واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: منيژه حكمت گفت: «سه زن» فيلمي اجتماعي و فرهنگي است و من از «زندان زنان» رد شدم و بحث عميقتري را در فيلم دوم خودم مطرح كردم. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينما كه در نشست رسانهاي فيلم «سه زن» در فرهنگسراي رسانه سخن ميگفت، مطرح كرد: نگرانيام بسيار بزرگتر از يك بند زنان است كه در «زندان زنان» به تصوير كشيده شده است. خط داستاني «سه زن» نگراني من از ايران بود كه روزي نرسد كه تنها يك مركزيت از آن باقي بماند و من سعي كردم كليت نقشهاي به نام ايران را ببينم. او مهمترين بحث در اين فيلم را نبود حافظهي تاريخي دانست و افزود: ما بايد به نسل جوان اعتقاد پيدا كنيم و بگذاريم راه خودش را برود. اين كارگردان با بيان اينكه حدود دو ماه به دنبال كمك سازمان فرهنگي هنري شهرداري براي اين فيلم بوده است، گفت: ميخواستم به عنوان فيلمي شهري به «سه زن» كمك كنند، اما قبول نكردم. حالا قضاوت كنيد بين فيلم من با «آواز گنجشكها» و «دعوت» كه حمايتهاي زيادي از آنها شده و ميشود كدام شهريتر است. وي افزود: من براي اكران اين فيلم نميتوانم با امكانات شهرداري و تلويزيون رقابت كنم و ٣٠ ميليون ندارم تا بابت پخش يك تيزر تلويزيوني فيلم پرداخت كنم و درواقع در يك قدرت نابرابر بايد جنگيد و فيلم را معرفي كرد. حكمت در واكنش به مجري جلسه كه اعلام كرد، شرايط فيلمها در تلويزيون و تبليغات شهري يكسان است اظهار داشت: ما قدرت پخش يك تيزر كوتاه از فيلم را در هنگام پخش يك سريال پرمخاطب نداشتيم، اما تبليغات فيلمهاي ديگر با تخفيفهايي كه داده شده مدام درحال پخش است. آنها براي ساخت فيلمهايشان از امكانات دولتي استفاده ميكنند و باز ميگويند ما فيلمساز دولتي نيستيم. با محاسبهاي كه من كردم اگر اين دو فيلم ٥/٣ ميليارد در تهران بفروشد تازه پول تيزرهاي تلويزيونيشان درميآيد، پس نگوييد شرايط فيلمها يكسان است. او مدعي شد: حتا به تبليغات شهري «سه زن» هم رحم نكردند و قلم را برداشتند و به بهانه بيرون بودن موي بازيگران آنها را سياه كردند! براي گرفتن تنها چند سانس سينما فرهنگ از مديرعامل فارابي درخواست كرديم كه اعلام داشتند اين سينما تنها متعلق به اين دو فيلم است و بعد از نامهاي هم كه به معاونت سينمايي داديم آقاي شاهحسيني باز نامه را كنار گذاشتند، گويي كه انگار سينما فرهنگ ملك شخصي ايشان است. حكمت ادامه داد: نامهاي هم به رييس صداوسيما دادم و خواستم مانند صد تيزر مجاني و تخفيف زيادي كه به فيلمهاي ديگر ميدهند، كمي هم تخفيف براي «سهزن» قايل شوند كه هنوز پاسخ ندادهاند. وي با بيان اينكه فيلم من بعد از دوسال موفق به اكران شد تصريح كرد: فيلم آقايان هنوز از لابراتوار درنيامده اكران ميشود و از مسوولان فرهنگي ميخواهم كمي انصاف داشته باشند. تنها دغدغه فيلم من نگراني از اين سرزمين است و اين قطعا چيزي است كه آنها ميخواهند. امير پوريا هم كه به عنوان منتقد در اين جلسه حاضر بود در ادامه صحبتهاي حكمت گفت: تيزرهاي فيلمهاي مجيد مجيدي و ابراهيم حاتميكيا آنقدر مفصل است كه احتياجي به بيلبورد ندارند و طبيعتا فيلم «آواز گنجشكها» هم بازيگر معروفي ندارد كه بخواهد مانند فيلم «كنعان» تبليغات گسترده داشته باشد. فيلم «دعوت» هم تبليغات تلويزيوني ويژهاي دارد و در تاريخ بعد از انقلاب سابقه نداشته بازيگري بيايد و بدون نشاندادن صحنهاي از فيلم براي فيلم تبليغ كند. وي دربارهي فيلم «سهزن» گفت: در اين فيلم هويت ملي جايگزين دغدغههاي اجتماعي فيلم «زندان زنان» شده و مسئله فرهنگ ملي در داستاني كه لايههاي اجتماعي دارد مطرح ميشود و در جاهايي به سمت بعضي از شكافهاي اجتماعي ميرود و آن را انتقادي ميكند و با توجه به اينكه حمايتي هم از اين فيلم نشده است مجموعه اين اتفاقات مانند خود فيلم شكافي گسترده است. پگاه آهنگراني بازيگر اين فيلم هم كه در جلسه حاضر بود با بيان اينكه درصد زيادي از دغدغههاي نقشي كه بازي كردهاست را دارد اظهار داشت: اين شرايط ميتواند هم از طرف جامعه و هم از طرف خانواده باشد كه براي فردي در سنين من بسيار آزاردهنده است. نسل قبل از ما هم زياد به دنبال ما نيست و برخلاف فيلم تلاش نميكند تا به ما برسد درواقع هيچكدام از ما تلاش نميكنيم تا به هم برسيم. اين بازيگر با اشاره به حضورش در اين فيلم خاطرنشان كرد: مدت زيادي بازي نكرده بودم و دوست نداشتم بعد از اين مدت با فيلم مادرم، كارم را شروع كنم اما در نهايت پذيرفتم در اين فيلم باشم. وي درباره ادامه روند بازيگرياش گفت: در مقطعي كارهايي مانند كارگرداني و تدوين فيلم مستند جايگزين كار بازيگري شد كه برايم جذابتر بود. اما بعد از اين چند فيلمي كه دوباره بازي كردم تصميم گرفتم اين حرفه را ادامه دهم چون درآمد بهتري دارد و شايد اگر ١٠ فيلم مستند بسازم و تدوين كنم به اندازه يك فيلمي كه بازي كنم درآمد نداشته باشد. حكمت نيز اظهار داشت: پگاه قصد بازي در اين فيلم را نداشت و دوست داشت به فيلمسازي ادامه دهد كه به واسطه دوستانش او را راضي كرديم و نقطه قوت اين فيلم محسوب ميشود. اين كارگردان در بخش ديگري از سخنانش درباره نحوه انتخاب نماينده سينماي ايران در اسكار گفت: ما هيچ ادعايي براي حضور در اسكار نداريم. اما طبق قانون اسكار صنوف بايد معرفيكننده فيلم باشد و بايد روزي تكليف اين موضوع مشخص شود. وي در بخش پاياني سخنانش با بيان اينكه قصد دارد فيلم بعدياش كمدي باشد تصريح كرد: اين روند باعث ميشود، هم سينما «فرهنگ» را به ما بدهند، هم «اريكه ايرانيان» كامل در اختيار ما باشد. تيزرهاي تلويزيوني نيز مجاني ميشود و در واقع همهچيز مجاني در اختيارمان قرار ميگيرد. گفتني است: هدايايي از طرف مدير فرهنگسراي رسانه به حاضران در اين نشست اهدا شد. انتهاي پيام كد خبر: 8
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]