تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812813816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كينگ كنگ؛ غول عاشق


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایسنا:درخشان‌تر از همه اقتباس‌هاي جديد از آثار قديمي، کينگ کنگ پيتر جکسن است که با فيلم اصلي (کوپر و شودساک، 1933) و بازسازي آن (جان گيلرمين، 1976) بسيار فاصله دارد. در مقايسه با کينگ کنگ جديد، آن دو فيلم شبيه اسباب‌بازي‌هاي ابتدايي هستند. اين تفاوت‌ها را اگر ناشي از تحول تکنولوژيک سينما هم بدانيم، فيلم پيتر جکسن در جزئيات فيلم‌نامه‌اش و در پرورش مايه‌ي اصلي‌اش چنان غني و ميخکوب کننده است که مي‌توان يک نقطه عطف در نوع خود خواند. کاري ندارم که جکسن اين تصويرهايش را با کامپيوتر ساخته يا با هر وسيله و کلک ديگري؛ هرچه هست، اعجاب برانگيز است. اين بلاگر افزوده است: از کينگ کنگ کوپر و شودساک، فقط صحنه‌هايي را ديده‌ام که کينگ کنگ‌اش به شيوه عروسکي تک‌فريم، به شيوه‌اي ابتدايي حرکت مي‌کند. تکنيک کينگ کنگ جان گيلرمين البته پيشرفته‌تر است، اما در مقايسه با کينگ کنگ جديد، روح ندارد. از حيث نمايش ضرب‌شست تکنيکي که پيتر جکسن فعلا همتايي ندارد. اگر در فيلم گيلرمين، کنگ براي دفاع از آني دارو با يک مار غول‌آسا مي‌جنگد، در کينگ کنگ جکسن به عنوان يک فيلم «پساژوراسيک» او در نبرد جانانه‌اي برابر چند دايناسور بزرگ‌تر از خودش از محبوب دفاع مي‌کند. البته قبول که صحنه فرار آدم‌ها از لابه‌لاي دست‌وپاي دايناسورها کمي اغراق‌آميز است اما در عوض بازسازي نيويورک 1933 خيره‌کننده است؛ حتي اگر ما تصويري از نيويورک آن زمان نداشته باشيم. فقط اي کاش سکانس درگيري با ملخ‌ها و جانوران چندش‌آور آدم‌خوار در آن دره نبود؛ زيرا فضاي فيلم را - هرچند براي مدتي کوتاه - به سمت نادرستي عوض مي‌کند. در پايان مي‌خوانيد: اما اهميت و زيبايي کينگ کنگ جديد فقط در ابعاد تکنيکي خارق‌العاده‌اش در چنين صحنه‌هايي نيست. اين يک اثر شاعرانه عاشقانه است که روي بُعد «ديو و دلبر»ي‌اش به شکل استادانه‌اي کار شده. سکانس‌هاي خلوت کنگ و دارو در جزيره، برخوردشان پس از فرار کنگ از تئاتر، سکانس حيرت‌انگيز سُرخوردن روي يخ‌هاي سنترال پارک، و حضور آن دو روي ساختمان امپايراستيت، باورنکردني است و به اعماق احساسات آدم چنگ مي‌زند...




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن