واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: نشست مطبوعاتی خون بازی
رخشان بنیاعتماد: نباید چشمها را به روی معضلات بسترخشان بنیاعتماد گفت: با وجود معضلات گوناگون اجتماعی كه در گوشه و كنار ماست، بیانصافی است دربارهی گل و بلبل فیلم بسازیم.رخشان بنیاعتماد، كارگردان فیلم «خون بازی» كه در نشست نقد و بررسی این فیلم در سینما فلسطین سخن میگفت، ادامه داد: هرچند معتقد به تنوع سینما هستم، اما تصور میكنم نباید به دلیل ابزار فرهنگی خاصی كه ما فیلمسازها در اختیار داریم، چشممان را به معضلات اجتماعی ببندیم و تصور كنیم تافتهای جدا بافته هستیم و نباید فراموش كنیم در كجای دنیا زندگی میكنیم.این كارگردان سینما، بزرگترین مشكل را در ساخت فیلم «خون بازی» تحقیق دربارهی جوانان معتاد دانست و گفت: در جریان این تحقیقات فشارهای بسیاری را متحمل شدم، زیرا می دیدم نوجوانان و جوانانی كه دسته گل های خانوادههای هستند به دلایل گوناگون، دچار این معضل شدهاند.بنیاعتماد دربارهی مراحل رسیدن فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران گفت: رایت داخلی فیلم به دلیل مضمونی كه داشت، توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خریداری شد و زمانی كه من خارج از كشور بودم آنها از من خواستند فیلم را یك نوبت در جشنواره فیلم شهر اكران كنند، علیرغم اصرار من به ممانعت از انجام این كار زمانی كه به ایران بازگشتم، در اخبار تلویزیون متوجه اكران فیلم در جشنواره شهر شدم.وی ادامه داد: از ابتدا میدانستم اكران فیلم در جشنواره "شهر" مشكلاتی را برای شركت آن در جشنواره فجر پدید میآورد، اما مسوولان شهرداری تصور میكردند این اكران محدود، مشكلی به وجود نمیآورد.
سرانجام پس از پیگیریهای فراوان و با پادرمیانی خانه سینما به عنوان یك نهاد صنفی، این مشكل حل شد و یكی دو فیلم دیگر كه آن ها هم وضعیتی مشابه داشتند، توانستند درجشنواره شركت كنند.بنی اعتماد شركت در جشنواره فجر را فرصتی برای دیده شدن فیلم دانست و متذكر شد: از مسوولان جشنواره خواستم تا فیلم را در دو رشته بهترین فیلم و بهترین كارگردانی، داوری نكنند، اما این فرصت برای رشتههای دیگر وجود دارد كه مورد قضاوت قرار بگیرند، ضمن اینكه با تمام احترامی كه برای جایزهی جشنواره شهر قایل هستم، جایزه مادی آن را پس فرستادم.در ادامه، جهانگیر كوثری تهیه كننده فیلم با اشاره به علاقهاش به تولید فیلمهای اجتماعی گفت: «خون بازی» فیلمی برای هشدار خانوادهها در مورد معضلی به نام اعتیاد است، كه به شدت در نوجوانان و جوانان رخنه كرده و حتی از جنگ هم خطرناكتر است.پس محسن عبدالوهاب، دیگر كارگردان "خون بازی" با ابراز خرسندی از همكاریش در این پروژه گفت: این فیلم به لحاظ معنوی به خانم بنیاعتماد تعلق دارد و ما هیچ یك به دنبال سهم خود در تولید فیلم نبودیم بلكه برای ما رسیدن به هدف اصلی مهم بود.باران كوثری، بازیگر فیلم نیز گفت: برای رسیدن به این نقش ماهها با افرادی كه اعتیاد را ترك كرده بودند، ارتباط برقرار كردیم، شخصیت پردازی درست در فیلمنامه و فرار از كلیشههای موجود نقش معتاد، باعث شد این نقش تبدیل به تیپ نشود.
مسعود رایگان، دیگر بازیگر فیلم نیز دربارهی نقشاش گفت: برای من طول و عرض نقشها معنا ندارد،تلاش من بود كه اضمحلال این نقش را به لحاظ درونی و از زاویه دیگری نشان دهیم، زیرا اگر میخواستیم این كاراكتر ترحم انگیز شود، دچار كلیشههای موجود میشدیم.منبع : ایسنابه گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود كلاری، مدیر فیلمبرداری، "خون بازی"در پاسخ به یك پرسش، هرگونه تشابهی را میان فیلمبرداری این فیلم با فیلم "شهر نگاه" (سن سیتی) نامربوط دانست و گفت: از همان مراحل اولیه ساخت،این دغدغه وجود داشت با چه فرمتی كار كنیم و چون در آن مقطع دوربین كوچك وجود نداشت، از تكنولوژی دیجیتال استفاده كردیم تا بازیگران كاملا راحت باشند.عبدالوهاب دربارهی لحن مستند گونه و سیاه و سفید بودن فیلم گفت: اینها به عمد بوده چون سوژه فیلم این گونه میطلبد.كامران سحر خیز، مسوول امور فنی، محمدرضا دلپاك به عنوان صداگذار فیلم و سپیده عبدالوهاب، تدوینگر فیلم نیز در این جلسه حضور داشتند و توضیحاتی را دربارهی كار خود ارائه كردند.جلسهی شب گذشته را احمد طالبی نژاد اداره میكرد.انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 945]