تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801272943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك متخصص اطفال: شير مادر داروي زردي نوزادان است نوردرماني در خانه توصيه نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك متخصص اطفال: شير مادر داروي زردي نوزادان است نوردرماني در خانه توصيه نمي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

يك متخصص اطفال گفت: شير مادر به دليل ايجاد اسهال در نوزدان، بهترين و طبيعي‌ترين روش درمان زردي نوزادان است و مصرف مواد ديگر توصيه نمي‌شود.

دكتر محمدرضا آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران ـ منطقه خوزستان، اظهار داشت: در زمان تولد، گلبول‌هاي قرمز نوزادان تغيير شكل داده و به فرم گلبول‌هاي قرمز بزرگسالان تبديل مي‌شوند و به اين دليل زردي نوزادان ايجاد مي‌شود.

وي افزود: باقي‌مانده گلبول‌هاي قرمز فرم نوزادي كه در كبد و طحال نوزاد باقي مي‌ماند تمايل به چسبيدن به بافت داخلي پوست داشته و ايجاد زردي مي‌كند. اين زردي خوش‌خيم بوده و اصطلاحا به آن زردي فيزيولوژيك مي‌گويند.

آرامش خاطرنشان كرد: در صورتي كه نوزاد در روز نخست تولد دچار زردي شود و اين زردي با چشم قابل تشخيص باشد، خطرناك بوده و بايد سريعا به متخصص مراجعه و نوزاد بستري شود.

وي با اشاره به موثر بودن روش نوردرماني گفت: نوزادان بايد در بيمارستان و در شرايط استاندارد، نوردرماني شوند و استفاده از اين روش در خانه به هيچ وجه توصيه نمي‌شود. در اين روش كه نوزاد در محيطي گرم در معرض تابش مستقيم طيف نور آبي قرار مي‌گيرد، استفاده از مهتابي‌هاي خانگي به هيج وجه ايمن نيست.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 478]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن