واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایسکانیوز: شبنم میرزین العابدینی در جلسه نقد و بررسی فیلم باراکا که روز گذشته با حضور هیوا مسیح و رضا درستکار برگزار شد، گفت: این فیلم یک اثر کاملا فلسفی است فیلم باراکا با حضور شبنم میرزین العابدینی، هیوا مسیح و رضا درستکار نقد و بررسی شد. شبنم میر زین العابدینی در این جلسه گفت: این فیلم یک اثر کاملا فلسفی است اینکه ما از کجا می آییم، به کجا می رویم و اصلا برای چه آمده ایم؟ یاد بگیریم که چه طور به خود برسیم، انسان بودن را بیاموزیم، زندگی را به معنای واقعی خویش زندگی کنیم مهم نگاه ماست! هیوا مسیح در ادامه افزود: ما انسان ها در پی آن هستیم که به خود بپردازیم. این یعنی خودشناسی که یکی از مهم ترین مسائل در همه مذاهب است. در این فیلم تفکیک موضوعی نداریم. انسان در آغاز خلقت وارد یک چرخه شده است ،حال که در این دنیای مدرن از چرخه اصلی خود خارج شده و باید مقصد نهایی خود را پیدا کند، این فیلم لزوما فیلمی دینی نیست زیر ساخت هایی به شدت فلسفی دارد. ما ریشه های خود را فراموش کرده ایم باید یک رویکردی به خود داشته باشیم. ما می توانیم هر جایی را به مکان مقدس تبدل کینم. ما خود مقدس هستیم چون از روح الهی در ما دمیده شده است. شناخت ما باعث می شود که به ریشه های خود برسیم. وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی کارگردان نیز همین بوده است که طبیعت را به صورت امر مقدس دوباره مطرح کند. انسان باید مقصد نهایی خود را بازیابد. -در باره فیلم فیلمبردار و کارگردان : ران فریک، نویسندگان فیلمنامه: ران فریک- ژنویو نیکلاس – کنستانتین نیکلاس، موسیقی متن : مایکل استیرنز، تهیه کننده : ران فریک، محصول : 1992آمریکا، زمان : 97 دقیقه - درباره کارگردان فیلم "ران فریک" "ران فریک" را پیش از " باراکا "به عنوان مدیر فیلمبرداری،دستیارتدوینگر و همکار فیلمنامه نویس مستند ساز مشهور دیگری ( گادفری رجیو ) می شناسند،نقطه درخشان همکاری آن ها koyaanisquatsi در سال 1980 است. فیلمی که سینماروهای ایرانی با نام ( زندگی بدون توازن ) می شناسند، قریحه فریک در koyaanisquatsi انقلابی در تکنیک عکاسی ایجاد کردو به صنعت مستقل فیلمسازی در کشور رویا پردازی چون امریکا،تکان اساسی داد.او سپس کارگردانی،تدوین گری و تهیه کنندگی chronos را در سال 1985 به عهده گرفت.این فیلم،غلیان احساسی را در فریک قبل از اینکه در فیلمی چون "بارکا" به اوج برسد به نمایش می گذاشت.برای chronos (فریک) دوربینی مشابه IMAN طراحی کرد.سیستمی که توانایی این را داشت تا ظریف ترین حرکات را در خود ثبت کند.این دستاورد،انقلابی در صنعت IMAN محسوب می شد.(فریک) این تجربه را در فیلم (زمین مقدس) که خودش هم فیلمبردار و هم کارگردانش بود تعمیم داد.او در این فیلم،همچنین تدوین گری و کارگردانی کار رابه عهده داشت.در سال1992 (باراکا) روی پرده سینماهای جهان به نمایش در امد.فیلم بلند بدون کلامی که به شیوه 70 میلی متری ، در بیش از 20 کشور دنیا فیلمبرداری شده بود.این فیلم ارتباط متقابل انسان و طبیعت و اینکه چگونه این دو عامل،بلایا و فجایع مختلفی بر سر (زمین) آورده اند.همچنین حرکت به فراسویی که(فریک) مکاشفه اش را در اثر chronos شروع کرده بود،گسترش داده و تعالی می بخشید.(باراکا )اکتشاف دوباره ای بود که به اعماق طبیعت ،تاریخ،روح انسانی و قلمرو لایتناهی سر می کشید(فریک)در باراکا کارگردانی،فیلمبرداری،دستیار تدوینگری و دستیار تولیدی را نیز به عهده داشت. samsara که بعد از آن خلق شد،جستجویی بود که چرخه تولد، مرگ و نوزایی را مورد مکاشفه قرار می داد samsara فیلمی است همچون (باراکا)که تجربه های(ران فریک)را در ابعادی تازه به نمایش می گذارد.(ران فریک) همچنان پرتلاش تر از همیشه به خلق آثاری درباره طبیعت و انسان ادامه می دهد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]