تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805144529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درباره فيلم باد در علفزار مي‌پيچد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: جام جم:خسرو معصومي پس از موفقيت نسبي رسم‌ عاشق‌كشي، تصميم گرفت همين شيوه فيلمسازي و كار كردن در همان موقعيت‌ها و لوكيشن‌ها و جغرافيا را در فيلم‌هاي بعدي‌اش هم پي ‌بگيرد. جايي در دور دست دومين بخش از سه‌گانه‌اي بود كه معصومي بر اين سه فيلم پي در پي نام گذارده بود و حالا باد در علفزار مي‌پيچد، سومين و آخرين قسمت اين مجموعه است. آنچه در وهله اول، اين سه فيلم را به هم پيوند مي‌دهد، اصرار فيلمساز بر كار كردن در فصل زمستان، فضاها و مكان‌هاي برفي و جنگل‌هاي شمال است. مساله اينجاست كه مشابه و بعضي وقت‌ها نمونه‌هاي عيني همين فضاها و موقعيت‌ها را در 2 ضلع قبلي معصومي ديده‌ايم و معلوم نيست تكرار اين فضاها و موقعيت‌ها غير از ملال و كسالت، چه حاصلي براي مخاطب مي‌‌تواند داشته باشد. ميزان اين شباهت و يكساني، گاه تا حدي است كه بعضي از دوستان به مزاح مي‌گفتند معصومي همان ابتداي كار كلي ‌نما و شات از اين لوكيشن‌ها گرفته و براي فيلم‌هاي بعدي‌اش فقط مشغول مونتاژ كردن آنها بوده است؛ اما گذشته از اين شوخي، وقتي اين تكرارها غيرقابل تحمل‌تر مي‌شود كه كاربرد آنها غير از نمايش تصاوير كارت‌پستالي و به‌‌زعم فيلمساز چشم‌نواز، چيز ديگري نباشد و اين موقعيت‌‌ها تاثيري در روند درام ايجاد نكنند. داستان فيلم كه البته به شكل عجيبي ناتمام مي‌‌ماند، در هر موقعيت ديگري مي‌‌تواند اتفاق بيفتد و ويژگي‌هاي خاص آن منطقه جغرافيايي در پيشبرد درام فيلم و روابط آدم‌ها، تاثير چنداني ندارد. در نهايت مي‌‌ماند همان تصاوير چشم‌نواز و كارت‌پستالي كه به نظر مي‌رسد كاركرد اصلي اين لوكيشن‌ها براي فيلمساز است و خب، مي‌دانيم كه ديگر فيلم ديدن براي لذت بردن از منظره و دشت و دمن و كوه و صحرا، آنقدرها جذاب و هيجان‌انگيز نيست. شخصيت‌پردازي فيلم هم نسبت به 2 فيلم قبلي خيلي ضعيف و سطح پايين به نظر مي‌رسد. اول اين‌كه شخصيت‌هاي منفي و به اصطلاح بدمن‌هاي فيلم كه سراغ پدر شخصيت دختر فيلم مي‌روند و او را شكنجه مي‌دهند و همين طور خود دختر را به گروگان مي‌گيرند و زنداني مي‌كنند، خيلي سطحي و يك‌بعدي پرداخت شده‌اند و غير از انگيزه سطحي ازدواج، عامل ديگري در فيلم وجود ندارد كه توجيه‌كننده اغراق و تندروي آنها در خشونت و خباثتشان باشد. ضمن اين كه خشونت فيلم، چه به لحاظ فيزيكي و چه به لحاظ بياني، با فرم و درام آن، هماهنگ از كار درنيامده است. شخصيت‌ها همين طور بدون دليل با هم رفتار خشونت‌باري دارند و مثلا شخصيتي كه نقش‌اش را رضا ناجي بازي مي‌كند هر لحظه و بدون دليل، مشغول كتك زدن و متلك انداختن و فحش دادن به شاگردش است. به عنوان مثال در مسير همين خام بودن شخصيت‌پردازي‌ها، شخصيت نامادري فيلم كه ابتدا يك شخصيت منفي مطلق است، ناگهان تغيير مي‌كند و در قطب مثبت ماجرا قرار مي‌گيرد. همين شخصيت‌پردازي‌هاي نامناسب و روابط بين آدم‌هاست كه فيلم را كشدار و طولاني كرده است. خيلي از صحنه‌ها و بخش‌هاي فيلم را (مثلا همه آن لانگ‌شات‌ها و نماهايي را كه از دشت و طبيعت و جنگل‌ها گرفته شده) مي‌توان به راحتي از فيلم حذف كرد بدون اين كه لطمه چنداني به آن بزند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن