واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: كارگردان سينماي انيميشن گفت: تعداد آثاري كه بتواند در جشنواره فيلم، كودك و نوجوان را جذب كند و جذابيتهاي لازم را در اين حوزه داشته باشد، كم بود. محمدعلي صفورا در حاشيه جشنواره فيلم كودك در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: فيلمهاي پخش شده در جشنواره بيست و سوم يا دنياي كودكانه نداشت و در آنها به شدت كمبود ژانرهاي مخصوص كودك و نوجوان احساس ميشد. وي با بيان اينكه در جشنواره، سينماي انيميشن تكرار شد تا بضاعت خود را در سينماي داستاني، مستند و انيميشن نشان دهد، گفت: با بررسي بضاعتها و نقصها ميتوان نقصها را برطرف كرد. كارگردان سينماي انيميشن با اشاره به اهميت ژانرهاي انيميشن و سينماي كودك تصريح كرد: در فيلمهاي نمايش داده شده تنها يك يا دو توليد به شكل كارتون انيميشني بود كه در فرم، شيوه روايت و مفاهيم متفاوت بودند. وي افزود: تعداد آثار انيميشن در 15 سال گذشته به حجم قابل قبولي رسيده و بايد از لحاظ كيفي نيز به قابليتهاي بالايي برسيم و نبايد انتظارات خود را در خصوص انيميشنهاي كودك و نوجوان كم كرد. صفورا با بيان اينكه كوتاهي بزرگي در انيميشنهاي كودك و نوجوان صورت گرفته است، اظهار داشت: حجم زيادي از كارتونهاي پخش شده آثار خارجي هستند و لازم است با نقد و بررسي اين موارد آسيبشناسي شود. وي با اشاره به ساخت كاراكترهاي شاهنامه و ساير قصههاي انيميشن تصريح كرد: اگر در توليدات انيميشن استانداردها را ندانيم با ساخت دهها فيلم هم اتفاقي نميافتد. اين فيلمساز انيميشن افزود: با تركيب ژانرها ميتوان توليدات مناسبي براي مخاطب كودك و نوجوان ترتيب داد كه در اين ارتباط هم نيازهاي پسران و دختران نيز متفاوت است و بايد اثار استانداردي توليد شود كه فرهنگ خود را منتقل كنند. وي افزود: كشورهاي خارجي آثار انيميشن را دقيقهاي 500 هزار تومان در جهان ميفروشند و با اين كار چند برابر هزينه توليد را دريافت ميكنند و از لحاظ اقتصادي بسيار با صرفه عمل ميكنند. صفورا افزود: در اثار انيميشن توليد شده كشور هدف مشخصي مشاهده نميشود و مخاطب در آن ماجرا گم شده و لازم است سازندگان انيميشن شناخت درستي از مخاطبان داشته باشند. وي با بيان اين كه مكتب ملي انيميشن در كشور وجود ندارد، گفت: قبل از انقلاب آثار انيميشن توليد ميشد كه به دليل نبود تكنولوژي پويا و نوپا بودن چندان موفق نبود، بعد از انقلاب نيز حدود پنج سال توليدات انيميشن محدود بود و مسير درستي براي رسيدن به مكتب انيميشن تعريف نشد. كارگردان سينماي انيميشن ضمن اشاره به اينكه دنياي آينده سينما متعلق به سينماي انيميشن است، عنوان داشت: اين موضوع به دليل فروش زياد و خيالانگيز بودن سينماي انيميشن است. وي افزود: انيميشن از مهمترين رسانههاي نمايشي دنياست و به عنوان رسانهاي كامل با عناصر متعدد مطرح شده است. صفورا گفت: انيميشن با عناصر متعدد به عنوان مديوم قدرت در دنيا مطرح شده و آثار تولدي وسيعي را منتشر كرده است. صفورا انواع انيميشن را كوتاه تجربي، تلويزيوني، تجربي و سينمايي دانست و اظهار داشت: خيالانگيز بودن و فانتزي، مجموعهاي از هنر انيميشني ساخته است كه براي مخاطب كودك و نوجوان جذاب است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]