واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نشست پرسش و پاسخ فيلم سينمايي «ميزاك» تحت تأثير جدال لفظي عوامل فيلم با حاضران در سالن سپري شد. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين نشست كه شامگاه گذشته برگزار شد، حسينعلي ليالستاني كارگردان فيلم درباره ساخت كارهايش در شمال كشور گفت: فضاي سخت و كويري را هم خيلي دوست دارم، اما علاقهمند بودم «ميزاك» را هم در شمال بسازم. وي درباره لهجه بازيگران نيز با بيان اينكه تلاش نكرده است، آنها محلي صحبت كنند اظهار داشت: دستشان را باز گذاشتم و تنها خواستم فارسي و تهراني صحبت نكنند، بنابراين آنها هم تمام تلاششان را انجام دادند. جهانگير كوثري تهيهكننده اين فيلم درباره علت ساخت «ميزاك» هم گفت: اين نوع فيلم يك ژانر و سبك براي خودش است و ذهنيتي براي فيلمسازي كه آنها را به عينه ديده است. موقعيت سينماي كنوني ايران كه از دهه 60 آغاز شده مديون نگاه، مضمون و محتواست و طي اين سالها سينماي ايران با آثاري چون «خانه دوست كجاست»، «بچههاي آسمان» و «بادكنك سفيد» درخشيده است، «ميزاك» هم شرافت خودش را دارد و هيچ ابتذالي در آن ديده نميشود و پشت آن ميايستم و از آن دفاع ميكنم. وي افزود: اين فيلم نوآوريهايي براي خودش دارد و درواقع نوع سليقه ليالستاني چنين است. من پنج فيلم نمايشداده نشده ديگر هم دارم كه آنها هم مبتذل نيستند و درونشان شرافت ديده ميشود. محمدرضا فروتن بازيگر اصلي اين فيلم نيز با بيان اينكه هميشه با سادگي با فيلمنامه برخورد كرده است، اظهار داشت: بيشتر به دنبال آگاهي بودم و كارها را با دلم انتخاب كردم. بنابراين پيام و شعار «ميزاك» را دوست داشتم و درطول كار هم با ليالستاني همراه شدم و ساده و عميقبودن شخصيت اين كارگردان، باعث شد در طول كار بسيار لذت ببرم و براي وجود چنين آدم شريفي خدا را شكر كنم. وي ادامه داد: هيچوقت بازيگر مدعي نبودم و ادعايي هم ندارم، اما كاري را كه قبول ميكنم برايش تلاش ميكنم. مضمون اين كار را دوست داشتم و موضوع اينكه انتخاب ميكنيم و به دنيا ميآييم و زشتيهاي دنيا چهقدر ميتواند هراسانگيز باشد، برايم جالب بود و از صميم دل، ذات اين فيلم را دوست دارم. فروتن با اشاره به فيلمهاي ديگري كه در نقش يك شمالي بازي كرده است، توضيح داد: سه نقش شمالي داشتهام اما دغدغه و تلاش داشتم آنها را به خوبي بازي كنم و فكر كردم به عنوان يك بازيگر اين ترس را نداشته باشم و آن را انتخاب كنم و در «پايپياده» هم نقش يك جوان ساده شمالي را بازي كردهام. باران كوثري ديگر بازيگر فيلم هم با اشاره به نقش تيتي و ناشنوابودن اين شخصيت گفت: ترجيح ميدهم هركاري بكنم، اما با لهجه بازي نكنم. چون برايم خيلي سخت است و يكي از ويژگيهاي نقش «تيتي» اين بود كه گويش نداشت. عليرضا خمسه هم با ابراز رضايت از بازي در اين فيلم تصريح كرد: حاصل اين كار براي من پيدا كردن دوستان خوبي بود و افتخار پيدا كردم، بعد از سالها مقابل دوربين تورج منصوري رفتم. سينماي ايران در حال پوستاندازي است و اجازه بدهيد فكرهاي جديد بيايد و ديده شود. تورج منصوري مدير فيلمبرداري اين فيلم از «ميزاك» بهعنوان شيرينترين پروژه تاريخ عمرش ياد كرد و اظهار داشت: سعي كردم ذهنيت ليالستاني را كه معتقد بود 60 درصد فيلم از ديد يك جنين باشد پياده كنم، ضمن آنكه حركت دوربين با ديافراگ باز بسيار مشكل بود و ميزان ريسك بسيار بالايي داشت. اواخر اين جلسه كه اجراي آن را منصور ضابطيان برعهده داشت، بعضي از حاضران به نحوه خواندن سوالات و اجراي مجري جلسه اعتراض كردند كه اين اعتراض به جروبحث ميان بعضي از عوامل فيلم و برخي از حاضران در سالن تبديل شد. محمدرضا فروتن اظهار داشت: من بعضي از اين سوالات را ميخوانم و از اين شكل سوالكردن خجالت ميكشم و معتقدم بالاتر از همهچيز احترام است كه بايد رعايت شود. انتهاي پيام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]