واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما - سیدمحسن هاشمی آزادی بیان و امکان پرسش از مسئولان (به ویژه دستگاههای اجرایی) و پاسخگو شدن آنان از آرمانهای انقلاب اسلامی سال 1357 است. گسترش آگاهی مردم نسبت به حقوق شان و دیدهبانی رفتار و گفتار مراجع قدرت توسط رسانهها و صاحبنظران و صد البته سازمانهای مردم بنیاد میتواند به تحقق راست کیشی و پیشبرد عدالت در جامعه کمک کند. امید است کرسی داران معاونت سینمایی برای پرسشها زیر پاسخهای درخور و قانعکنندهای برای افکار عمومی ارایه کنند و یا دست کم صادقانه و صریح بگویند کوتاهی کردهاند و یا به این مولفهها باور ندارند. 1- شما که خود شاغل در سینما هستید اشتغال به تولید و عرضه در فعالیتهای سینمایی را حق میدانید و یا امتیاز؟ روشهایی که طی بیست ماه گدشته اعمال کردهاید کدامیک بوده است؟ اگر اشتغال را هم چون قانون اساسی حق میدانید کدام مولفه حقوقی و اجرایی را برای رعایت این حق اعمال کردهاید؟ 2- اقدامات عملیاتی شما طی بیست ماهه گذشته برای تقویت زیرساختهای توزیع و نمایش چه بوده و تاکنون چه دست آوردی داشته؟ در این دوره چه تعداد سالن سینما توسط بودجه و برنامه معاونت سینمایی اضافه شده است؟ 3- در این مدت بیست و یک ماه چه قواعد و مقرراتی برای ساخت سالن سینما و حفظ و ارتقای مخاطب سینما پیشبینی و مورد اجرا درآمده است؟ 4- چرا طرح امنیت شغلی اصناف سینمایی که در فروردین ماه 1389 به معاون محترم سینمایی ارایه شد، علیرغم قول مساعد آن معاونت (در حضور هیئت مدیره پیشین خانه سینما) عملیاتی نشد؟ 5- بیمه بیکاری اهالی سینما که از برنامه چهارم توسعه (بیش از 2000روز)، معطل مانده است بالاخره کی اجرایی میشود؟ 6- آیا تاکنون شورایعالی پروانه نمایش تشکیل شده است؟ آیا همچون شورای پروانه ساخت و برخلاف قواعد و مقررات معاونت سینمایی با حذف نمایندگان خانه سینما این شورا را دایر کرده است؟ 7- اطلاعیه جدید مدیرکل محترم ارزشیابی و نظارت به اصناف تولیدی سینما مبنی بر ممنوعیت فعالیت در ساخت آثار هنری بدون مجوز ساخت با اصول 28 و 29 قانون اساسی و مقررات جاری سینما (ضرورت داشتن پروانه برای نمایش) مغایر است؟ چرا چنین ابلاغی صادر شده است؟ 8- در موازین و قواعد حقوقی میگویند باید با رفتار خطا برخورد کرد. چرا معاون محترم سینمایی در اظهارات اخیرشان بر خلاف این رویه، برخورد با سینماگران را توصیه کردهاند؟ 9- سفر برخی هنرمندان به حج را چگونه و از کدامین مرجع انتخاب، سامان دادید؟ با همکاری اصناف سینمایی یا انتخاب شخصی بوده و چه ملاکی داشته است؟ 10- طرح نمایش فیلمهای ایرانی در کشورهای همجوار از کی و چگونه و با چه آثاری اجرایی میشود؟ 11- سرانجام تصمیمات شورای عالی سینما چه شد؟ لطفا یک خروجی عملیاتی شده نام برده شود! 12- چرا از زمان روی کار آمدن آن معاونت، به خانه سینما (اصناف سینمایی) بن کتاب داده نشده است؟ آیا بن کتاب صرفا مخصوص همکاران وزارتخانه و اعضای پایگاههای بسیج مساجد است؟ 13- مرحوم سیفاله داد پس از تصدی صدارت در معاونت سینمایی دفاتر خود و همکاران اطرافش را تعطیل کرد معاون محترم سینمایی و مدیرعامل محترم بنیاد سینمایی فارابی و مدیرکل محترم ارزشیابی و نظارت در اینباره چگونه میاندیشند و چه کردهاند؟ 14- چرا در سفرهای خارجی برای حضور در مجامع جهانی سینمایی، سینماگران و دست کم برندگان جشنوارهای فیلم کودک و فجر را به این سفرهای مطالعاتی همراه مدیران سینمایی نمیبرید؟ 15- تاسیس موسسه جشنوارهها و سازمان سینمایی به کجا انجامید؟ آیا از همفکری روشمند سینماگران برای طراحی آن ساختار بهره بردهاید؟ چه تدبیری برای کاهش تصدیگری دولت در این دو ساختار در شرف تاسیس اندیشیده شده است؟ 16- بلوغ یک جریان صنفی که نظارت مالی شما را برنتابیده! به نفع کشوراست. هراس و نگرانی شما از تغییرات اساسنامهای این جریان صنفی سینمایی که به تایید بالاترین رکن آن مجمع عمومی، رسیده چیست؟ 17- از سوی آن معاونت عدم وجاهت تغییر اساسنامه خانه سینما در دی ماه 1389 به میان آمد. اما از دی ماه سال 1388 اعتبارات خانه سینما را قطع کرده بودید، چگونه است که رفتارگذشته را به استدلال اینک حوالت میدهید؟ 18- در گفتمان همکاران آن معاونت مرتب از عدالت سخن به میان میآید لطفا با انتشار گزارش کمکها و تسهیلات ارایه شده بیست و یک ماهه دوران مسئولیتتان به فیلمسازان به این علاقمندی جامه عمل بپوشانید. 57243
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]