كرد و گفت : سياست هاي آمريكا با مخالفت هاي زيادي روبروست براي مثال آنچه كه در لبنان صورت گرفت به نشانه مخالفت با آمريكا بود و تمامي اين مخالفت ها در نتيجه پيامدهاي 8 سال سياست آمريكا است و مردم دنيا خواستار تغيير در سياست آمريكا هستند.
جيم وولسي مشاور جان مك كين كه به صورت گفتگوي ارتباط زنده صحبت مي كرد ، در واكنش به اظهارات ارمنازي گفت : براي ما مهم اين است كه كار درست را انجام دهيم تا اينكه به روابط بين الملل بپردازيم و كاري كه در رها كردن مردم عراق از آن دوران سختي كه در آن به سر مي بردند انجام شد ، كار درستي بود.
جيم وولسي همچنين در باره ايران گفت : جان مك كين هرگز نگفته است كه ما بايد سريع به سراغ گزينه اقدام نظامي عليه ايران برويم و جان مك كين هيچگاه مخالف با ديپلماسي و گفتگو نبوده است بلكه جان مك كين مخالف با حرفي بوده است كه باراك اوباما چند وقت پيش بيان كرده بود وجان مك كين مخالف با اين مسئله است كه باراك اوباما در نخستين سال رياست جمهوري اش قصد دارد با بزرگترين انكار كننده هلوكاست ( آقاي احمدي نژاد ) رو در رو و بدون هيچ پيش شرطي به گفتگو بپردازد.
جيم وولسي افزود : كه البته باراك اوباما اكنون از اين حرف خود عقب كشيده است و اين مسئله خوبي است.
انتهاي پيام/+
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 432]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن