تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804762257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد مجموعه‌هاي روي ‌آنتن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: محمدتقي فهيم گفت: در «گيلعاد» ماجراهاي كوچك و بزرگ به عنوان بستري انتخاب شده‌اند تا تمايز ميان صهيونيست‌ها و يهوديان اصيل به تصوير كشيده شود.«محمد‌تقي‌فهيم» منتقد و سردبير مجله «سينمارسانه» در گفت‌وگو با خبرنگار راديووتلويزيون فارس در مورد سريال «گيلعاد» ساخته حسين سهيلي‌زاده، گفت: سريال «گيلعاد» ساخته حسين سهيلي‌زاده كه پيش از اين با عنوان «بن‌حور» معرفي شده بود،موضوع حساس،مهم،به‌روز و ارزشمندي دارد. وي در ادامه افزود: «گيلعاد» در واقع يك تله‌فيلم طولاني است. فيلمي كه درباره يهوديان ايران قصه‌پردازي شده و شخصيت محوري‌اش، بن‌حور (با ايفاي نقش حسين ياري)، سفير اسرائيل در ايران دهه سي شمسي است. داستان حول محور اين كاراكتر بوده و ماجراهاي كوچك و بزرگ به عنوان بستري انتخاب شده‌اند تا اين كه تمايز ميان صهيونيست‌ها و يهوديان اصيل به تصوير كشيده شود. گرايشي كه چند سالي است از سوي رسانه ملي تعقيب مي‌شود و نمونه عالي آن، سريال «مدار صفر درجه» ساخته حسن فتحي بود. فهيم تصريح كرد: «گيلعاد» در جايگاه يكي از آثار قابل تأمل است. سعيد جلالي نويسنده، حسين سهيلي‌زاده كارگردان و ديگر همكاران در پروژه «گيلعاد» سعي كرده‌اند در بستر ترسيم يك ملودرام و اتفاقات عاطفي به سبك و سياقي همه فهم و گاهي نمادين و سمبليك چگونگي شكل‌گيري اسرائيل و اهداف آن را روايت كنند. در اين بين، مثلثي با آدم‌هايي مانند بن‌حور (حسين ياري)، خاخام هارون (محمد عمراني)، فوتراب (محمد زنجانپور) در مقام و جايگاه نمايندگي طيف‌هاي مختلف مردم جامعه ايران و اسرائيل،جدي‌ترين عناصر اين درام هستند. البته شخصيت‌هاي ديگري مانند: جعفر (شهرام عبدلي)، شهره سلطاني(همسر قبلي بن‌حور) و...تكميل كننده كشمكش هستند. اين منتقد در مورد كارگرداني«گيلعاد»،گفت: «حسين سهيلي‌زاده» كه جزو سريال‌سازان فعال و پركار است،حالا خوب مي‌داند در مديوم تلويزيون چگونه اجرايي داشته باشد كه هم محتوا و پيام فيلمنامه را به‌خوبي ارائه دهد و هم به ساختاري، سنجيده و مؤثر برسد. او كه در گونه‌هاي متنوع تاريخي،اجتماعي و ملودرام تجربه دارد، اكنون به‌خوبي مي‌داند تلفيق اين ژانرها بهتر جواب مي‌دهد. اندوخته‌هاي او از سريال‌هايي مانند: «روزهاي‌اعتراض»، «ترانه‌مادري» و «آخرين دعوت» بيانگر قوام‌يافتگي حرفه‌اي اوست. اگر چه «گيلعاد»زودتر از بعضي سريال‌ها پخش شده او، ساخته شده است، اما كارآمدي او به خوبي در اين سريال به چشم مي‌خورد. وي ادامه داد: مثلا روابط و مناسبات «سارا» و پسرش‌ «مراد»، «بن‌حور» و «تراب»، به‌ويژه «جعفر» و «دختر عمويش»، گرايش ملودرام كار را پررنگ كرده‌اند، چنان كه گرايش «بن حور»، «خاخام»و «تراب» باعث تقويت رنگ و بوي سياسي-تاريخي‌ كار شده‌اند. با اين كه اين رويكرد تو در تو و به هم پيوسته‌ است، به‌خوبي قابل تفكيك است و در پرداخت با هدف جذابيت‌آفريني انجام گرفته است. فهيم گفت: يكي از قوت‌هاي «گيلعاد» استفاده و به كاربردن نماد و سمبل زن در جايگاه وطن، زمين،حق و حقوقي است كه بر سر آن كشمكش‌هاي جذابي وجود دارد. فهيم در مورد بازي‌ها افزود: بازي‌ها و موسيقي «گيلعاد» از جمله قوت‌هاي كار است. «حسين ياري»، «محمد عمراني» و «اكبر زنجانپور»، به‌خوبي درونيات و اميال و آمال طيف موردنظر را بازسازي كرده‌اند. موسيقي با دو گرايش زورخانه‌اي و كلاسيك هم اين همه را همراهي مي‌كند چنانچه زماني كه «خاخام» سر بر نرده گذاشته، موسيقي اصلي‌ترين عامل انتقال معنا است. وي در پايان افزود: دكوپاژ «حسين سهيلي زاده» هم كاملا در حد و اندازه قاب تلويزيوني ،علمي طراحي شده است. در مجموع «گيلعاد»مجموعه منسجمي بود و از پايان‌بندي مناسبي هم برخوردار بوده است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن