واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مسعود اطيابي گفت: بهترين اتفاق سال سينماي ايران ساخت پرديسهاي سينمايي بود كه باعث شد مساحت زيادي به سينماهاي كشور اضافه شود و اميدواري جدي را در بين سينماگران نسبت به آينده سينما به وجود آورد. مسعود اطيابي در گفتوگو با خبرنگار سينمايي فارس با اشاره به روند كلي سينماي ايران در سالي كه گذشت گفت: به اعتقاد من بهترين اتفاق سينما در سال 87 ساخت پرديسهاي سينمايي بود كه توجه به اين پرديسها، باعث شد اميدواريهاي زيادي در بين سينماگران نسبت به آينده سينما به وجود آيد. وي افزود: اگر قرار است حمايت از سينما به شكل گسترده انجام شود بايد در ساختوساز دولت فعاليت بيشتري انجام دهد و ساخت پرديسهاي سينمايي به اعتقاد من اتفاق بسيار خوبي بود كه اميدوارم در آينده تداوم داشته باشد. اطيابي با اشاره به بدترين اتفاق سال سينما گفت: به صورت ملموس اتفاق بزرگ و غيرقابل پيشبيني نيفتاد اما طبق روال هر سال شاهد فوت هنرمندان عزيزي از خانواده سينما بوديم كه براي همه اهالي سينما اين موضوع دردناك بوده است. اين تهيه كننده سينما با اشاره به ارزيابي كل خود از سال 87 اظهار داشت: امسال به طور كلي نه سال بدي براي ما بود و نه به طور مشخص سال بسيار خوبي. اگر به توليدات نگاه كنيم شاهد تنوع مضامين بوديم و به لحاظ توليدي رشد داشتيم اما باتوجه به برنامههاي چهارساله دولت براي كار فرهنگي اين رشد چندان جدي نبود و فعاليت سينما نسبت به چهار سال كار فرهنگي نتايج جدي به بار نياورد بنابراين به طور كلي ميتوانم بگويم ارزيابي من از سال 87 به سينماي ايران نه به طور مطلق مثبت است و نه منفي. در واقع سالي كاملا متوسط را سپري كرديم. رئيس انجمن مديران توليد سينماي ايران در خصوص انتخاب خود براي بهترين فيلم سال سينمايي گفت: شايد «آواز گنجشكها» به لحاظ مضمون از ساير فيلمهاي به نمايش درآمده در سال 87 در سطحي بسيار بالاتر باشد اما به لحاظ ساختاري، مجيد مجيدي توانايي ساخت اثري بهتر را داشت و معتقدم فيلم «كتاب قانون» هم به لحاظ ساختاري و هم به لحاظ محتوا از ساير فيلمهاي توليد شده در سال جاري بهتر بود. وي با اشاره به بدترين فيلم سال سينماي ايران گفت: به اعتقاد من باتوجه به نگاه باصلابتتر مسعود دهنمكي در «اخراجيها» نسبت به جنگ تحميلي، «اخراجيها2» ميتوانست اثري بهتر شود چرا كه «مسعود دهنمكي» خواسته يا ناخواسته جايگاه ويژهاي در سينماي ايران يافته است اما متأسفانه نه خودش توانست از اين جايگاه استفاده كند و نه سينماي ايران از جايگاه «دهنمكي» استفاده لازم را برد و براي من حسرت زيادي به وجود آورد. وي در خاتمه با اشاره به پيشنهاد خود براي سال 88 سينماي ايران اظهار داشت: به نظر مي رسد دولت اگر واقعا ميخواهد چهره فرهنگ و هنر به بهرهبرداري مطلوبي برسد و اگر از سينما براي پيشرفت كشور انتظار دارد بايد برنامه ريزي مناسب تري به خرج دهد و در كنار آنها احترام به فيلمساز و آزادي عمل در دستور كار مديران سينمايي قرار گيرد. اطيابي خاطرنشان كرد: از طرفي ديگر سينما احتياج به تقويت مالي دارد و باتوجه به نقشي كه بر دوش ميكشد بايد قدرتمند باشد در حالي كه امروز سينماي ما نه به لحاظ مالي و نه به لحاظ تئوري قدرتمند نيست و اميدوارم سينماي ايران رشد قابل ملاحظهاي در بحث تكنيك و سخت افزار داشته باشد چرا كه مردم حق دارند در شرايط مناسبي فيلم ببينند. انتهاي پيام/ا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]