تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802791692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مطبوعاتی روز سوم


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: محمد حسین لطیفی: دوست نداشتم «روز سوم» به جشنواره برسدباران كوثری: فكر می‌كنم گناهی مرتكب شدم!

فیلم سینمایی «روز سوم» با حضور عواملش ، در سینما فلسطین‌نقد و بررسی شد.محمدحسین لطیفی كارگردان این فیلم ضمن اشاره به تمام شخصیت‌هایی كه در قصه‌ی این فیلم خلق شده‌ است، گفت: اینها همه كسانی بودند كه در واقعیت هم وجود داشته‌اند، البته دقیقا همانند داستان واقعی نیست، در آنجا همه نجات پیدا كرده بودند من از چیزهایی كه شنیده بودم ذره‌ای را توانستم نشان دهم.وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از بازیگران تلویزیونی در این فیلم گفت: من تلویزیون و سینمایی بودن را نمی‌فهمم، خود من به راحتی در هر دو بخش كار می‌كنم. برایم قابلیت بازیگران مهم است واگر فیلم توانسته با تماشاگر ارتباط برقرار كند، قطعا عامل اصلی‌اش بازیگری است كه مقابل دوربین ایفای نقش می‌كند.لطیفی همچنین با اشاره به لهجه‌ها در فیلم اظهار داشت: لهجه‌ای كه بازیگران دارند برای خود خرمشهری‌ها قابل باور بوده است. من حتی برای اینكه حس و حال هم درست درآید، با وجود اینكه می‌توانستیم صحنه‌هایی را در اطراف تهران بگیریم از تهیه‌كننده خواهش كردم به خرمشهر برویم و تمام صحنه‌ها را آنجا بگیریم.

این كارگردان با اشاره به صحنه كانال گفت: این صحنه یكی از مهمترین لحظات فیلم است و توانمان را در جاهای دیگری نگه داشتم تا در آنجا خرج كنم و به خاطر همین طولانی‌تر از بقیه صحنه‌ها شده است.لطیفی درباره كاندید شدن «روز سوم» در دوازده رشته و حرف‌های مطرح شده درباره آن اظهار داشت: من جزو معدود كسانی بودم كه دوست نداشتم، فیلم به جشنواره برسد. من 10 سال پیش «سرعت» را در جشنواره شركت دادم و بعد از آن بقیه فیلم‌هایم را شركت ندادم. من جزو كسانی هستم كه اعتقادی به جایزه دادن و جایزه گرفتن ندارم فقط معتقدم كه گروهی دراین فیلم عاشقانه كار كردند.وی افزود: در بخش انتخاب مردمی جشنواره هم اگر زودتر كار را می‌رساندیم قطعا می‌توانست مورد نظر قرار گیرد.

باران كوثری بازیگر این فیلم هم با بیان اینكه خیلی خنده‌دار است كه درباره‌ی سیمرغ گرفتن در اینجا حرف بزند اظهار داشت: این انتخاب‌ها نظر عده‌ای داور است. در این یكی دو روز برخوردها به گونه‌ای بوده است كه فكر می‌كنم گناهی را مرتكب شده‌ام كه از دو فیلم كاندید شده‌ام و كم‌كم دارم می‌ترسم و مشكل اصلی هم این است كه «روز سوم» در 12 رشته و خون‌بازی در 6 و 8 رشته كاندید شده است.وی همچنین درباره‌ی لهجه‌اش در فیلم و صحنه‌های زیر خاك گفت: برای لهجه مشاور داشتیم و با آدم‌های مختلف حرف می‌زدیم. در صحنه‌های زیر خاك هم آنجا را همانند صندوقی درست كرده بودند كه رویش حصیر می‌انداختیم.كوثری اظهار داشت: همیشه آدم سعی می‌كند نقش‌های متفاوتی بازی كند و خوشحالم امسال از دو فیلم متفاوت كاندید شده‌ام.

پوریا پورسرخ دیگر بازیگر فیلم هم راهنمایی‌های لطیفی و مالك سراج رادر رسیدن به نقشه‌آش و درآوردن لهجه بسیار موثر دانست و گفت: من بی‌تجربه‌ترین عضو گروه بودم كه همه كمك‌های زیادی به من كردند.

برزو ارجمند نیز اظهار داشت: من چون بیشتر بازیگر تلویزیون هستم شاید در سال یك فیلم به من پیشنهاد شود و خوشحالم كه در این فیلم بازی كردم. تنها سختی كار هم سرد بودن هوای آبادان بود كه در آن شب‌كاری‌ها خدا می‌داند كه چقدر بچه‌ها می‌لرزیدند.

حامد بهداد هم گفت: وقتی نقشی به من پیشنهاد می‌شود به نقاط ضعف و قوت آن نگاه می‌كنم و وقتی با یك نقش منفی و ضد قهرمان مواجه شدم نقاط مثبت آنرا پیدا كردم.وی درباره‌ی پایان‌بندی فیلم اظهار داشت: پایان فیلم را دوست دارم و معتقدم فرم خوبی شده است و از دیدنش لذت می‌برم.در ادامه این جلسه مهدی سجاده‌چی توضیحاتی درباره فیلمنامه این فیلم ارائه داد و گفت: آقایی بنام زرگرنژاد تحقیقات این فیلم را انجام دادند و از یك داستان واقعی ایده را برای من نوشتند و من آن را تبدیل به فیلمنامه كردم.وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در فیلمنامه‌اش اظهار داشت: یك سوم ابتدایی فیلمنامه من به ماجراهای قبل از جنگ مربوط می‌شود كه در فیلم آقای لطیفی به صورت فلاش بك آنرا نشان دادند، ضمن اینكه چند شخصیت هم به كار اضافه شد.

حمید آخوندی مجری طرح «روز سوم» زمان ساخت این فیلم را 12 آبان تا 4 بهمن عنوان كرد و گفت: ما طی 62 جلسه فیلمبرداری داشتیم و از نظر امكانات هم هر آنچه خواستیم ارتش در اختیارمان قرارداد و به قول خود آقای لطیفی «خدا نوشت خدا گرفت و نامش شد روز سوم».كاوه ایمانی تدوینگر و علیرضا جلالی تهیه‌كننده دیگر حاضر این جلسه بودند كه توسط مهدی كرم‌پور اداره می‌شد.منبع : ایسنا





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن