واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خبرگزاري فارس: تهيه كننده فيلم «گلوگاه» گفت: اين فيلم راجع به كارگراني است كه با برپايي دكلهاي برق به توليد نيروي برق كمك ميكنند. نيرويي كه ما با آن در سينما فيلم ميسازيم. در حقيقت، گلوگاه را براي اداي دين به اين كارگران ساختم. به گزارش خبرنگار سينمايي باشگاه خبري فارس، توانا، نشست نقد و بررسي فيلم «گلوگاه» با حضور محمدابراهيم معيري نويسنده كارگردان و تدوينگر، نادر معصومي مدير فيلمبرداري، كامران تفتي بازيگر، اصغر ابگون تصويربردار، جهانگير كوثري تهيهكننده و طهماست صلحجو مدير نشست و مسعود سخاوت دوست آهنگساز، عصر امروز در مركز همايشهاي برج ميلاد برگزار شد. بنابر اين گزارش در ابتداي اين نشست محمد ابراهيم معيري در خصوص سوابق خود گفت: من فيلمهاي مستند و كوتاه را تجربه كردهآم و معتقدم فيلمهاي كوتاه پلهاي است كه فيلمساز را ياري ميكند تا در ساخت فيلم بلند كمتر خطا كند و متاسفانه بايد بگويم در سينماي ايران بايد تمام گونههاي سينمايي را تجربه كرد تا بتوان يك فيلم بلند ساخت. طهماسب صلحجو در واكنش به اين اظهار نظر گفت: من با نظر شما در خصوص جايگاه فيلمهاي كوتاه موافق نيستم و به نظرم ارزش فيلمهاي كوتاه هم سطح فيلمهاي بلند است. در ادامه نشست طهماسب صلحجو، اصغر آبگون را در خصوص سختي صدابرداري در شهر گلوگاه مورد سؤال قرار داد. آبگون در پاسخ اظهار داشت: صدابرداري در اين فيلم به لحاظ جغرافياي خاص اين شهر بسيار مشكل بود و من از جايگاه صدا در سينماي ايران بسيار متاسفم. چرا كه با تمام سختيهايي كه در صدابرداري اين كار انجام داديم، و در جاي جاي دكل صداي ديالوگها را گرفتيم به خاطر وضعيت نامناسب صدا تاثيري كه بايد،نداشت. صلحجو نيز ضمن تائيد اين سخنان گفت: البته من فكر ميكنم وضعيت صدا در سينما نسبت به گذشته تغيير كرده است و اصغر آبگون نظر صلحجو را تائيد كرد. به گزارش فارس، مسعود سخاوت دوست در خصوص آهنگسازي اين فيلم گفت: بحث درگيري انسان با آهنگ، بحث درگيري انسان با عشق، بحث درگيري انسان با انسان ايجاب ميكرد كه در انتخاب موسيقي در هر پلان فيلم دقت بسيار زيادي به خرج دهم. اما از انجام اين كار بسيار لذت ميبردم. در ادامه اين نشست كامران تفتي در پاسخ به اين سؤال كه آيا تجربه بازي در چنين محيطي را قبلا تجربه كرده بوديد يا خير،گفت: براي اولين بار است كه چنين محيطي را تجربه ميكردم اما بايد از آقاي معيري و كوثري و تمام عوامل فيلم تشكر كنم. چرا كه همگي تلاش كرديم ماكسيمم سينماي سخت را به خوبي به نمايش درآوريم. در حقيقت بايد بگويم افتخار ميكنم در گلوگاه بازي كردم. در ادامه نشست جهانگير كوثري در پاسخ به سؤال يكي از حضار مبني بر اينكه آيا شما بعد از ساختن فيلم «كتاني سفيد» كه با استقبال مخاطب و گيشه مواجه نشد، ناراحت نيستيد كه تهيهكنندگي فيلمي چون گلوگاه را به عهده گرفتيد و اكران عمومي آن را چگونه پيشبيني ميكنيد، بيان داشت: ما در كتوني سفيد به آنچه كه ميخواستيم دست پيدا كرديم گرچه از نظر گيشه موفق نبودهايم. فيلم گلوگاه نيز راجع به قشري از جامعه است كه هيچ كس آنها را نميبيند و 130 نفر از اين كارگران دكلساز تاكنون از دكل سقوط كرده و مردهاند. كساني كه با برپايي دكلهاي برق به ايجاد نيروي برق كمك كردند و ما با نيروي برقي كه ما در سينما با آن فيلم توليد ميكنيم و من ميخواستم با ساخت فيلم گلوگاه به اين كارگران اداي دين كنم. وي در ادامه افزود: براي ساخت اين فيلم ما احتياج به امكانات هاليوودي داشتيم و درزمينه صدابرداري و فيلمبرداري به خاطر ارتفاع و جغرافيا كار بسيار سخت بود. اما با تلاش بسيار زياد و با ايمان به كارمان ادامه داديم و از محصول كار بسيار راضي هستم. به گزارش فارس در پايان اين جلسه محمد ابراهيم معيري در خصوص انتخاب سوژه فيلم گفت: بحث انرژي در كشورهاي در حال توسعه بسيار مهم است و ما نيز در روي انرژي برق در اين فيلم مانور داديم البته انتخاب محيطي مثل شهر گلوگاه براي پرداخت اين سوژه به نظرم بسيار مناسب و البته سخت بود و اين تجربه براي من مطلوب است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5146]