تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833001425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهی به شبانه‌روز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: امید بنکدار و کیوان علیمحمدی در فیلم سینمایی "شبانه‌روز" این نکته را یادآور می‌شوند که برای مخاطب خود با سلیقه و گرایش‌های مختلف احترام قائلند و رضایت او را در لایه‌های درونی اثر جستجو می‌کنند. به گزارش خبرنگار مهر، "شبانه‌روز" دیروز در بخش سودای سیمرغ ـ مسابقه سینمای ایران و نگاه نو ـ مسابقه فیلم‌های اول و دوم جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر به نمایش درآمد و بنکدار و علیمحمدی در دومین فیلم کارنامه خود در عین توجه به دغدغه‌های ساختاری و مضمونی خود تلاش کرده‌اند توجهی بجا و هوشمندانه به مخاطب هم داشته باشند. این دوفیلمساز که از شاگردان محمدرضا اصلانی هستند، در آثار کوتاه و مستند خود همواره دست به کارهای نامتعارف و ساختارشکن زده‌اند که ادامه منطقی آنها در فیلم "شبانه" نمود پیدا کرد. فیلمی با محوریت شخصیت دختری که از قرص‌های روانگردان استفاده می‌کند و توهم او جزئی از روایت چندگانه قصه می‌شود. "شبانه" هر چند در جشنواره بیست و چهارم فجر به نمایش درآمد و با واکنش‌های مختلف مواجه شد، اما هنوز امکان اکران عمومی پیدا نکرده تا ارتباط آن با مخاطب عام نیز برقرار شود. در چنین شرایطی و پس از سه سال وقفه که به ساخت فیلم‌های مستند گذشت، بنکدار و علیمحمدی دومین فیلمشان را ساختند. "شبانه‌روز" با محوریت شخصیت چهار زن، چهار خط داستانی را با ساختار روایی و بصری مختلف پی می‌گیرد که هر کدام فضا و حال و هوایی خاص دارند. هر چند پررنگ بودن شخصیت‌های زن کنشمند در آثار کوتاه، بلند و مستند را می‌توان به عنوان یک مولفه مشترک در نظر گرفت، اما بیش از هر چیز دغدغه پرداختن به انسان‌های عاشق تم مشترک آثار این دو فیلمساز است. تلاش این دو فیلمساز برای همراه کردن مخاطب با روایت‌های تو در توی فیلم "شبانه روز" علاوه بر شکل روایت، در طراحی فرمت‌های مختلف تصویری برای هر قصه انجام شده که در واقع پلی است برای برقراری ارتباط بین سبک خاص و مورد علاقه‌شان و سلیقه مخاطب. این چهار قصه از جهت فضای کلی حال و هوایی متفاوت دارند. قصه مرجان (نیکی کریمی) فضایی به شدت عاشقانه با حال و هوای شاعرانه دارد، قصه تاج‌السلطنه و حوراء (مهتاب کرامتی) با نگاهی به زندگی یه شاهزاده قاجار و یک بازیگر سینما به فضای سرد زندگی یک زوج امروزی می‌پردازد. قصه فوژان (مهناز افشار) به عشق‌های پرتلاطم و دراماتیک جوانان امروزی و قصه سیاوش (حامد بهداد) نیز به عشقی نامتعارف بین یک زوج خاص می‌پردازد. عشقی ریشه‌دار که یک گام در گذشته و گامی در زمان حال دارد که بر کیفیت این عشق تأثیر می‌گذارد. بنکدار و علیمحمدی تلاش کرده‌اند با طراحی نقاط اتصال، این چهار اپیزود را در عین روایتی تو در تو، در تلاقی با هم قرار دهند. این نقاط اتصال در برخی قصه‌ها به تقابل و در واقع تلاقی گره‌گشایی هر دو خط می‌انجامد که در مورد قصه مرجان و حوراء این گونه است. اما همین نقطه در مورد قصه فوژان به نوعی غیر مستقیم‌تر و با طراحی موقعیت گفتگو در کافی شاپ تأمین شده که شخصیت‌های اصلی هر دو قصه به نوعی گره‌گشایی می‌کنند. در قصه سیاوش این ارتباط با قرار گرفتن فیلمنامه داستان زندگی او به عنوان یک پیشنهاد کاری به حوراء شکل گرفته و مشخص می‌کند که این قصه چند سال پیش اتفاق افتاده است. طراحی این نقاط اتصال در کنار وجوه تصویری و حاشیه متن که برای جداسازی قصه‌ها و روایت تو در توی آنها انجام شده، کمک می‌کند تا مخاطب اگر اندکی حوصله به خرج دهد و فیلم‌های سهل‌الوصول وسواسی برایش باقی گذاشته باشند، آنها را پیگیری کند و در عین حال از کشف جزئیاتی که برای توجه او طراحی شده، لذت ببرد. در واقع بنکدار و علیمحمدی "شبانه‌روز" را برای مخاطبی ساخته‌اند که اندکی بیشتر از هر چیز را طلب می‌کند. مخاطبی که باید خیلی خوش‌شانس باشد که ناظر فیلمی است که برای هر سکانس آن به سویه‌های مختلف سلیقه هنری وی توجه شده و تنها شاهد یک روایت تصویری صرف نیست. "شبانه‌روز" رسیدن به سبک و زبانی جدید در سینما برای این دو فیلمساز است اما تنها در همین ویژگی خلاصه نمی‌شود. این فیلم از نقاشی، موسیقی، عکاسی، ادبیات و ... وام می‌گیرد تا به اثری قابل دفاع نزدیک شود. تا این نکته را یادآور شود که برای مخاطب خود با سلیقه و گرایش‌های مختلف احترام قائل است و رضایت او را در لایه‌های درونی اثر جستجو می‌کند. اگر همه اینها هیچ باشد، به نظر می ‌آید گفتن از هیچ پرمفهوم‌ترین کار دنیا است. "شبانه‌روز" در چهار قصه داستان زندگی چند زن را به صورت تو در تو روایت می‌کند. نیکی کریمی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، حمیدرضا پگاه، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، حامد بهداد، نگار جواهریان، فریبا جدیکار، ستاره اسکندری، شاهرخ فروتنیان، فرزان اطهری، بهنوش بختیاری، رویا جاویدنیا، فلامک جنیدی، آزاده صمدی، سعید فروتن، بهروز قادری، ساعد هدایتی، خاطره اسدی، لادن طباطبایی و مریم بوبانی بازیگران فیلم هستند. ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن