تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802206845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت دكتر مجيد صالحي، قاري و مترجم قرآن/ 4خواهر مرحوم صالحي:استفاده از الگوهاي قرآني در زندگي مرحوم «صالحي» مشهود بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بزرگداشت دكتر مجيد صالحي، قاري و مترجم قرآن/ 4خواهر مرحوم صالحي:استفاده از الگوهاي قرآني در زندگي مرحوم «صالحي» مشهود بود
گروه فعاليت‌هاي قرآني: «مريم صالحي» خواهر قاري و قرآن‌پژوه كشورمان «مجيد صالحي» با اشاره به ويژگي‌هاي برادر خود تأكيد كرد كه استفاده از دستورات و الگوهاي كلام‌الله مجيد در سراسر زندگي اين قرآن‌پژوه مشهود و بارز بود.
«مريم صالحي» خواهر دكتر «مجيد صالحي» در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب عنوان كرد: استفاده از الگوهاي قرآني در زندگي مرحوم صالحي مشهود بود، وي در تصميم‌گيري‌ و نصايح خود به ديگر از آموزه‌هاي قرآن استفاده مي‌كرد.

مريم صالحي در ادامه افزود: برادرم متولد استان قم بود و تحصيلات ابتدايي خود را در قم آغاز كرد، دوران راهنمايي را در زنجان شهرستان خدابنده پشت‌سر گذاشت و تحصيل وي در مقطع دبيرستان مصادف با آغاز جنگ تحميلي بود كه وي به جبهه رفت.

پيشتازي در عرصه علم‌اندوزي و دفاع از كشور

وي ادامه داد: برادرم همزمان با جنگ براي درس خواندن نيز آماده مي‌شد و در دوران دفاع مقدس براي ادامه تحصيل بسياري از پست و كشيك‌هاي همرزمان خود را قبول مي‌كرد تا بتواند با غلبه بر خواب، درس خود را ضمن دفاع از مرزهاي كشور ادامه دهد و در عرصه علم‌اندوزي نيز در خط مقدم حضور داشته باشد.

خواهر دكتر صالحي با اشاره به خصوصيت‌هاي ويژه برادرش در يادگيري مطالب جديد عنوان كرد: تلاش او براي علم‌اندوزي و كسب معرفت از ويژگي‌هاي مرحوم صالحي بود كه تا آخرين لحظات حيات عمر به اين خصلت‌ها پايبند بود.

صالحي با اشاره به پذيرفته شدن برادرش در سال 64 در رشته ادبيات زبان انگليسي در دانشگاه تبريز، گفت: ايشان دوره دانشگاهي پرباري داشت چون ويژگي‌هاي زيادي از وي مانند علاقه به شعر، مطالعه و حضور در تشكل‌هاي؛ مذهبي، سياسي و علمي در او بارز شد.

وي در ادامه تصريح كرد: برادرم در حين تحصيل از سال 64 تا دوران فارغ‌التحصيلي در سال 69 كلاس‌‌هاي متعدد آموزش قرآن در رشته‌هاي مختلف در مساجد و دانشگاه‌ها برگزار مي‌كرد و نقش بسزايي در تربيت دانشجويان در اين عرصه داشت.

مريم صالحي افزود: برادرم در مسابقات قرآن دانشجويان نيز شركت كرده بود و موفق شده بود رتبه برتر را كسب كند، به همين دليل در سال 66 به حج تمتع اعزام شد و شعري هم در اين زمينه سروده بود.

صالحي با اشاره به علاقه برادرش از دوران طفوليت به قرآن كريم و نقش پدر در قرآني شدن برادرش، بيان كرد: برادرم از سه سالگي قرآن مي‌خواند و نوارهاي تلاوت ايشان كه به تقليد از عبدالباسط قرآن مي‌خوانده است، وجود دارد.

وي ادامه داد: سال 71 بود كه برادرم در رشته زبان‌شناسي در دانشگاه تربيت مدرس پذيرفته شد و پيشينه قرآني ايشان، علاقه‌مندي به شعر، هوش بالا و دقت موشكافانه او در رشته زبان‌شناسي سرآغاز نظريه‌پردازي او در حيطه ترجمه ناپذيري قرآن كريم به دليل الگوهاي ادبي خاص شد.

پايان‌نامه مرحوم صالحي به عنوان پايان‌نامه برتر سال 75 انتخاب شد

خواهر مرحوم صالحي اظهار كرد: پايان‌نامه برادرم با عنوان «قرآن الگوهاي ادبي و ترجمه(نا)پذيري آن» به صورت كتاب به رشته تحرير درآمد و پس از دفاع ايشان در سال 74، در سال 75 به عنوان پايان‌نامه برتر سال شناخته شد.

وي به حضور مرحوم صالحي در دانشگاه امام حسين(ع) به عنوان هيئت علمي اشاره كرد و گفت: مرحوم صالحي در تمام اين دوران با وجود مشغله بسيار زياد، كلاس‌هاي فراواني در رشته‌هاي؛ صوت و لحن، تجويد و .. برگزار مي‌كرد و در مسابقات مختلف قرآني نيز حضور مي‌يافت و حائز رتبه‌هاي برتر مي‌شد از همين رو سال 76 به عنوان مبلغ از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه به حج تمتع اعزام شد.

خواهر مرحوم صالحي در پاسخ به اين پرسش كه اين فعاليت‌هاي برادرتان چه نقشي در عملكرد شما در زندگي داشت، بيان كرد: به دليل اين‌كه من در بسياري از فعاليت‌هايم برادرم را به عنوان الگو قرار داده بود، حضور ايشان در دوره‌هاي قرآني، باعث شد من نيز در كلاس‌هاي قرآني شركت كنم و بعد از خبرگي در اين زمينه خودم نيز در رشته‌هاي قرآني تدريس كنم.

وي ادامه داد: من در رشته‌هاي حفظ قرآن، صوت و لحن، تجويد، ترتيل و مفاهيم قرآن شركت كردم و كلاس‌هايي نيز در اين رشته‌ها برگزار كردم.

وي به انديشه‌هاي مختلف برادرش اشاره و تأكيد كرد: ايشان هميشه اذعان داشت كه كشور ما جزو برترين كشورهاي دنيا است و در زمينه‌هاي مختلف موفقيت‌هاي زيادي به‌دست خواهيم آورد، همچنين وجود و حضور او هميشه براي ما الگو و سرمشق بود، نه تنها براي ما كه تمام افرادي كه با او را مي‌شناختند او را به عنوان فردي شاخص و الگو مي‌دانستند.

مريم صالحي در پاسخ به اين پرسش كه اين استاد قرآني از چه ويژگي‌هاي اخلاقي و فردي برخوردار بود، تصريح كرد: برادرم تأكيد زيادي بر مقوله نظم و خودشناسي داشت و هميشه اميدوار بود و در سخت‌ترين شرايط و مشكلات به ما روحيه مي‌داد و از نظر من يكي از دلايل اميدواري او در تمامي موارد و مصائب، اتصال به منبع لايزال الهي بود.

مريم صالحي با اشاره به چگونگي فوت برادرش عنوان كرد: برادرم سال 77 براي شركت در يك سمينار عازم استان شيراز شد كه در هنگام خروج از شيراز در يك سانحه رانندگي در ارديبهشت ماه جان سپرد و ما از بهره‌گيري از انديشه‌ها و تفكراتش محروم شديم.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن