تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802231641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رخشان بني‌اعتماد در نشست داوران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: در واپسين روزهاي برگزاري سومين جشنواره فيلم «شهر» روز گذشته ـ 15 اسفندماه ـ داوران بخش بين‌الملل اين جشنواره گردهم آمدند تا در نشستي خبري به صحبت درباره اين جشنواره و فيلم‌هاي آن بپردازند. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رخشان بني‌اعتماد كارگردان سينما و داور بخش بين‌الملل اين جشنواره در سخناني مطرح كرد: از آن‌جا كه تاكنون در چندين جشنواره داخلي و خارجي بين‌المللي داور بخش مستند بوده‌ام، به صراحت مي‌توانم بگويم كه در زمينه‌ي فيلم‌هاي مستند سربلند هستيم . و با وجود مهجوربودن اين سينما نگاه تيزبينانه و پرداخت مناسب فيلم‌سازان اين عرصه به موضوعات مختلف از جمله موضوعات شهري، مسئله‌اي آشكار و مشخص است. او با اشاره به نقش جشنواره‌هاي موضوعي خاطرنشان كرد: بايد ببينيم كه يك جشنواره موضوعي تا چه اندازه در مديريت شهري اثرگذار است و بايد در نظر داشته باشيم كه آيا قرار است كه اين جشنواره موضوعي تنها آرشيوي از فيلم‌ها براي مديران باشد و يا اين‌كه قرار است مبناي بازكردن مباحث و موضوعاتي باشد كه بتوان جهت روشن‌كردن و بازكردن و مطرح‌كردن معضلات اجتماعي – كه به عقيده من به دور از مشكلات شهري هم نيستند – قرار گيرد. اين كارگردان ادامه داد: در يك جمله خلاصه شايد بتوان گفت كه فيلم «شهري» ما با فيلم اجتماعي ما تفاوت چنداني ندارد، چراكه در ابرشهري مانند تهران كه طي چندسال جمعيت آن سه‌برابر شده و در آن رسيدن به حقوق اقشار مختلف رسيدن به حقوق انساني است، جداكردن فيلم شهري از اجتماعي كار راحتي نيست. بني‌اعتماد در ارتباط با تأثيرگذار جشنواره‌ها نيز مطرح كرد: نتيجه و تأثير جشنواره‌ها نياز به بررسي دارد، اما من همواره گفته‌ام كه در ايران جشنواره‌هاي متعددي برگزار مي‌شود كه حتي دليل برگزاري برخي از آن‌ها ناروشن است، بدون هيچ تعارفي بايد بگويم كه جشنواره موضوعي از نظر من يك جشنواره كاربردي است و به نظرم هيچ افتخاري نيست كه در دل اين جشنواره‌ها يك فيلم هنري پيدا شود. اما اگر به دنبال اين جشنواره‌ها بحثي پيش آيد كه به واسطه آن توجه مسوولين به بخشي از مشكلات و معضلات جمع شود، اتفاق بسيارمهمي رخ داده است و آن موقع است كه مي‌توانيم بگوييم جشنواره‌اي از اهميت برخوردار است. كارگردان «خون‌بازي» در بخش ديگري از صحبت‌هايش نيز به تجربه ساخت مستند براي اين جشنواره اشاره كرد و گفت: اين‌كه در قالب چنين جشنواره‌اي زمينه‌اي براي توليد فيلم فراهم شده خيلي خوب بود و براي من تجربه بسيار دلچسبي بود. كه در قالب ورك‌شاپ‌هايي به همراه بسياري از دوستان به بحث درباره اين فيلم‌ها پرداختيم. من فكر مي‌كنم ساخته‌شدن اين گونه فيلم‌ها ممكن است، باعث شود مديراني كه با مسايل اجتماعي آشنا نبوده‌اند بدين واسطه در جريان بسياري از مسايل و اتفاقاتي كه در شهر رخ مي‌دهد، قرار گيرند. او همچنين عنوان كرد: قطعا اثر هنري توان اين را ندارد كه يك انقلاب در جامعه ايجاد كند، لذا لازم است تا كمي موانع جلوي راه اين آثار كم‌تر شود. به گزارش ايسنا، فرشته طائرپور تهيه‌كننده و يكي از داوران بخش بين‌الملل جشنواره‌ي فيلم شهر نيز در سخناني مطرح كرد: چندسالي است كه به عنوان يك فيلم‌ساز كودك و نوجوان تنها مي‌توانم شريك افتخارات فيلم‌سازان مستند و پس از آن سينماي داستاني باشم. متأسفانه در حوزه كودك چه از نظر كميت و چه از نظر كيفيت مانند گذشته نمي‌توانيم سر خود را بالا بگيريم و من اميدوارم جمع‌شدن چند داور خارجي كمك كند تا ما بدانيم كه لازم است مراقب همه‌چيز باشيم. آن‌چه امروز در دست ماست ميراث گذشتگان نيست، بلكه امانت آيندگان است كه قرار است ما از آن مراقبت كنيم و آن را به دست آن‌ها برسانيم. او با اشاره به غفلت فيلم‌سازان ايراني نسبت به جغرافيا اظهار كرد: در فيلم‌هاي سينمايي ما حتي مخاطب داخلي تصويري از جغرافيا ندارد و با ديدن يك فيلم شهري نمي‌تواند تشخيص بدهد كه اين فيلم در كدام‌يك از شهرها ساخته شده و من واقعا نمي‌دانم كه چرا فيلم‌سازان ما از ابراز علني موقعيت شهرها ابا دارند. او ادامه داد: امروز حتي مخاطبين نوجوان تمامي كشورها با ديدن يك فيلم آمريكايي مي‌توانند شهر آن را تشخيص دهند و به خوبي فيلم‌هاي نيويوركي، تگزاسي، پاريسي و غيره را از هم تشخيص مي‌دهند و مي‌شناسند چراكه در آن فيلم‌ها هم نماد آن شهرها وجود دارد و هم سازندگان سعي كرده‌اند كه ويژگي‌هاي آن شهر را به تصوير بكشند. اما همين بيننده كه بسياري شهرهاي خارجي را مي‌شناسند، در مواجه با فيلم‌هاي داخلي، شهرهاي مختلف ايران را از هم تشخيص نمي‌دهد. متأسفانه در حوزه سينما فيلم‌سازاني كه اين هويت را در فيلم‌هاي خود به تصوير كشيده‌اند، تعداد بسياركمي هستند. طالئرپور خاطرنشان كرد: در روزگار كودكي نسل ما در شرايطي كه هنوز سفري به خارج از كشور نداشت، بسياري از شهرهاي دنيا را از طريق سينما مي‌شناخت و بدين‌ترتيب در سنين نوجواني در ما تمايل براي سفر به اين شهرها ايجاد شد و اين تصاوير تبديل به روياهاي نوجوانان براي سفرهاي خارجي شد. به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين نشست نيز داوران خارجي بخش بين‌الملل به صحبت پرداختند و يكي از آن‌ها معيار انتخاب فيلم‌هاي برگزيده را سه نكته كيفيت، جنس موضوع و جذابيت در پرداخت برشمرد. اين داور همچنين عنوان كرد: امروزه زندگي در شهرهاي بزرگ مشكلات متعددي دارد كه تا حد زيادي مشابه يكديگر هستند، درواقع مي‌توان گفت كه زندگي در جوامع مختلف تبديل به يك معضل خياباني شده است كه اكثر مردم براي رسيدن به آرامش و آسايش به شهرها كوچ مي‌كنند. بنابراين اين معضلات در شهرهاي مختلف تفاوت چنداني ندارد و آن‌چه اين مسئله را متفاوت مي‌كند؛ جنس فرهنگي قضيه است. به همين دليل بايد در سينما وجه انساني اين فيلم‌ها بيشتر مورد توجه قرار گيرد. كنستانتين ديلي ديگر داور اين جشنواره نيز در اين نشست عنوان كرد: اكثر افرادي كه فيلم «ميليونر زاغه‌نشين» را ديده‌اند به طور قطع پيش از آن چيزي درباره شهر بمبئي نمي‌دانستند، اما با كمك اين فيلم موفق شدند به شناخت خوبي از اين شهر دست يابند و شما نيز اين بخت را داريد كه در تعطيلات نوروز اين فيلم را از تلويزيون خود ببينيد. حال صحبت من اين است كه اگر شما نيز همين شيوه را رعايت كنيد مي‌توانيد تهران را به شكلي واضح و آشكار براي مخاطبان جهاني خود به نمايش بگذاريد. او مطرح كرد: نكته‌اي كه در اين ميان جالب است آن‌ است كه خود هندي‌ها نيز در ابتدا از فيلم مذكور متنفر بودند و از اين‌كه در اين فيلم فقر و مشكلات مردم به نمايش درمي‌آيد، احساس نارضايتي كرده‌اند اما پس از اين‌كه اين فيلم موفق به دريافت جايزه اسكار شد، همه مردم هند براي ديدن آن صف بستند و بدين‌ترتيب شهر بمبئي تبديل به يك شهر معروف جهاني شد. شما نيز مي‌توانيد با فيلم‌ساختن درباره سوژه‌هاي خوبي كه داريد شهر تهران را به مخاطبان جهاني آن بشناسانيد. اما كينسكي داوران خارجي جشنواره‌ي شهر نيز در بخشي از اين نشست عنوان كرد: ما معمولا شهر را به عنوان پس‌زمينه در نظر مي‌گيريم و بايد در فيلم‌ها شهر به عنوان نوعي پس‌زمينه مطرح شود و در قالب آن همه اتفاقات بيان شود، لذا به شخصه با اين‌كه شهر را به عنوان يك شخصيت اصلي در فيلم‌ها در نظر بگيريم موافق نيستم. انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن